پیش بینی وزیر ارشاد از بازدید ۷ میلیون نفر از نمایشگاه کتاب | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۴۵

پیش بینی وزیر ارشاد از بازدید ۷ میلیون نفر از نمایشگاه کتاب

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما در روز‌های آینده نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را پیش روی خود داریم که بزرگ‌ترین جشنواره فرهنگی در کشور ما و منطقه است و پیش بینی می‌کنیم ۵ تا ۷ میلیون نفر از نمایشگاه کتاب بازدید کنند.

به گزارش صبا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه) در حاشیه برگزاری جلسه هیات دولت گفت: ما در روز‌های آینده نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را پیش روی خود داریم که بزرگ‌ترین جشنواره فرهنگی در کشور ما و منطقه است و پیش بینی می‌کنیم ۵ تا ۷ میلیون نفر از نمایشگاه کتاب بازدید کنند.

وزیر ارشاد با اشاره به ابتکارات این نهاد برای برگزاری سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عنوان کرد: امسال اتفاقات خوبی رخ داده که با همکاری بخش‌های مختلف نظام یارانه‌ای برای دانشجویان، طلاب و اساتید در نظر گرفته شده است. البته ما در حال رایزنی با بخش‌های مختلف هستیم تا چتر یارانه‌ای خرید کتاب افزایش پیدا کند.

اسماعیلی با اشاره به گلایه برخی کتاب‌فروش‌های سطح شهر مبنی بر متضرر شدن از برگزاری نمایشگاه کتاب تصریح کرد: ۵۰۰ کتابفروشی از طریق سامانه مجازی در نمایشگاه کتاب مشارکت دارند که اتفاق جدیدی به شمار می‌رود. گاهی اوقات در خصوص فروش کتاب اتفاق رخ می‌داد که شاید زنجیره کتاب که شامل کتاب فروش‌ها در سطح شهر هستند دچار ضرر شوند که با این اتفاق تلاش شده تا از این موضوع جلوگیری شود.

وزیر ارشاد با اشاره به حضور ناشران داخلی و خارجی در نمایشگاه کتاب تهران بیان کرد: در مجموع، ۳ هزار ناشر داخلی و خارجی در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارند. البته ما از کشور‌های مختلف مهمان داریم مهمان ویژه امسال نمایشگاه کتاب تاجیکستان است.

وی افزود: همچنین در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، وزرای فرهنگی چند کشور در ایام نمایشگاه کتاب به تهران سفر خواهند کرد که در این سفرها، ملاقات، تفاهم‌نامه‌ها و قرارداد‌های همکاری را مشترک خواهیم داشت.

اسماعیلی تاکید کرد: فضای مجازی بسیار خوبی برای نمایشگاه دیده شده و همه امکانات برای یک رویداد فرهنگی بزرگ که فقط مختص به کتاب نیست، پیش‌بینی شده است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است