تٲخیر «جانی دپ» و شکوه «پدرو آلمودوار» | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۵۵
در حاشیه جشنواره فیلم کن؛

تٲخیر «جانی دپ» و شکوه «پدرو آلمودوار»

جانی دپ امروز در فتوکال جشنواره کن نیم ساعت و در نشست خبری فیلم «ژان دو باری» چهل و پنج دقیقه تاخیر داشت و فتوکال فیلم کوتاه «رسم غریب زندگی» به کارگردانی «پدرو آلمودوار» در دومین روز برگزاری جشنواره مورد توجه قرار گرفت.

به گزارش صبا، «جانی دپ» در کنفرانس مطبوعاتی فیلم تاریخی «ژان دو باری» به کارگردانی «مایون» چهل و پنج دقیقه تأخیر داشت. این فیلم چهارشنبه شب در کن اکران شد و این جشنواره را افتتاح کرد.

دقایق اولیه کنفرانس مطبوعاتی فضایی متفاوت حاکم بوده چرا که غیبت دپ به‌شدت محسوس بوده است. با این حال ناظم این جلسه به مخاطبین اطمینان می‌دهد که دپ در راه است. این بازیگر فتوکال این فیلم را از دست داد اما عاقبت با تأخیر چهل و پنج دقیقه‌ای در کنفرانس مطبوعاتی دیده شد.

دپ در ابتدای کنفرانس به این پرسش پاسخ داد که آیا هنوز احساس می‌کند که هالیوود او را تحریم کرده یا نه. او پس از آنکه از «جانوران شگفت‌انگیز ۳» گ اخراج شد گفته بود که هالیوود او را تحریم کرده است.

دپ می‌گوید: «آیا احساس کرده‌ام که هالیوود من را تحریم کرده؟ خوب، لازم نبود در جزئیات دقت کنید تا در آن مقطع حس کنید که مثل یک شوخی عجیب به نظر می‌رسد. البته، وقتی از شما می‌خواهند از فیلمی که در حال بازی در آن هستید کناره‌گیری کنید، آن هم به خاطر اصوات و حرف‌های نامفهومی که در فضا پیچیده… آیا امروز احساس می‌کنم که تحریم شده‌ام؟ نه، به هیچ وجه. اما احساس نمی‌کنم تحریم شده‌ام چون به هالیوود فکر نمی‌کنم. من بیش از این نیازی به هالیوود حس نمی‌کنم، شما را نمی‌دانم.»

دپ ادامه می‌دهد: «زمانه خیلی عجیب و مضحکی است وقتی همه عاشق اینند که خودشان باشند، اما نمی‌توانند چون باید از دستورات فردی که در مقابل دارند اطاعت کنند. اگر می‌خواهید از آن دستورات پیروی کنید، برایتان آرزوی موفقیت می‌کنم. من در سمت دیگری خواهم بود.»

در این میان فیلم‌فتوکال فیلم کوتاه «رسم غریب زندگی» به کارگردانی «پدرو آلمودوار» در دومین روز برگزاری جشنواره کن هفتاد و ششم برگزار شد. آلمادوار که با فیلم‌های «درد و شکوه» و همچنین «مادران موازی» به شهرتی جهانی رسیده است اکنون با فیلم تازه خود در این جشنواره حاضر شده است. 

در این مراسم ایتن هاک که شمایلی از یک عاشق‌پیشه را در سینمای دهه نود میلادی داشت به شور و شوقی سرشار وارد جمعیت شد.

«پدرو پاسکال» و «ایتان هاک» در این فیلم داستانی در مورد مردی به نام سیلوا روایت می‌کند که سوار بر اسب در راه ملاقات با کلانتر جیک است. این دو مرد ۲۵ سال پیش‌تر تفنگداران همکار بوده‌اند. سیلوا به بهانه تجدید دیدار به سوی جیک می‌رود، اما کلانتر به او می‌گوید هدف واقعی‌اش یاد کردن از گذشته نیست. در این فیلم بازیگران جوانی چون «جیسون فرناندز»، «خوزه کوندسا»، «جرج اتین» و «مانو ریوس» و نیز «سارا سالامو» و «پدرو کاسابلانک» نقش‌آفرینی می‌کنند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است