خلیج «فارس»؛ شاهرگ ایران و ایرانیان | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۷
تالار مناسب‌ها (به مناسبت روز ملّی خلیج فارس)

خلیج «فارس»؛ شاهرگ ایران و ایرانیان

آمدم بیرون یاد جمله معروف شهید حاج قاسم سلیمانی افتادم که می‌گفت: میگن این بی‌حجابه، اون باحجابه، این این‌جوریه، اون اونجوریه، اون چپه، اون راسته....خب کیو می‌خواهید حفظ کنید.....اینا همه فرزندان ما هستند...

این خلیج فارس بوده، هست و خواهد ماند…

 

 

دقایقی پیش نگاهم به تقویم افتاد. دهم اردیبهشت روز ملی «خلیج» فارس……

رفتم در فکر که چرا نباید هم‌چین روز مهمی را منِ ایرانی ندانم؟!

و با خود بیشتر فکر کردم مردم تا چه اندازه آگاهی دارند امروز روز ملی شاهرگ ایران و ایرانیان، «خلیج فارس» است.

مردم این سرزمین از نسل‌های قبل تا نسل جدید ثابت کرده‌اند در پی منافع ملی، دفاع از خاک و ناموس و خانواده با هر عقیده‌ای دست هم را می‌گیرند و ارتشی هم‌دست می‌شوند در برابر هر بیگانه‌ای که بخواهد تعرضی به این خاک کند.

گاهی شیطنت‌های کشورهای عربی که جسارت بی‌خود می‌کنند نام این خلیج را چیز دیگری می‌گویند، دیده‌ایم که مردم در شبکه‌های اجتماعی از پس آن‌ها برمی‌آیند و خلاصه‌ی تمام واکنش‌های صریح ایرانیان این است که: شما غلط می‌کنید!

ایرانیان پا پس نمی‌کشند. با هر ضعفی…با هر خون دلی…با هر ناعدالتی…با هر دلخوری…از ایران نمی‌گذرند. از این خاک نمی‌گذرند…

و همیشه با صدای بلند گفته‌اند و می‌گویند: «خلیج فارس» ایران…

ما با هر مشکل داخلی پای ایران ایستاده‌ایم…

شنبه در سفره‌خانه‌ای بودم که موزیک زنده پخش می‌کرد….سفره‌خانه شلوغ بود و از طیف‌های مختلفی آمده بودند. دو نفر تنها بودند و بقیه احتمالا با خانواده و دوستان‌شان بودند.

باحجاب و بی‌حجاب آن‌جا بودند. معتقد به دین و غیر دین آن‌جا بودند. همه ایرانی بودند! موزیک آخر شد و خواننده گفت با شعری از ایران با شما خداحافظی می‌کنیم.

دف را در دست گرفت و آهنگ ای ایران را خواند….دروغ چرا، وقتی خواننده گفت می‌خواهد آهنگ آخر را با ایران بخواند و تقدیم ما کند، جدی نگرفتم. به محض شروع ای ایران همه بلند شدند و با صدای بلند، خواننده را همراهی کردند. من نشسته بودم و تعجب کردم و با خود گفتم کسی از ایران نمی‌گذرد….ای ایران ای مرز پر گوهر…..

 

 

آمدم بیرون یاد جمله معروف شهید حاج قاسم سلیمانی افتادم که می‌گفت: میگن این بی‌حجابه، اون باحجابه…این اینجوریه، اون اوجوریه….اون چپه، اون راسته، خب کیو می‌خواهید حفظ کنید…..اینا همه فرزندان ما هستند…

یکی

یکی

یکی

و

هر یکی هزاران نفر!

تو یکی نه‌ای هزاری تو چراغ خود برافروز

 

 

 

خلیج فارس برای ما اسم نیست. یک فرهنگ است. تکه‌ای از وجود هر ایرانی‌ست…تکه‌ای از قلب و روح هر ایرانی‌ست…..هر ایرانی، بله هر ایرانی در سراسر جهان.

 

با خود عهد کردم این روز را دیگر فراموش نکنم. ده اردیبهشت روز ملی خلیج فارس.

 

مردم همیشه ثابت کرده‌اند که پای منافع ملی کشور با کسی شوخی ندارند. حال وظیفه مسئولین و وزیرها و هر آن‌کس که می‌تواند نقشی در این زمینه داشته باشد، این است که از منافع ملی دفاع کنند و این روز تبدیل بشود به روز جهانی خلیج فارس….

 

جهانیان باید بدانند…..امروز روز جهانی خلیج فارس باید بشود……طنین آواز خلیج فارس در سراسر دنیا باید بپیچد….

 

 

وزارت فرهنگ، وزارت گردشگری و میراث فرهنگی، وزارت کشور، وزارت امور خارجه و همه و همه باید کوشا باشند در حفظ منافع ملی.

تکلیف مردم روشن است…..مردمی که هشت سال جنگیدند تا از خاک و ناموس دفاع کنند. رزمندگانی که زن‌ها و بچه‌ها و خاک برای‌شان از جان خود مهم‌تر شد.

امروز آغاز عملیات بیت‌المقدس نیز هست.

 

 

مسئولین نگذارید شرمنده مردم و وجدان خود شوید…ما از خاک خود نمی‌گذریم…

 

۱۰ اردیبهشت روز خلیج فارس…

 

به خصوص کشورهای عربی بخوانند و بدانند این خلیج تا ابد و یک روز «فارس» است…تکرار کنند تا ملکه ذهن‌شان شود و دیگر اشتباه که نه، غلط نکنند و این نام را به درست به زبان بیاورند و بدانند در مقابل هرگونه تعرض کلامی هم، ایرانی برای خلیج فارس سکوت نخواهد کرد..این خلیج فارس بوده، هست و خواهد ماند…

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است