«فسیل»؛ یک کمدی موقعیت که سردستی نیست / به‌ بازی در ژانر کمدی فکر می‌کردم | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۶
الهه حصاری در گفت‌وگو با صبا:

«فسیل»؛ یک کمدی موقعیت که سردستی نیست / به‌ بازی در ژانر کمدی فکر می‌کردم

بازیگر فیلم سینمایی «فسیل» گفت: ابتدا از تغییر مسیر در کارنامه بازیگری‌ام نگران بودم، اما پس از خواندن فیلم‌نامه «فسیل» از کلیت قصه و کمدی موقعیت آن که سردستی نیست و فکر شده است، استقبال کردم.

الهه حصاری بازیگر فیلم سینمایی «فسیل» در گفت‌وگو با خبرنگار سینما صبا در خصوص ایفای نقش خود در این فیلم گفت: قبل از این‌ که بازی در این فیلم به من پیشنهاد شود، مدتی بود که به ایفای نقش در ژانر کمدی فکر می‌کردم و دوست داشتم که بازی در یک کار کمدی را تجربه کنم، چرا که خیلی وقت بود که این نیاز را حس می‌کردم و بازی در چنین فیلم‌هایی را در کارنامه‌ام نداشتم.

او که بیشتر به عنوان بازیگر فیلم‌های اجتماعی شناخته می‌شود، ادامه داد: از این تغییر مسیر نگران بودم، اما پس از خواندن فیلم‌نامه «فسیل» از کلیت قصه و کمدی موقعیت آن که سردستی نیست و فکر شده است، استقبال کردم و از آن خوشم آمد.

حصاری ادامه داد: احساس کردم حالا که خودم می‌خواهم بعد از مدت‌ها طنز کار کنم، کاراکتر پری در این فیلم می‌تواند چالش‌هایی برایم داشته باشد که تابه‌حال تجربه‌اش نکرده‌ام و پذیرفتن ایفای این نقش می‌تواند یک ساختارشکنی برای خودم باشد. به همین دلیل ایفای نقش در «فسیل» را پذیرفتم.

او گفت: خوشبختانه چه از سمت همکاران در دوران تولید فیلم، چه از سمت مخاطبان بعد از اکران فیلم «فسیل»، با بازخورد خوبی مواجه شده‌ام.

حصاری در ادامه با اشاره به دوران فیلمبرداری «فسیل» گفت: در ابتدای حضورم در این پروژه حساسیت‌هایی داشتم. به هرحال ایفای نقش کنار کمدین حرفه‌ای مثل «بهرام افشاری» و «هادی کاظمی» برای من ساده نبود و خیلی باید حواسم را جمع می‌کردم. ولی به مرور در طول تولید پروژه و با کمک‌های هر دوی این عزیزان، این نگرانی‌ها از بین رفت و حالا کاملا احساس می‌کنم که بازی در «فسیل» اتفاق خوبی برایم بوده است.

بازیگر فیلم‌هایی چون «انتهای خیابان هشتم»، «قاعده تصادف»، «سوفی و دیوانه» و «هایلایت» در خصوص جنس کمدی این فیلم پرمخاطب نوروز ۱۴۰۲ به صبا گفت: فیلم سینمایی «فسیل» جدا از کمدی بودنش، قصه و کارگردانی دارد. گروه نویسندگان فیلمنامه و «کریم امینی» کارگردان این فیلم، برعکس برخی از فیلم‌های کمدی، صرفا نخواسته بودند تا به کمک دیالوگ و شوخی‌های غیرمتعارف و صرفا بیان دیالوگ از سوی بازیگر، موجب خنده مخاطب شوند و به نظرم این یکی از ویژگی‌های مثبت فیلم است.

او ادامه داد: «فسیل» یک کمدی موقعیت است و موقعیت‌های فکر شده آن است که خنده را بر لب تماشاگر می‌آورد، نه صرفا ادای دیالوگ و کلمه‌های نامتعارف. به همین دلیل معتقدم که «فسیل» که تا به حال با استقبال مخاطب رو به رو شده، در ادامه هم جای خودش را خوب پیدا می‌کند.

بازیگر «فسیل» در پایان با اشاره به اکران نوروزی فیلم و فاصله معنادار این فیلم با سه فیلم دیگر روی پرده سینماهای کشور، گفت: آمار اکران‌ها نشان داده که همیشه فیلم‌های کمدی از فیلم‌های دیگر جلوتر بوده‌اند و این واقعیت درباره این فیلم هم ثابت شده است. از ایفای نقش در «فسیل» بسیار خوشحالم. در روزهایی که مردم شرایط سختی را می‌گذرانند، این‌که بتوانیم حتی یک لبخند کوچک روی لب‌های مخاطبان بیاوریم، جای خوشحالی و شکر کردن دارد.

 

فیلم «فسیل» در هفته اول اکران از چهار میلیارد تومان فروش عبور کرده و پرمخاطب‌ترین فیلم افتتاحیه اکران نوروز ۱۴۰۲ است.

بهرام افشاری، هادی کاظمی، الناز حبیبی، الهه حصاری، ایمان صفا، بابک کریمی، سید جواد هاشمی، غلامرضا نیکخواه، سمانه منیری، امید روحانی، علیرضا استادی، قاسم زارع، خشایار راد و مجید شهریاری بازیگران «فسیل» هستند.

فیلمنامه اولیه این فیلم کمدی توسط کریم امینی، علی باطنی و آرمین طهماسبی نوشته شده و نگارش نهایی آن را حمزه صالحی انجام داده است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است