رئیس سازمان صداوسیما از پشت صحنه بخش بیزانس «سلمان فارسی» بازدید کرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۰

رئیس سازمان صداوسیما از پشت صحنه بخش بیزانس «سلمان فارسی» بازدید کرد

رئیس رسانه ملی با حضور در پشت صحنه سریال «سلمان فارسی» اثر داود میرباقری در آبسرد دماوند در جریان فیلمبرداری بخش پایانی فصل بیزانس سریال قرار گرفت.

به گزارش صبا، دکتر جبلی امروز ۲۵ اسفند در پشت صحنه سریال سلمان فارسی از پخش مستندی از پشت صحنه ساخت این سریال در نوروز خبر داد.

دکتر جبلی با اشاره به چهارمین حضورش در پشت صحنه سریال سلمان فارسی، هدف از این کار را در آخرین روزهای سال، گفتن خسته نباشید و خدا قوت به عوامل سریال خواند و گفت: هر چه بیشتر کار ساخت این سریال جلو می رود و ایده‌های درخشان آن عملی می‌شود عظمت کار بیشتر روشن می‌گردد. وی سریال سلمان فارسی را انسجام توامان دو موضوع عظمت دین اسلام و عظمت تمدن ایرانی معرفی کرد که در مصداقی به نام سلمان فارسی تجلی یافته است.

رئیس سازمان صداوسیما با بیان اینکه با تصویری شدن فیلمنامه ما نیز همگام نگاه مولف می‌شویم، گفت: با اینکه هنوز دو سوم کار باقی مانده ولی در همین یک سومی‌که ساخته شده، عظمت کار مشخص است. وی این یک کار را کاری ملی خواند و گفت: این عظمت توانمندی تیم سلمان فارسی را نشان می دهد و تحسین جهانی در پی دارد. دکتر جبلی این سریال را مصداق روشنی از ایران حقیقت یاب و پیوند ایرانی حقیقت جو و اسلام نجات بخش خواند.
وی ابراز امیدواری کرد انشالله ساخت سریال طبق برنامه پیش برود و در بهترین شرایط تولید، کاری دقیق را شاهد باشیم. جبلی با اشاره به ضرورت حمایت همه دستگاه‌های مسئول از این طرح عظیم فرهنگی ملی خواستار توجه ویژه تر مجلس و دولت به آن شد.

رئیس رسانه ملی از پخش قسمت اول مستند پشت صحنه ساخت سریال سلمان فارسی در نوروز نیز خبر داد و گفت بدین ترتیب مخاطبان از نزدیک در جریان توانمندی عوامل و قدرت ساخت سریال قرار خواهند گرفت.

داوود میرباقری نیز با تشکر از حضور جبلی‌ در پشت صحنه سریال، استمرار این حضور را عامل دلگرمی‌گروه دانست و گفت: در روزهای پایانی فصل بیزانس هستیم و به زودی به فصل دشوار ایران می رسیم. نویسنده و کارگردان سریال سلمان فارسی گفت: بخش اعظم فصل ایران در شهرک غزالی فیلمبرداری می‌شود و در حال بررسی و مکان یابی برای بخش های اشرافی دربار ساسانی هستیم.

وی با بیان اینکه خودش از همه مشتاق تر است تا سریال را روی آنتن ببیند، ابراز امیدواری کرد در صورت تداوم حمایت ها، ان شالله سریال سلمان فارسی در ۶۰ قسمت و از سال ۱۴۰۵ پخش شود.

سریال سلمان فارسی به نویسندگی و کارگردانی داوود میرباقری و تهیه کنندگی حسین طاهری به زندگی و زمانه یار ایرانی پیامبر اکرم (ص) در سه فصل ایران ساسانی، بیزانس و حجاز صدر اسلام می‌پردازد. فیلمبرداری این سریال از اواخر آذر ۱۳۹۸ آغاز شده و هم اکنون در آبسرد دماوند ادامه دارد.

 

«محسن شاه ابراهیمی‌» به پاس یک عمر فعالیت هنری تجلیل شد

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است