پنجمین جشنواره شعر کُردی گوتبورگ با آثار شاعران ایرانی برگزار ‌شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۴

پنجمین جشنواره شعر کُردی گوتبورگ با آثار شاعران ایرانی برگزار ‌شد

پنجمین دوره جشنواره شعر کُردی گوتبورگ با آثاری از شاعران ایرانی و شاعران کُرد کشورهای مختلف و اقلیم کردستان عراق در شهر یوتوبوری در کشور سوئد برگزار ‌شد.

 به گزارش صبا، پنجمین دوره این جشنواره شعر به همت انجمن بین‌المللی هنرهای زیبای «یوتوبوری» با شعار «شاعران باتجربه و استعدادهای جدید»، با اجرای «ئاسو دیلان» نوازنده سرشناس عود و همچنین با همکاری انجمن ABF و کومون در سالن «فولکت هیوس هامرکولن» برگزار ‌شد و مورد استقبال قرار گرفت.
شاعرانی که در این رویداد ادبی به شعرخوانی پرداختند، عبارت بودند از: «خاله حه‌مه»، «گوران مریوانی»، «پشکو نجم‌الدین»، «مریوان حبلچه‌ای»، «کاوه ظریفی»، «حکیم میرزا»، «سروه عثمان»، «روژا یاسر» و «به‌ناز عمر».
این جشنواره شعر با نوشتاری از «شمال ابراهیم‌زاده» رئیس انجمن بین‌المللی هنرهای زیبای گوتبورگ افتتاح شد و در ادامه، «ئاسو دیلان» با نوازندگی ساز عود، قطعات دلنشینی را اجرا کرد.


در ادامه این رویداد ادبی، شاعران حاضر در جلسه؛ اشعار خود را قرائت کردند که مسئولیت امور فنی و اجرایی آن نیز بر عهده «نوازاد باهر» بود.
در کنار این مراسم، نماشگاه کتاب کُردی توسط «گروه کار هه‌ره‌وه‌زی» برگزار شد که از کشور دانمارک به این رویداد ادبی دعوت شده بودند و تمام درآمد حاصل از آن، صرف امور خیریه و به افراد نیازمند اختصاص داشت.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است