جایزه ویژه داوران فستیوال اسپرینگ استانبول برای «داستان یک روز رنگی» | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۵۳

جایزه ویژه داوران فستیوال اسپرینگ استانبول برای «داستان یک روز رنگی»

فیلم کوتاه داستان یک روز رنگی به کارگردانی محمود اریب و تهیه‌کنندگی مهیار قاسمی‌پور، برنده جایزه ویژه هیات‌داوران در فستیوال بین‌المللی فیلم کوتاه «بهار استانبول» در ترکیه شد.
به گزارش صبا، گورکم اولودوز، تهیه‌کننده و کارگردان سینمای ترکیه و مدیر جشنواره بین‌المللی فیلم «بهار استانبول» «Istanbul International Spring Film Festival (IISFF)» در مراسم پایانی این فستیوال با ارائه گزارش روند اجرای این رویداد سینمایی گفت: این یک جشنواره‌ با بخش مسابقه رسمی سالانه و یک رویداد با نمایش عمومی است که در بشیکتاش، استانبول برگزار می‌شود. ما فیلم‌هایی را از سرتاسر جهان که نشان‌دهنده برتری در تکنیک‌های سینمایی و دیگر جنبه‌های فیلم‌سازی هستند، میزبانی می‌کنیم. ما از فیلم‌سازان سراسر جهان می‌خواهیم به ما بپیوندند: ما برای ذهن‌های خلاق آماده هستیم!. IISFF هر سال بهترین فیلم‌ها ها را از طریق نمایش عمومی در ZUBEYDE ANA KULTUR VE SANAT MERKEZI در استانبول برگزار می‌کند.
هیئت داوران این دوره متشکل از تعدادی از هنرمندان برجسته سینما و تلویزیون ترکیه است. «مجدات گزن، بدری بایکام، نفیسه کاراتای، دکتر گورکم اولودوز (تهیه کننده/کارگردان)، گامزه لیم (هنرمند)، ندیم آکا (مدیر هنری)، بولوت اوزدمیر (کارگردان)، دکتر مرات اونسوی (استاد دانشگاه)، و پروفسور  مروا شیوگین اونوسوی(استاد دانشگاه).
برندگان جوایز اصلی و جوایز ویژه این دوره فستیوال  که از میان ۴۳ فیلم کوتاه راه یافته به بخش مسابقه، از ۲۳ کشور مختلف از بین ۱۲۱۸ فیلم شرکت کننده در فستیوال انتخاب شده‌اند، در یک کنفرانس مطبوعاتی در ۱۵ مارس ۲۰۲۳ معرفی شدند.
فیلم کوتاه داستان یک روز رنگی روایت «ستیا» دخترکی است که با مشکلی جدی روبرو می‌شود و به دنبال راه‌حلی می‌گردد، اما راه‌حل او بسیار عجیب است.
«ستیا اسدی» بازیگر اصلی این فیلم کوتاه در کنار «پریسا طالبی» در نقش مادر است.
فیلم کوتاه داستان یک روز رنگیحاصل همکاری حامد اریب و «مهیار قاسمی‌پور» به عنوان تهیه‌کننده است. در این مجموعه فیلم‌های کوتاه، ۸ فیلم با موضوعات تجربی و داستان‌های مربوط به تجهیزات آشپزخانه «مهیار» ساخته شده‌اند. پخش بین‌المللی این فیلم را «سیکا فیلم» بر عهده دارد.
عوامل فیلم: نویسنده و کارگردان: حامد اریب، تهیه‌کننده: مهیار قاسمی‌پور، مدیر فیلمبرداری: حسین بدرطالعی، مدیر تولید و صحنه: فاطمه مهدی‌پور، دستیار کارگردان: مجتبی راسخ نژاد، دستیار تهیه: پرهام کاظمی، صدابردار: احمدرضا محمدی، روابط عمومی: متین تغابنی، طراح لوگو: بابک عاطفی، لوگوموشن: مبین آویژگان – بازیگران: ستیا اسدی، پریسا طالبی و فتانه شرقی
این فیلم کوتاه در ژانر تجربی-تخیلی تولید شده است و مدت زمان این فیلم ۱۰ دقیقه است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    115/285/101/000
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    21/913/998/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    3/035/327/000
  • مست عشق
    پیش‌فروش1/985/780/000