روستایِ باستانیِ تهران | دو کیلومتری جاده چالوس… | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۵
تالارِ گردشگری و تفریح صبا

روستایِ باستانیِ تهران | دو کیلومتری جاده چالوس…

این منطقه نسبت به دیگر روستاهای اطراف تهران باغ‌های بیشتری داشته و طبیعتا سرسبزتر است.

به گزارش صبا، روستای «ارنگه»،  حدود ۱۸ کیلومتر با شهرستان کرج فاصله دارد. این روستای زیبا با دیدنی‌ترین موزه‌های تهران رقابت دارد. با قدم‌زدن در قبرستان قدیمی روستای ارنگه می‌توانید، سنگ‌های باستانی را مشاهده کنید. این منطقه نسبت به دیگر روستاهای اطراف تهران باغ‌های بیشتری داشته و طبیعتا سرسبزتر است. در این باغ‌ها میوه‌های متعددی مانند سیب قرمز، گیلاس، گردو، گلابی و توت برداشت می‌شود. این روستا با جاده چالوس حدود ۲ کیلومتر فاصله دارد.

در این روستای زیبا، ویلاهای متعددی ساخته شده و افراد زیادی برای سپری‌کردن روزهای آخر هفته، آن را انتخاب می‌کنند. در ۱۸ کیلومتری جاده چالوس، تابلوی ارنگه را مشاهده می‌کنید. برای شکم‌گردی در این روستا رستوران‌ها و غذاخوری‌های کوچک و بزرگ مختلفی وجود دارد که به لطف غذاهای خانگی خوشمزه خود از بهترین کافه‌های تهران هستند.

برای رسیدن به این روستا باید از سمت جاده چالوس خارج بشوید و پس از طی مسافتی ۲ کیلومتری به این منطقه زیبا برسید. ازجمله جاذبه‌های تماشایی ارنگه می‌توان به آبشار خور و دره هفت چشمگی اشاره کرد. همچنین فصل زمستان به‌دلیل بارش برف، ارتفاعات این روستا به پیست اسکی تبدیل می‌شود.

 

منبع متن: سایت علی‌بابا

 

خب حالا که با ارنگه آشنا شدیم، واقعاً نمی‌خواهید سری به این منطقه‌ی زیبا بزنید و با خانواده، دوستان، آشنایان، دوست معمولی‌ها یا جاست فرندهاتون برید اینجا و حالی کنید؟!

بیایید باهم چندتا عکس هم از این روستا تماشا کنیم….بَه‌بَه….

*

 

*

 

*

 

*

 

*

 

*

 

*

 

*

 

 

نمونید خووونه……

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است