«کتابخانه تخصصی پهلوی‌شناسی» در کاخ نیاوران شکل می‌گیرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۳

«کتابخانه تخصصی پهلوی‌شناسی» در کاخ نیاوران شکل می‌گیرد

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران گفت که با توجه به موقعیت کاخ نیاوران به عنوان محل زندگی محمدرضا پهلوی، خانواده وی و ضرورت تمرکز آثار منتشر شده درباره این خانواده، درصدد راه‌اندازی کتابخانه تخصصی پهلوی‌شناسی‌ در این مجموعه هستیم.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، بیژن مقدم افزود: کتابخانه اختصاصی کاخ نیاوران که به نام کتابخانه پژوهشی شناخته می‌شد در گذشته محل رجوع دانشجویان مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی بود که با انحلال آن مرکز در سال ۱۳۹۸، در عمل با کاهش مراجعات مواجه شده است.

وی گفت: با توجه به موقعیت کاخ نیاوران به عنوان محل زندگی محمدرضا پهلوی و خانواده و ضرورت تمرکز آثار منتشر شده درباره این خانواده، بر آن شدیم تا با گردآوری کتب مربوط به خاندان پهلوی امکان پژوهش‌های بیشتر را برای اهل تحقیق و مردم فراهم کنیم.

مقدم ادامه‌داد: کتابخانه اختصاصی کاخ نیاوران که اکنون در قالب موزه مورد مراجعه مردم است، ارتباطی با «کتابخانه تخصصی پهلوی‌شناسی» نداشته و همچنان به عنوان موزه محل بازدید و مراجعه عموم خواهد بود.

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران بیان‌داشت: کارهای مقدماتی کتابخانه جدید آغاز شده است و امیدواریم بتوانیم امسال آن را به بهره‌برداری برسانیم.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است