ضرغامی: رسانه‌های جهت‌دار خارج بیایند ایران را ببینند | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۰

ضرغامی: رسانه‌های جهت‌دار خارج بیایند ایران را ببینند

عزت‌الله ضرغامی گفت: دنیا باید با ایران آشنا شود و راهی جز این نداریم. ‌رسانه‌های جهت‌دار خارج باید بیایند و ایران را ببینند.

به گزارش صبا، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این سخنان را در مهمانی افطاری انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران و تشکل‌های خصوصی گردشگری بیان کرد و به گشایش‌هایی که در بازار گردشگری روسیه و چین ایجاد شده است، اشاره کرد و خطاب به فعالان و بازیگران اصلی صنعت سفر و گردشگری توصیه کرد به بازار گردشگری روسیه و چین ورود کنند.

ضرغامی که با توجه به فضای صمیمانه این گردهم‌آیی سخنرانی کوتاهی داشت، به شکاف طبقاتی که به سفر نفوذ کرده است، ‌ اشاره‌ای کرد و افزود: نوروز امسال با آن‌که گردشگری خوب بود، اما مراکز اقامتی که مورد استفاده طبقه متوسط به پایین هستند، مسافر کمتری داشتند. این درحالی است که هتل‌های پرستاره، مسافران خود را داشتند. این موضوع مهم باید مورد توجه قرار گیرد و برای قشر متوسط به پایین جامعه برنامه‌ریزی کنیم تا به سفر بروند.

۵۰ درصد صنعت گردشگری در اختیار غیرمجوزدارها است و کار غیرقانونی می‌شود

حرمت‌الله رفیعی ـ رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی ایران ـ نیز بیان کرد که ما هم باور داشته باشیم نوروز امسال شرایطی خواهد داشت که تمام هتل‌ها پر شود، ولی این اتفاق رخ نداد. اکنون می‌بینیم که ۵۰ درصد صنعت گردشگری در اختیار غیر مجوزدارها است که کارهای غیرقانونی انجام می‌دهند.

او تاکید کرد: استانداری‌ها نباید کار گردشگری انجام دهند و تمام مراکز دولتی اعم از آموزش و پرورش و… که در حوزه گردشگری فعال هستند، غیرقانونی است و باید روی این موضوع متمرکز شویم تا کارها درست شود.

رسانه‌های جهت‌دار خارج بیایند ایران را ببینند

رفیعی در ادامه با اشاره به وضعیت گردشگری ورودی ایران، ‌ اظهار کرد: ۵۰ درصد از گردشگری ورودی ایران از کشور عراق است. باید سازوکار ورود این گردشگران را درست مدیریت کنیم و دفاتر خدمات مسافرتی باید حق خود را احقاق کنند.

او بیان کرد: تا پیش از همه‌گیری کرونا تعداد گردشگران ورودی ایران به ۹ میلیون نفر نزدیک شده بود. اکنون باید به سرعت به همان آمار برسیم.

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی ایران افزود: عربستان با وجود تمام سرمایه‌ای که دارد باز هم در حوزه گردشگری سرمایه‌گذاری می‌کند. ما هم باید به این حوزه توجه بیشتر نشان دهیم و حتا نیاز است جشنواره‌ای برگزار کنیم که به این انگیزه گردشگران خارجی جذب شوند.

رفیعی سپس تاکید کرد: باید حوزه گردشگری را به اهلش واگذار کرد تا روی ریل خود حرکت کند.

گردشگری کشور را نجات می‌دهد

محمدرضا دشتی اردکانی ـ رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی ـ نیز در سخنانی کوتاه بیان کرد: هر سه قوه به توسعه گردشگری تاکید دارند. صنعت گردشگری نجات‌دهنده کشور است. مجلس این آمادگی را دارد که مرکز تصمیم‌گیری را در وزارت میراث فرهنگی، ‌ گردشگری و صنایع دستی متمرکز کند.

این نماینده مجلس اضافه کرد:‌ مجلس در حوزه مالیات نیز سعی دارد اقدامات مؤثر و خوبی انجام دهد تا گردشگری سود ببرد.

در این گردهمایی که شنبه ۲۶ فروردین‌ برگزار شد، معاون گردشگری کشور، ‌ جمعی از مقامات و مسؤولان گردشگری و میراث فرهنگی سابق و اکنون، ‌شمار زیادی از فعلان و آژانس‌داران گردشگری، علی‌اصغر مونسان ـ وزیر پیشین میراث فرهنگی، ‌گردشگری و صنایع دستی ـ و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان وزارت تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی و همچنین تعدادی از سفیران کشورهای خارجی مقیم ایران حضور داشتند

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است