چن کایگه در تعقیب چایکوفسکی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۵
این فیلم درباره تلاش‌ بی‌وقفه عشق و زیبایی علیه تاریکی و تنفر است

چن کایگه در تعقیب چایکوفسکی

چن کایگه فیلمساز سرشناس چینی برای فیلم جدید خود به سراغ یکی از کارهای مهم و کلاسیک پیوتر چایکوفسکی رفته است.

به گزارش خبرنگار سینما صبا، اثر حماسی و تاریخی «غزل خداحافظی: آواز قو» این آهنگساز قرن نوزدهمی روسیه، دستمایه کار تازه چن کایگه است.

اثر چایکوفسکی در دل داستانی به ظاهر معمولی، با نگاهی انتقادی به بررسی وضعیت کشور روسیه و فروپاشی امپراطوری این کشور می پردازد.

کلید فیلمبرداری این درام تعلیقی اواخر سال جاری میلادی زده می شود، تا برای اواخر ۲۰۲۳ یا اوایل ۲۰۲۴ اکران عمومی شود.

فیلمنامه اقتباسی فیلم را شاهار استرو نوشته که یکی از تهیه کنندگانش هم هست و چن آن را دوباره نویسی کرده است.

چن در رابطه با سوژه تازه اش می‌گوید: «این متن فقط یک اثر موسیقایی متغلق به یک فرد نیست و خیلی فراتر از این‌ها می‌رود. این داستان درباره تلاش‌های بی‌وقفه عشق و زیبایی علیه تاریکی و تنفر است. بشدت هیجان زده‌ام که می توانم این داستان را در معرض دید تماشاگران بین‌المللی قرار دهم.»

این فیلمساز در ادامه می گوید: «خلق یک داستان پیچیده با کمک فن آوری های نوین سینمایی در کنار موسیقی بی انتهای چایکوفسکی، فرصتی نادر و استثنایی برای تلفیق شکل های مختلف هنری با یکدیگر است. با کمک چنین چیزهایی است که می توان روی پرده سینما جادو خلق کرد.»

بسیاری از منتقدان هنری از غزل خداحافظی/ آواز قو در کنار باله دریاچه قو، به عنوان بهترین آثار هنری چایکوفسکی اسم می برند.

چن کایگه با بیش از چهار دهه فعالیت هنری، یکی از پیشگامان جنبش نسل پنجم سینمای چین در دهه هشتاد میلادی است.

او که در فیلم‌هایش نسبت به موضوعات اجتماعی بسیار حساس است، در سالهای اخیر تلاش داشته این موضوعات را در دل آثاری جذاب و پرمخاطب کارگردانی کند.

این فیلمساز قبل از این برای درام تاریخی دوره ای «وداع با محبوبه‌ام» موفق به دریافت نخل طلای جشنواره کن شده است.

از کارهای تازه چن می‌توان به درام تاریخی جنگی «نبرد در دریاچه کانجین» اشاره کرد که آنرا با همکاری دو فیلمساز معروف دیگر چین سویی هارک و دانته لم کارگردانی کرد.

این فیلم که در جدول گیشه نمایش سینماهای چین لقب یک بلاک باستر را گرفت، از سوی گروهی از منتقدان به عنوان فیلمی تبلیغاتی و پروپاگاندایی معرفی شد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است