جلوی رفتار کاسب‌کارانه را بگیرید / بدعت‌ها محصول بی‌درایتی است | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۷
پخش تلویزیونی آثار سینمایی در نوروز از نگاه فعالان رسانه | ①

جلوی رفتار کاسب‌کارانه را بگیرید / بدعت‌ها محصول بی‌درایتی است

رضا منتظری روزنامه‌نگار و منتقد فیلم درباره پخش برخی آثار سینمایی از تلویزیون در نوروز ۱۴۰۲ گفت: رویه‌شدن این نگاه تجاری مناسب نیست و جلوی این دست کاسب‌کاری‌ها باید گرفته شود.

رضا منتظری در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، درباره پخش آثار سینمایی که هنوز روی پرده سینما نرفته اند اما روی آنتن شبکه های تلویزیون آمدند، عنوان کرد: متاسفانه همانطور که مدت های مدیدی است شاهد یک سری اتفاقات بسیار عجیب در سازمان سینمایی هستیم، بازهم در روی همان پاشنه چرخیده است و امسال در اکران نوروزی ۱۴۰۲ فیلمی داشتیم که همزمان با عنوان فیلم سینمایی در حال اکران بود و ناگهان خبری آمد که از شبکه‌های تلویزیون نیز پخش می‌شود و این متاسفانه نشان دهنده بی‌درایتی و بی‌تدبیری برخی مدیران سینمایی است که باعث شده است که فیلم‌های تلویزیونی را به جای آثار سینمایی در باکس اکران نوروزی جای دهند!

او افزود: این اتفاق بسیار متاثر کننده است، اولا چه علتی دارد که ما در سینما با بودجه سینما، آثار تلویزیونی تولید کنیم و این همان بحثی که سال‌هاست مطرح می‌شود. کشور فیلم‌هایی نازل از نظر ساختاری و محتوایی که در قالب تله‌فیلم می‌گنجند، تولید می‌کند و نهادهای سینمایی از بودجه سیستماتیک برای تولید این آثار استفاده می‌کنند. معتقدم که اگر یک مقدار درایت و تدبیر بیشتری در مدیران سینمایی صورت بگیرد و نگاه جدی‌تری به پدیده هنر هفتم وجود داشته باشد، اوضاع کمی سامان پیدا می‌کند.

منتظری اظهار کرد: متاسفانه نه تنها شاهد سامان این اتفاق نیستیم بلکه همچنان اتفاقات عجیب و غریب‌تری را شاهد هستیم و جالب است که قبل از اکران یک فیلم، تلویزیون آن اثر را خریداری می‌کند تا آن را پخش کند. همچنین علاوه بر اهمال مدیران سینمایی، این شرایط نشان دهنده کاسب بودن تهیه کنندگان فعال سینما است و معلوم می شود این افراد چقدر به فکر تجارت هستند. هم بودجه دولت را برای تولید فیلم می‌گیرند و هم منتظر اکران نمی‌مانند و آن اثر را به تلویزیون می‌فروشند.

او در پایان گفت: این نگاه تجاری مناسب نیست و جلوی این دست کاسب‌کاری‌ها باید گرفته شود. پیش از این شاهد تولید آثاری بودیم که از تلویزیون پخش می‌شوند اما بدین صورت خیر و معتقدم این معضلات همت و عزم مدیران فرهنگی و سینمایی را طلب می‌کند تا جلوی این پدیده شوم ایستادگی کنند.

 

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است