روبرتو ساویانو انیمیشن ضدمافیایی «من هنوز زنده‌ام» را می‌سازد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۲۹

روبرتو ساویانو انیمیشن ضدمافیایی «من هنوز زنده‌ام» را می‌سازد

روبرتو ساویانو روزنامه‌نگار، نویسنده و مولف ایتالیایی که لقب یک ستاره سینما را هم دارد، اولین تجربه فیلمسازی خود را ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار سینما صبا، اولین ساخته سینمایی ساویانو «من هنوز زنده‌ام» یک کار انیمیشن است.

این فیلم انیمیشن با نگاهی به نوولی گرافیکی از خود نویسنده به همین نام، وارد مرحله تولید می‌شود.

خط اصلی داستان نوول و فیلم در ارتباط با زندگی و فعالیت‌های این مولف ضد مافیایی در سال ۲۰۰۶ است. در این سال، ساویانو پیام‌های تهدیدآمیز مرگ از سوی مافیای ایتالیا دریافت کرد و ناگزیر به زندگی مخفی شد. اداره پلیس ایتالیا برای حفظ جان نویسنده، تعدادی از زبده ترین ماموران خود را مامور محافظت از او کرد.

مافیای ایتالیا که از انتشار نول ضد مافیایی «گومورا» و تبدیل شدن آن به یک مجموعه بسیار موفق و پربیننده تلویزیونی عصبانی شده بود، دستور قتل و ترور ساویانو را به صورت رسمی و علنی صادر کرد.

من هنوز زنده‌ام به صورت یک محصول مشترک بین‌المللی تهیه می‌شود که سرمایه‌گذاران اصلی‌اش ایتالیایی‌ها، بلژیکی‌ها و فرانسوی‌ها هستند.

ساویانو در ارتباط با این انیمیشن می‌گوید: «فیلم من داستان مرد جوان ۲۶ ساله‌ای را تعریف می‌کند که از سوی سازمان‌های جنایتکار به اعدام محکوم شد. این جوان در سرزمینی بزرگ شد که جنایتکاران مافیایی حداقل ۴ هزار انسان را در آن کشته‌اند. حکم اعدام این جوان به این دلیل صادر می‌شود که او تصمیم به نگارش کتابی گرفت که برگرفته از مشاهدات روزمره اش بود و نشان می داد که مردم بیگناه چگونه هدف اصلی جنایتکاران و مافیا هستند. این مرد جوان من هستم که داستانم را برای شمای بیننده تعریف می‌کنم. من هنوز زنده‌ام فیلمی است که تصمیم گرفتم تا با آن دوباره به روی پرده سینما برگردم و تجربیاتی را که طی این مدت کسب کرده ام، با مردم و تماشاگران به اشتراک بگذارم.»

در نوول گرافیکی من هنوز زنده‌ام، ساویانو به بازخوانی جنایات گروه‌های مافیایی می‌پردازد که چگونه در خیابانهای شهر خون به راه می اندازند و زمینه را برای نگارش نول گومورای او فراهم می‌کنند. انتشار این نول، آزادی نویسنده را کاملا محدود کرد و باعث شد تا زندگی زیرزمینی در پیش بگیرد. در این رابطه او حتی مجبور شد برای مدتی با هویتی جعلی در شهر نیویورک زندگی را ادامه دهد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است