«دل به دریا زدن» نیمه اول فروردین ۱۴۰۲ منتشر می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۳۹

«دل به دریا زدن» نیمه اول فروردین ۱۴۰۲ منتشر می‌شود

کتاب «دل به دریا زدن» شامل بخشی از خاطرات میلاد کیایی، نوازنده سنتور و آهنگساز، نیمه اول فروردین 1402 منتشر می‌شود.

به گزارش صبا به نقل از خانه موسیقی، میلاد کیایی، آهنگ ساز و نوازنده سنتور اعلام کرد: حدود ۱۸ سال پیش کتابی با نام «راز آشکارا» از من منتشر شد که متاسفانه آن زمان حدود ۸۳ صفحه از این کتاب سانسور شد. خاطرات من در کتاب «راز آشکارا» جنبه سیاسی نداشت بلکه واقعیت‌های مستند از دنیای هنر بود که اجازه انتشار نگرفت. مثلا در آن کتاب گفته بودم محمودی خوانساری یا عبدالله دوامی که از خوانندگان مطرح گل ها بود چگونه فوت کردند.؟ هرچند من می دانم که آنها دق کردند. یا  سرگذشت امیر ناصر افتتاح از بزرگان تمبک نوازی چه شد؟

وقتی بخش‌های سانسور شده را به دوستانم دادم و مطالعه کردند اشک از چشمان همگی سرازیر شد که چه بر سر هنرمندان ما در این سالها آمده است.

به هرحال کتاب «راز آشکارا» با وجود سانسور بی رحمانه به چاپ هفتم رسید و بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

او در ادامه در مورد انگیزه نگارش کتاب دوم خود می گوید: من بسیاری از خاطرات هنری و تجربی خودم را نوشته ام تا اینکه مدتی پیش با همت تعدادی از دوستان تصمیم گرفتیم کتاب دیگری منتشر کنیم که شامل ده درصد از خاطرات هنری و تجربی من است. البته دلیل اصلی نگارش این کتاب انتقال تجربه ها و درس‌های زندگی من به نسل جوان و علاقمند موسیقی است. به هرحال عمر من صرف کسب این تجربه‌ها شده و من تمام این تجربه‌ها را به نسل بعد منتقل می کنم تا زندگی آنان متفاوت تر سپری شود.

میلاد کیایی در مورد نام این کتاب گفت: عنوانی که برای این کتاب مدنظر داشتم این بود: « دل به دریا زدن دم نزدن می خواهد» اما بخش دم این نوشته حذف شد و عنوان کتاب شد: «دل به دریا زدن»

باید اشاره کنم چاپ کتاب در این زمانه هزینه‌های کمرشکنی دارد و قیمت کاغذ سربه فلک می‌کشد اما با همیاری دوستان این کتاب در ۳۰۰ صفحه آماده شده و نیمه اول فروردین ماه در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد.

او در پاسخ به این سوال که کتاب «دل به دریا زدن» تا چه حد اسیر سانسور شده است گفت: با وجود پیگیری‌های متعدد اما در نهایت ۸ صفحه از خاطراتم در این مجموعه حذف شد و هنوز نمی دانم دلایل آن چیست.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است