خودت را تباه نکن | فکر و خیال بس است! | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۱۰
تالار معرفی و پیشنهادِ کتابِ صبا

خودت را تباه نکن | فکر و خیال بس است!

گری جان بیشاب در طول ده‌ها سال کار با مردم به عنوان مربی رشد فردی دریافته است که تنها مانع یک چیز است؛ خود انسان.

کتاب «خودت را تباه نکن» یا در بعضی در ترجمه‌ها «خودت را به فنا نده»

انتشارات «میلکان» درباره این کتاب اثر گری جان بیشاپ نوشته است که:

چه چیزی سد راه تو شده است و نمی‌گذارد بهترین زندگی را داشته باشی؟

در پاسخ به این پرسش بیشتر مردم به چیزهایی مانند اختلال در روابط، کمبودهای مالی، شغل نامناسب و یا شرایط نامطلوب اشاره می‌کنند. اما هیچ‌کدام از این توجیهات چیزی را عوض نمی‌کند.

گری جان بیشاب در طول ده‌ها سال کار با مردم به عنوان مربی رشد فردی دریافته است که تنها مانع یک چیز است؛ خود انسان.

اگر از این حرف دلخور شده‌اید یا برایتان مفهوم نیست بهتر است این کتاب را نخوانید چون تاثیری بر شما نخواهد داشت اما اگر به دنبال کتابی هستید که به شما توانایی دهد تمام قابلیت‌های منتظر شکوفاشدن خود را بیابید، بخت یارتان بوده است.

بیشاپ معتقد است همه انسان‌ها در طول روز و زندگی روزمره دو نوع مکالمه دارند، مکالمه با دیگران و با خود و جالب اینجا است که بیشتر مکالمات ما در طول روز با خودمان است. «چه درون‌گرا باشید و چه برون‌گرا، چه خلاق باشید و چه اهل عمل، درهرصورت، بیشتر وقتتان را صرف صحبت با خودتان می‌کنید و این کار را در حین ورزش کردن، کار کردن، غذا خوردن، خواندن، نوشتن، راه رفتن، پیامک فرستادن، گریه کردن … انجام می‌دهید.»

بیشاپ با یک راه حل ساده به شما پیشنهاد می‌کند، مکالماتتان را با خودتان تغییر دهید و آنها را در جهت تقویت توانایی‌هایتان بکار بگیرید زیرا مطالعات و بررسی‌ها نشان می‌دهند که مثبت‌گویی با خود، به‌صورت چشمگیری خلق‌وخو و حالمان را بهتر می‌کند، اعتمادبه‌نفس و خلاقیتمان را افزایش می‌دهد و علاوه بر این‌ها، نتایج مثبت فراوان دیگری نیز به دنبال دارد. درواقع این کتاب یادمان می‌دهد چگونه از زبان استفاده کنیم تا زندگی‌مان بهتر شود.

کتاب «خودت را تباه نکن» راهنمایی است برای کنارکشیده‌ها و شکست‌خورده‌ها. مانیفستی است برای تغییرات واقعی در زندگی و از بند رها کردن عظمت نهفته در روحتان. این کتاب صمیمانه و با شیوه‌ای واقعی برایتان قلاب می‌گیرد تا بتوانید به مراحل بالاتری از استعدادهای واقعی‌تان صعود کنید.

 

«خودت را تباه نکن» اثر گری جان بیشاپ را مانا اسلامی ترجمه و نشر «میلکان» آن را منتشر کرده است.

 

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است