گندزدایی از مغز | تازه‌های نشر و پر فروش | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۲
تالار معرفی و پیشنهادِ کتابِ صبا

گندزدایی از مغز | تازه‌های نشر و پر فروش

کتاب «گندزدایی از مغز» نوشته‌ی فیث جی هارپر شما را با زبانی کاملا صمیمی دعوت به خوددرمانی می‌کند. از زمان انتشارش در صدر پرفروش‌ترین‌ کتاب‌های سایت آمازون بوده و طرفداران زیادی در سراسر دنیا پیدا کرده‌است.

نشر «کتاب پارسه» درباره کتابی با موضوع روان‌شناسی که مورد استقبال قابل توجهی قرار گرفته است، توضیح داده است که:

کتاب «گندزدایی از مغز» نوشته‌ی فیث جی هارپر شما را با زبانی کاملا صمیمی دعوت به خوددرمانی می‌کند. از زمان انتشارش در صدر پرفروش‌ترین‌ کتاب‌های سایت آمازون بوده و طرفداران زیادی در سراسر دنیا پیدا کرده‌است.

ببینید رفقا، من خودم روانکاوم. یک مشاور رسمی که کلی مدرک در زمینه‌های مشاوره‌ی زندگی، مطالعات جنسی و دارودرمانی دارم. عضو هیئت علمی هستم و همه‌جای آمریکا تدریس می‌کنم. در حوزه‌ی آسیب شناسی روانی هم تخصص دارم… بسیار خب، الان لابد فکر می‌کنید: خیل خب، سرکار خانوم دکتر افاده‌ای، این کتاب چیکار می‌خواد بکنه؟

این کتاب برای همه‌ی کسانی نوشته شده که خسته شده‌اند از بس حالشان بد بوده و دیگران هم همیشه خیال کرده اند این‌ها حتی با حال بد ساخته‌شده‌اند. اما چگونه به شما کمک می‌کند؟ روش‌های خوددرمانی با فیث جی هارپر اول از همه این کتاب قرار است چشم‌تان را به دنیای علمی باز کند ولی نه با آن چرت و پرت‌های سخت و پیچیده که فراری‌تان بدهد، از آن دسته صحبت‌هایی که جویده‌ی تجربیات دوازده سال درس خواندن و دکترا گرفتن است و در پنج دقیقه به زبان ساده بیان می‌شود و با خودتان می‌گویید: آخ گندش بزنن…پس این بود!.

بعد از اینکه گندکاری‌های مغز را متوجه شدید، قرار است که به شما راه‌حل‌های عملی داده شود تا این گندکاری‌های مغزتان را از بین ببرید، نه از آن راهکارهای با قرص و نسخه که خسته‌تان کند. در آخر هم تمرین‌هایی برای شما در نظر گرفته شده که می‌توانید موقعیت خود را در دل این کارها بفهمید. فیث جی هارپر کیست هارپر تحصیلات عالی خود را در رشته‌های روان‌شناسی و مشاوره‌ی گروهی گذرانده است. او در سال ۲۰۰۸ دکترای خود را از دانشگاه‌ تگزاس در مشاوره‌ی آموزشی گرفت و از آن به بعد در تمامی این شاخه‌ها در امریکا فعال بوده است. هارپر از همان سالیان آغاز تحصیلات، نشست‌ها و سخنرانی‌هایی را در رشته‌های مرتبط در سراسر کشور آغاز کرد و با آمیختن آموزه‌های روان شناسی با طنز، شهرت فراوانی را کسب کرد. قسمتی از کتاب گندزدایی از مغز سلیگمان یک چارچوب دقیق (د.ب.ن.ج.ت) طراحی کرد که به کمک آن می‌توانیم نگاه خودمان را به مثبت‌اندیشی تغییر بدهیم…

در این الگو اول به حرف _د_ می‌خوریم که یعنی [دشواری]: که یعنی بنویسید چه بلایی به روزگارتان آورده‌اند که اینجوری فشفشه در ناکجایتان ترکیده و مظطربتان کرده. _ب _ هم یعنی باور. باورتان در مورد این وضعیت چیست و آن را چطوری ارزیابی می‌کنید. تعارف نکنید و اگر پدرتان درامده، بنویسید درآمده و اگر لازم است نام خویشاوندان تنی درگیر این ماجرا را هم بنویسید. _ن_ هم یعنی نتایج. که بنویسید چه نتایجی به بار آمده و گند و کثافت این اتفاق تا کجای زندگی‌تان کشیده. _ج_ هم اولِ جدال است. این‌جای کار شما چادر به کمر می‌زنید و می‌روید به جنگ با آن دیوهای نابکاری که مغزتان ساخته و تلاش می‌کنید راه‌های تازه‌ای برای تحمل موقعیت پیدا کنید. یادتان بیاید که مغز ما قصه‌ساز است. وقتش است که شما هم قصه‌ای تازه ساز کنید. سرانجام _ت_ که یعنی توانمندسازی. نوشتید؟ خب برای آغاز…

 

کتاب «گندزدایی از مغز» اثر فیث جی.هارپر با ترجمه‌ی علی دیمنه در نشر «کتاب پارسه» منتشر شده است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است