تابستان ۱۴۰۲ با «اسپینجر» در شبکه نمایش خانگی | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۲۱
گفت‌وگوی صبا با «علیرضا کریم‌زاده» کارگردان و تهیه‌کننده؛

تابستان ۱۴۰۲ با «اسپینجر» در شبکه نمایش خانگی

سریال «اسپینجر» اول قرار بود که در تابستان ۱۴۰۰ منتشر شود اما مشکلات و مسائل زیادی دست به دست هم دادند تا این سریال در آن سال پخش نشود. کارگردان این سریال نمایش خانگی می‌گوید: امیدوارم تابستان پیش رو، نتیجه‌ این زحمت و تلاش و صبر را ببینیم و سریال به امید خدا، در تابستان ۱۴۰۲ پخش شود.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، «علیرضا کریم‌زاده» متولد ۱۳۵۶ اهواز، فارغ‌التحصیل رشته‌یکارگردانی سینما از دانشگاه سوره و کارشناسی‌ارشد علوم ارتباطات اجتماعی از دانشگاه آزاد اسلامی است و هم‌اکنون دانشجوی دکترای رشته‌ی علوم ارتباط اجتماعی. او پیش از این‌که تهیه‌کنندگی و کارگردانی سریال «اسپینجر» را برعهده بگیرد، سال‌ها در عرصه‌ ساخت فیلم و سریال‌ فعالیت داشته‌ و فیلم‌های مستند و داستانی زیادی را کارگردانی و تولید کرده‌ است ضمن آن که چندین سریال را هم برای تلویزیون ساخته است.

او که مدت‌هاست درگیر تولید سریال متفاوت «اسپینجر» است خودش آن را یک کار «منحصر به فرد» معرفی می‌کند و می‌گوید: از همان وقتی که خودم را شناختم علاقه‌ام تولید آثار هنری و سینمایی بود. به‌خاطر همین در زمینه‌ای مشغول به کار شدم که بتوانم حرف‌ها و دغدغه‌هایم را به‌شکل تصویر درآورم. کارگردانی برای من یعنی جان دادن به کلمات، به متن، به نوشته‌ها. نوشته‌های روی کاغذ را زنده کردن و به حرکت درآوردن. مسلماً در این مسیر یک کارگردان باید تصمیم‌های زیادی بگیرد بخشی از این تصمیم‌ها هنری است بخشی فنی و بخشی هم مدیریتی. مدیریت تیم بزرگی که مشغول تهیه و تولید فیلم هستند. مجموعِ این مهارت‌ها در کنار هم برای من نوعی سیر و سلوک هنری است. طبیعتاً از کاگردان‌ها و فیلم‌سازهای زیادی تأثیر پذیرفته‌ام همین‌طور که هر هنرمندی در مسیر هنری خود اثری نیز از رد پای پیشینیان خود دارد؛ اما اینکه سبک من شبیه کدام کارگردان یا کارگردان‌هاست این را باید مخاطبین بگویند.

کریم‌زاده درباره شروع پخش سریال جدیدش از پلتفرم‌ها به صبا چنین می‌گوید: سریال «اسپینجر» اول قرار بود که در تابستان ۱۴۰۰ منتشر شود اما مشکلات و مسائل زیادی دست به دست هم دادند تا این سریال در آن سال منتشر شود. یکی از این مشکلات، کرونا و تبعات آن بود. بعضی از مشکلات دیگر هم به مسائل فنی تولید برمی‌گشت. من برای این‌که محصولِ نهایی به نحو احسن به دست مردم برسد و مخاطب‌هایمان این سریال را با بهترین کیفیت ببینند.

او ادامه می‌دهد: خیلی زحمت کشیده‌ام و طبیعتاً مدت زمان زیادی هم صبر کرده‌ام. امیدوارم تابستان پیش رو، نتیجه‌ این زحمت و تلاش و صبر را ببینیم و سریال اسپینجر به امید خدا، در تابستان ۱۴۰۲ پخش شود. امیدوارم مردم نیز از دیدن این سریال راضی باشند.

او درباره دغدغه‌های خود می‌گوید: جذاب‌ترین‌ بخش کارگردانی برای من جان بخشیدن به نوشته‌هایی است که روی کاغذ آمده است. شخصیت‌هایی که روی کاغذ می‌بینیم، توصیف‌هایی که با چند کوتاه در فیلمنامه آمده‌اند، گفتگوهای شخصیت‌ها با هم… برای منِ کارگردان این جذاب است که تمام این‌ها ناگهان زنده می‌شوند جان می‌گیرند. شخصیت‌هایی که تا چندی پیش روی کاغذ بودند حالا جلو چشم‌هایمان به حرکت درمی‌آیند و در دنیای بیرون از کاغذ پا به جهان ما می‌گذارند. این ویژگی کارگردانی و این جان بخشیدن به کلمات یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های کارگردانی است برای من.

این کارگردان می‌گوید: وقتی فیلمی می‌سازم یا کارگردانی می‌کنم طبیعت آن فیلم به منِ کارگردان می‌گوید که برای هر نقشی چه بازیگری نیاز است و کدام بازیگر بهتر می‌تواند از پس آن نقش برآید. به‌خاطر همین نمی‌توانم دست بگذارم روی بازیگر خاصی و بگویم که مثلاً من علاقه دارم این بازیگر ایرانی یا خارجی برای من بازی کنند. درست‌ترش این است که بگویم من علاقه دارم و البته سعی هم می‌کنم در هر فیلمی که تهیه می‌کنم همین کار را بکنم، که برای هر نقشی بهترین بازیگر ممکن را دعوت به کار کنم. حالا چه ایرانی چه خارجی. اتفاقاً در آینده قرار است سریالی کار کنیم که چند بازیگر خارجی نیز دارد. البته هر کارگردانی علاوه بر کارگردانی بهتر است به سایر بخش‌های فیلم‌سازی هم علاقه داشته باشد. مثل تدوین، صداگذاری، نوشتن، بازیگری و… طبیعتاً من نیز به‌عنوان یک کارگردان به بازیگری هم علاقه دارم و شاید روزی توانایی خودم را نیز در این عرصه محک زدم.

او در پایان می‌گوید: دوست دارم حال مردمم به بهترین حال ممکن تغییر کند. الان شرایط به هر دلیلی چه گفته و چه ناگفته دشوار شده و زمانه بر مردم سخت گرفته است. امیدوارم و آرزو دارم که سال جدید سالِ اتفاقات خوب باشد و حال و روزگار مردم و سرزمین‌مان خوب شود.

«اسپینجر» به نویسندگی مشترک آزاده محسنی و الهه میرباقری، یک مجموعه طنز فانتزی سیاسی است که تلاش دارد تا روایتی از ۱۰۰ سال آینده ایران را که از سال ۱۵۰۰ آغاز می‌شود، به مخاطبان ارایه دهد. ماجرای اصلی این سریال با گره خوردن در حوادث عجیب و جالب سال ۱۴۰۰ و بازگشت به آن ادامه پیدا می‌کند. در خلاصه داستان «اسپینجر» آمده است: سهراب که یک نابغۀ ناآرام است پس از محکوم شدن به اعدام، با خوردن قرص سفر زمان از سال ۱۵۰۰ فرار کرده و به زمان حال می‌آید. رستم که پلیسی از جان گذشته است، نیز تن به سفر زمان داده و به دوران ما می‌آید تا متهم را به زمان خودش بازگرداند، اما در این سفر اتفاقاتی می‌افتد که…

عوامل سازنده «اسپینجر» عبارتند از:

نویسندگان: آزاده محسنی و الهه میرباقری، مدیر تولید و جانشین تهیه‌کننده: سید محمدرضا وزیری، مدیر برنامه‌ریزی: پویان درزی، دستیار اول کارگردان: مسعود قدسی، مدیر فیلم‌برداری: مجید طرقی، طراح صحنه و لباس: داریوش پیرو، تدوین‌گر: پوریا کریم‌زاده، مدیر جلوه‌های ویژه بصری: هادی اسلامی، مدیر چهره‌پردازی: رسول سیدعربی، مدیر صدابرداری: وحید رضویان، طراح گرافیک: شایان شفابخش، منشی صحنه: نازنین اعتماد، فیلم‌بردار: ایمان تقی‌بخشی، عکاس: مجید محبوبی‌راد، فیلم‌بردار پشت صحنه: امین حمیدی، مدیر تدارکات: رضا دهقان، امور مالی: ابراهیم تفرشی، مدیر اجرایی: فائزه فرهادیان، طراح عکس: مجید محبوبی‌راد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است