«بچه‌های طوفان»؛ بارانی‌ترین فیلم سینمای ایران! | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۰۹
صادق صادق‌دقیقی در گفت‌وگو با صبا:

«بچه‌های طوفان»؛ بارانی‌ترین فیلم سینمای ایران!

کارگردان «بچه‌های طوفان» گفت: این فیلم فضای قهرمانانه، عاشقانه و معماگونه دارد. ما در بستر سیل و بحران قصه‌ای را پیش برده‌ایم تا این سوال‌ها را ایجاد کنیم که در زمانی که همه مردم گرفتار یک بحران شده‌اند؛ آیا در این گرفتاری، عشق می‌تواند شکل بگیرد؟

صادق صادق دقیقی در گفتگو با خبرنگار سینما صبا گفت: «بچه‌های طوفان» یک فیلم کودک و نوجوان و قهرمانانه است. بعضا فیلم‌های قهرمانانه سینمای ما می‌خواهد به سینمای هالیوود نزدیک باشند و به همین دلیل فیلم آن‌طور که باید از آب درنمی‌آید. به همین دلیل من سعی کردم یک کار رئال انجام بدهم، فضای شهرستان و با یک موضوع روز.

او ادامه داد: در سال‌های اخیر در مناطق مختلف کشور سیل زیاد آمده و متاسفانه تلفات و خسارات زیادی هم داشته است و همچنان نگرانی در مورد زلزله در بین مردم زیاد وجود دارد. در داستان «بچه‌های طوفان» سعی شده نشان داده شود که اگر خدای نکرده در منطقه‌ای سیل اتفاق بیفتد تا قبل از رسیدن مسئولین برای کمک به افراد، خود مردم چه کارهایی می‌توانند انجام دهند.

صادق دقیقی در ادامه گفت: تقریبا تمام بخش‌های فیلم در فضای باران و سیل است. شاید بتوان گفت بارانی‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران است.

او ادامه داد: «بچه‌های طوفان» فضای قهرمانانه و عاشقانه و معماگونه دارد. ما در بستر سیل و بحران قصه‌ای را پیش برده‌ایم تا این سوال‌ها را ایجاد کنیم که در زمانی که همه مردم گرفتار یک بحران شده‌اند؛ آیا در این گرفتاری، عشق می‌تواند شکل بگیرد؟ آیا در این زمان، کودکان و نوجوانان ۱۴،۱۵ ساله‌ای که کسی از آن‌ها انتظاری ندارد، می‌توانند کمکی بکنند؟ و در کل اگر بحرانی پیش بیاید مردم چگونه می‌توانند به یکدیگر کمک کنند؟ حتی من به این فکر می‌کنم چقدر خوب است که چه در فیلم سینمایی چه در سریال در مورد این موضوع به مخاطب آگاهی داده شود که اگر دچار بحران‌هایی مثل زلزله و سیل شوند چه کارهایی می‌توانند انجام دهند.

وی خطاب به مخاطبان سینما گفت: می‌دانم درحال حاضر مردم در شرایط روحی و اقتصادی بدی هستند و بیشتر نیاز به تماشای فیلم‌های کمدی دارند، اما امیدوارم در کنار تماشای فیلم‌های کمدی، این فیلم‌ کودک قهرمانانه را هم ببینند تا کودکان فقط پشت سیستم کامپیوتر ننشینند، با تماشای فیلم در عمل قرار بگیرند و همذات پنداری کنند، در ذهنشان فکر کنند که اگر خدای نکرده چنین اتفاقاتی رخ دهد من هم این کارها را می‌توانم انجام دهم. پدر و مادرها هم از این که فرزندشان نکته جدیدی یاد گرفته است، خوشحال خواهند شد.

صادق دقیقی با اشاره به جوایز «بچه‌های طوفان» گفت: برای این فیلم، خانم ونوس کانلی جایزه بهترین بازیگر زن و کیوان عباس زاده جایزه بهترین فیلم‌بردار جشنواره کودک را دریافت کرده‌اند. «بچه‌های طوفان» همچنین جوایز جشنواره رشد و جایزه گردشگری و میراث فرهنگی یزد را دریافت کرده است. در بسیاری از جشنواره‌های خارجی نیز دیده شده و جایزه گرفته است. حالا باید دید که آیا مردم خودمان هم این فیلم را دوست دارند یا نه. متاسفانه جریان بدنه سینما معمولا با سینمای کودک مخالف است. این سبک از فیلم‌ها تقریبا از دهه ۹۰ تقریبا مشکل داشته است. البته عوامل زیادی موجب شده که سینمای کودک به اینجا رسیده اما خداروشکر هنوز یک کورسوی امیدی هست.

او درباره اکران «بچه‌های طوفان» باید چهارشنبه شب آغاز می‌شد اما به دلیل این‌که دیر به ما اطلاع دادند که «بچه‌های طوفان» جایگزین فیلم دیگری برای اکران نوروزی شده است. یک سری از متریال فیلم مانند پوستر آن هنوز آماده نشده بود و فیلم با سالن‌های کمی شروع کرد. امیدوارم در ادامه فیلم بتواند با مخاطبان اصلی خود ارتباط خوبی برقرار کند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است