ویژه برنامه سینمایی «دیدار آوینی» برگزار می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۹

ویژه برنامه سینمایی «دیدار آوینی» برگزار می‌شود

به مناسبت سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی ویژه برنامه سینمایی «دیدار آوینی» برگزار می‌شود.

به گزارش صبا، سعید محمدی‌پناه مدیر دفتر تخصصی سینمای سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: به مناسبت سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی ویژه برنامه سینمایی  «دیدار آوینی» برگزار می‌شود.

او ادامه داد: این برنامه با همکاری مشترک میان شهرداری اصفهان، دفتر تخصصی سینما سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و مؤسسه فرهنگی «سها» از لحاظ محتوا و سطح؛ برگزار می‌شود.

مدیر دفتر تخصصی سینما سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان افزود: این برنامه از ساعت ۱۶ تا زمان افطار برگزار می‌شود و از استادان مختلفی برای سخنرانی در حوزه‌های مختلف سینمای آوینی دعوت شده است.

وی اضافه کرد: در یکی از بخش‌های این برنامه روایت فتح پخش می‌شود و بعد از آن سخنرانی و ارائه مقاله صورت می‌گیرد و در نهایت برنامه به پرسش و پاسخ ختم خواهد شد.

محمدی پناه با بیان اینکه در مؤسسه فرهنگی «سها» افرادی هستند که به صورت علمی بر روی شخصیت شهید آوینی مطالعه و فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: آقایان امیر نجات بخش، مهدی فاطمی و جمال احمدی از سخنرانان این برنامه هستند.

وی با اشاره به علل انتخاب این موضوع اظهار کرد: در سینما با رویکردهای مختلفی روبه‌رو هستیم از طرفی در حال حاضر، مناسبتی که پیش رو قرار داشت شهادت شهید آوینی بود ضمن اینکه تقارن آن با ماه مبارک رمضان هم در نظر گرفته شد.

مدیر دفتر تخصصی سینمای سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: دیدگاه شهید آوینی دیدگاه بسیار مهمی است. با نگاه کلی یک سینما برای سینما و یک سینما برای حقیقت وجود دارد و همه سینماگران و نه تنها در اصفهان که همگی هنرمند هم هستند همگی دارای این دو دیدگاه هستند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است