فیلمساز زن سوری در کوهسنگی مشهد چه گفت؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۰

فیلمساز زن سوری در کوهسنگی مشهد چه گفت؟

غصون الماضی فیلمساز سوری که با دو فیلم مستند در محضر انسانیت و صبر جمیل در بخش مسابقه سینمای بین‌الملل جشنواره ایثار حضور دارد، گفت:  من از کشوری آمدم که تجربه ده سال جنگ را دارد...

به گزارش صبا به نقل از امور ارتباطات رسانه ای و اطلاع رسانی نخستین جشنواره بین المللی فیلم و فیلمنامه ایثارخانم غصون الماضی؛ فیلمساز سوری که با دو فیلم مستند: در محضر انسانیت  و صبر جمیل در بخش مسابقه سینمای بین الملل در این جشنواره حضور دارد درباره علت حضور خود در این عرصه گفت:  من از کشوری آمدم که تجربه ده سال جنگ را دارد و حضور من در جبهه های جنگ، زمینه ساز ساخت فیلم های مجاهدان اسلام شد.

وی ابراز کرد: رزمنده ها در زمان حضور فداکارانه خود در جبهه ها دو سلاح همراه داشتند؛ یکی سلاح جنگی شان و دیگری سلاح جهاد و شهادت و ایمان به وطن؛ آن ها برای رفتن به خطوط مقدم جبهه با هم مسابقه می گذاشتند، گویا شوق ورود به بهشت را داشتند. در سوریه خانواده ای نیست که شهید و مجروحی تقدیم به جنگ نکرده باشد و اگر آنها نبودند ما الان اینجا نبودیم.

غصون الماضی تصریح کرد: در کنار جنگ بمباران و موشک شاهد جنگ نرم رسانه ای بودیم که تبعات آن چیزی جز  باقی ماندن سرزمین سوخته ای نیست که می توان از آن فیلم و  مستند برای عرضه به جهان ساخت.

این فیلم ساز سوری گفت: ما سعی می کنیم با تمام ظرفیت وقایع و حقایقی را منتقل کنیم که رسانه های جهان آن را وارونه نشان دادند و نخستین جشنواره بین المللی ایثار   فرصتی است برای اینکه کشورهای اسلامی و جبهه مقاومت این وقایع را منتقل کنند و به نمایش بگذارند.

غصون الماضی بیان کرد: وقتی در حال ساخت فیلم شهید قاسم سلیمانی بودم با شخصیت‌هایی که از نزدیک در کنار ایشان بودند، مصاحبه انجام می دادم و مسائل اعجاب انگیز را شنیدم که عنوان می‌کردند  این شخصیت صفت های الهی و بزرگان تاریخ را به همراه  داشته است. نکته مهمی که در سوریه آموختم این بود که حاج قاسم سلیمانی، تنها یک فرمانده بزرگ تاکتیکی نبود؛ بلکه معلم اخلاق و دین و معنویت بود. در سوریه همه حاج قاسم سلیمانی را می شناسند و کسانی که همرزم حاج قاسم سلیمانی بودند، عنوان می کردند هر جا او حضور داشت پیروزی حتمی بود و همه حسرت جایگاه او را می خوردند.

این فیلم ساز سوری خاطر نشان کرد: تنها آرزو و هدفم از ساخت این فیلم این است که جوانان با مکتب حاج قاسم سلیمانی آشنا شوند و به عنوان الگو به او نگاه کنند‌.

گفتنی است : فیلم مستند صبر جمیل در روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ساعت ۱۵ و فیلم در محضر انسانیت  این فیلمساز نیز روز سه شنبه دوم خرداد ماه ساعت ۱۵ روی پرده می رود.

نخستین جشنواره بین المللی فیلم و فیلمنامه ایثار تا دوم خرداد ماه با دبیری فرهاد مختاری در پردیس سینمایی مهر کوه سنگی مشهد برگزار می شود. 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است