کدام سریال‌، شهر را تعطیل می‌کند؟! | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۶
صبا از بخشی از سریال‌های «در راه آنتن» سیما گزارش می‌دهد؛

کدام سریال‌، شهر را تعطیل می‌کند؟!

در دوره تحولی تلویزیون منتظر 9 سریال آماده پخش و 7 سریال در مرحله تولید باشید. چه سریال‌هایی؟ در ادامه بخوانید!

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، به گفته مدیران صداوسیما این روزها، روزهای تحول تلویزیون است و اگر هم فعالیت های اخیر این رسانه کمرنگ و بی کیفیت بوده اند، صرفا برای مکثی در راه رسیدن به هدف غایی و به قول معروف تحول بوده است. به همین خاطر تلویزیون، در حال حاضر ۹ سریال را به زودی از شبکه های مختلف پخش می کند و ۷ سریالی که در مرحله تولید قرار دارند را آماده آنتن می کند.

روز گذشته رئیس مرکز سیمافیلم با نام بردن از سریالهایی چون «طلاق»، «عاشورا»، «سرزمین مادری» – که ایرادات آن رفع شده و منتظر پخش است- «نیکان»، «ضد»، «مستوران ۲»، «نائله»، «سنجرخان» این آثار را در نوبت پخش معرفی کرد و از آثاری که در مرحله تولید هستند هم به «سلمان فارسی»،  «محرمانه»، «بازپرس»، «مهیارعیار»، «رخنه»، «رحیل»، «بچه محل» و «هادی» اشاره کرد.

به گفته رئیس سیما ۱۴ سریال هم در مرحله پیش تولید است از جمله «موسی»، «ترور»، «غریبه»، «تانک خورها»، «۲۰کووید»، «پردیسان»، «دروازه بهشت»، «رویان»، «عفیف»، «طوبی»، «گاندو ۳»، «رستگاری»، «مسیر اصلی»، «آقای گرفتار ۳».

نقویان یادآور شد: همچنین ۱۵ فیلمنامه مشغول نگارش هستند؛ «شاه چراغ»، «قول مردونه»، «ماه عسل»، «هنگامه»، «کوه مرا صدا زد»، «بارش تند»، «مقامات انقلاب»، «کوپه شماره ۸»، «دشتستان»، «پریزاد»، «لمندگان»، «رو به موت»، «سبزوار»، «سرباز کوچک امام»، «روزهای لاجوردی».

وی با بیان اینکه بحث ژانرهای مختلف برایمان مهم است، در توضیحات دقیق تر سریالهای نامبرده گفت: از جمله این آثار، ‌۶ سریال دفاع مقدس، ۷ سریال تاریخ معاصر و انقلاب، ۹سریال اجتماعی و سبک زندگی، ۳ سریال امنیتی، ۳ سریال درباره مبارزه با فساد، ۸ سریال تاریخی، ۲سریال درباره مدافعان حرم، ۵ سریال طنز و ۳ سریال علمی هستند و شاهد تنوع ژانری هستیم.

در زیر با داده‌هایی درباره برخی از این آثار همراه باشید؛

 

٭٭٭سریال‌ «طلاق»

سریال «طلاق» به کارگردانی و نویسندگی ابوالقاسم طالبی است که در مرکز سیما فیلم تهیه و تولید شده است.

این سریال در ابتدا قرار بود که در شبکه نمایش خانگی منتشر شود، اما بنابر توافق عوامل با مسئولان صدا و سیما،  قرار شد این مجموعه از آنتن تلویزیون پخش شود اما هنوز مشخص نیست که این سریال از کدام شبکه پخش خواهد شد.

گفته می‌شود حمید صفت، خواننده و ترانه‌ سرایان موسیقی رپ در یکی از نقش‌های اصلی سریال «طلاق» حضور دارد.

همچنین مجید واشقانی، جعفر دهقان، محمدرضا رهبری، حمید گودرزی، شهرام عبدلی، سروش طاهری، امین زارع، بهارمحمدپور، فاطمه الطافی، مجید رحمتی، مهران مرادی، هدیه رضایی، بهناز پور فلاح، بهزاد اقطایی، حسن ولیخانی، حمیدرضا عرب ‌سرخی، رامین یحیی ‌زاده، سیدحمید فتوحی، شیلر کی، مینو شیخان، عسل غروی، علیرضا جلیلی و مهدی شاکریان در این سریال به ایفای نقش می‌پردازند.

 

٭٭٭سریال «عاشورا»

سریال «عاشورا» به کارگردانی هادی حجازی فر ساخته شده و به روایت زندگی شهیدان مهدی و حمید باکری می پردازد و قرار است در ایام ماه محرم و صفر به صورت هفتگی از تلویزیون پخش شود. همچنین این مینی سریال با شروع هفته دفاع مقدس هر شب روی آنتن خواهد رفت.

نسخه سینمایی این سریال با عنوان «موقعیت مهدی» در چهلمین جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ به نمایش درآمد و توانست برنده پنج جایزه از جمله سیمرغ بلورین بهترین فیلم این جشنواره شود.

هادی حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید حجازی‌فر،  معصومه ربانی‌نیا،  وحید آقاپور و روح‌الله زمانی در این مجموعه نقش آفرینی می کنند.

٭٭٭سریال «سرزمین مادری»

سریال تلویزیونی «سرزمین مادری» نام تغییریافته مجموعه «سرزمین کهن» به کارگردانی کمال تبریزی است که به شکل رسمی از محاق توقیف درآمده و قراراست به زودی روی آنتن برود.

این سریال در سال ۱۳۸۷  جلوی دوربین رفت و از پنجم دی ماه سال ۱۳۹۲ به شکل هفتگی روانه آنتن شبکه سه شد اما بعد از پخش چند قسمت به دلیل اعتراض بختیاری‌ها پخش آن متوقف شد.

«سرزمین مادری» یکی از پر ستاره‌ترین سریال‌های تولیدی تلویزیون است و هنگامه قاضیانی، امیر آقایی، محسن تنابنده، جواد عزتی، نیکی کریمی،محمد رضا فروتن، پژمان بازغی، سعید راد، رضا کیانیان، هومن سیدی ، سعید راد، بی‌تا فرهی، حسین محجوب، امیر حسین آرمان و… در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سریال «سرزمین مادری» در ۶۶ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای در مرکز سیما فیلم تهیه و تولید شده است.

 

٭٭٭سریال «نیکان»

سریال تلویزیونی«نیکان» به کارگردانی علی سراهنگ و تهیه‌کنندگی کامران مجیدی،پس از پایان سریال «آتش و باد» پخش خود را از شبکه سه سیما آغاز می کند.

در این مجموعه پژمان بازغی، سیما تیرانداز، شقایق فراهانی و رضا داودنژاد بازی می کنند.

سریال‌تلویزیونی «نیکان» ملودرامی اجتماعی در ۳۰ قسمت به تولید رسده است.

 

٭٭٭سریال «ضد»

سریال «ضد» یا «دیگران» به کارگردانی ابراهیم شیبانی و تهیه‌کنندگی علیرضا جلالی با موضوع امنیتی به زودی از تلویزیون پخش می شود.

در این سریال بازیگران مختلفی از جمله حسام منظور، بهاره کیان‌افشار، سعید چنگیزیان، مرتضی اسماعیل کاشی و… نقش آفرینی می‌کنند.

در این مجموعه تلویزیونی تلاش شده از جان گذشتگی و تلاش نیروهای امنیتی در جهت حفظ امنیت و آرامش جامعه تصویر شود.

٭٭٭سریال  «مستوران۲»
فصل دوم سریال «مستوران» به کارگردانی سیدعلی هاشمی و تهیه کنندگی عطا پناهی مرداد ۱۴۰۱ کلید خورد. لوکیشن اصلی این سریال در شهرک مستوران قرار داشت و گروه جدیدی از بازیگران به فصل دوم این سریال اضافه شدند.
فصل دوم سریال «مستوران» که عاشقانه‌ای برگرفته از قصه‌ها و افسانه‌های کهن ایرانی است، به قلم محمد حنیف به نگارش درآمده است.

٭٭٭سریال «سوران»

سریال «سوران» آخرین اثری بوده است که در آن هنرنمایی زنده یاد حسام محمودی را خواهیم دید.این سریال به کارگردانی سروش محمدزاده و تهیه‌کنندگی مجتبی فرآورده است و بازیگران جوانی در آن هنرنمایی کرده اند.

این سریال  اقتباسی از کتاب «عصرهای کریسکان» نوشته کیانوش گلزار راغب است، درواقع قصه عشق، مبارزه و میهن‌ دوستی مردم کردستان را روایت می‌ کند.

مهدی نصرتی، حسام محمودی فرید، توماج دانش‌بهزادی، علیرضا جعفری، مریم کاظمی، احمد جعفری، احمد صدفی، مصطفی کولیوندی، محمدرضا صولتی و با معرفی آسو پاشاپور سایر بازیگران اصلی این سریال را تشکیل می‌دهند.

٭٭٭سریال «نائله»

سازمان هنری رسانه‌ای اوج سریال «نائله» با نام قبلی عشق کوفی را برای پخش از تلویزیون آماده دارد. نائله یکی از کاراکترهای اصلی این داستان است و سریال روایتی از زندگی حضرت سیدالشهداء(ع) دارد، اما قصه عاشورا نیست. این سریال به نویسندگی فائزه یار محمدی و یزدان کاظمی روایتگر عشقی در کوفه سال ۶۱ هجری قمری است که ماجرای آن تا واقعه کربلا و شهادت سیدالشهدا (ع) ادامه پیدا می‌کند.

لعیا زنگنه، شبنم قربانی، سعید شریف، نادر سلیمانی، حسین سلیمانی و… از بازیگران این سریال تاریخی هستند.

 

٭٭٭سریال «سنجرخان»

سریال تاریخی «سنجرخان» به کارگردانی محمد حسین لطیفی و تهیه کنندگی حسین جلالی که پیش از کرونا کار تصویربرداری خود را آغاز کرده بود و به دلیل کرونا و مسائل مالی چند باری این پروژه بزرگ متوقف شده بود، حالا راهی کنداکتور پخش خواهد شد.

سنجرخان وزیری، مشهور به سردار اکرم، در زمانی که روس‌ها مناطق مختلف ایران از جمله کردستان را اشغال کرده بودند، با آگاهی از عمق بحران و فشارهای زیاد اشغالگران، ابتدا با فرستادن نامه‌هایی به حاکم سنندج و کسب اجازه، درخواست اذن جنگ کرد و بعد از ناامید شدن از حمایت آنها، در آغاز کار، به جنگ با قشون انگلستان برخاست و با شکست انگلیسی‌ها، راه جنگ با روس‌ها برای او هموارتر شد. او با اتکا به نیروهای مردمی روستاهای اطراف سنندج، راهی میدان نبرد با روس‌ها می شود و درنهایت در ظهر عاشورای ۱۳۳۷ به شهادت می رسد.

فرشید گویلی که از بازیگران صاحب سبک استان کردستان است، نقش سنجرخان را بازی می‌کند؛  ۸۰ درصد از بازیگران سریال از استان کردستان انتخاب شده‌اند و در کنار این بازیگران، چهره هایی همچون محمود پاک‌نیت، احمد نجفی، جلیل فرجاد، پیام دهکردی، فاطمه شکری، حمیدرضا نعیمی، قطب‌الدین صادقی و… در این سریال تلویزیونی حضور دارند.

 

٭٭٭سریال‌ «محرمانه»

سریال «محرمانه» تولید جدید موسسه فرهنگی هنری اندیشه شهید آوینی است که با همکاری صداوسیما برای پخش در تلویزیون آماده می‌شود.

«محرمانه» به کارگردانی محمود معظمی، نویسندگی مهدی حمزه و تهیه‌کنندگی سید رامین موسوی، روایتی است از پیشرفت‌های علمی دانشمندان کشورمان در حوزه پزشکی و ساخت واکسن کرونا که واکنش مغرضانه دشمن را در بردارد تا با ایجاد اختلال، مانع از دست‌یابی ایران به این موفقیت بزرگ شوند.

فاطمه گودرزی، زهیر یاری، بهناز نادری، آرش آصفی، علیرام نورایی، امیرمحمد زند، ایرج نوذری، علیرضا جلالی تبار، علی جلالی از جمله بازیگرانی هستند که در این پروژه حضور دارند.

 

٭٭٭سریال «بازپرس»

سریال «بازپرس» به کارگردانی احمد معظمی و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی در مرحله تولید قرار دارد.

این سریال از مضمونی معمایی برخوردار است و در ۲۶ قسمت ساخته می‌شود. 

 

٭٭٭سریال «هادی»

سریال «هادی» به کارگردانی امیر داسارگر و تهیه کنندگی امیر مهدی پوروزیری با هدف معرفی شهدای مدافع حرم، دوران نوجوانی تا بزرگسالی یکی دیگر از این بزرگمردان را به تصویر می‌کشد.

در این سریال هدایت هاشمی، نسرین بابایی، حسین رفیعی، بهار نوحیان، شهین تسلیمی، جواد خواجوی، مجید پتکی، شهروز آقایی‌پور، افشین آقایی و حسین اوجاقلو به ایفای نقش می‌پردازند.

 

٭٭٭سریال «مهیار عیار»

سریال «مهیار عیّار» به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی و تهیه‌کنندگی بهروز مفید در مرحله تولید قرار دارد و عنوان تازه‌ترین تولید گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما است.

این سریال دوره صفویه را روایت می‌کند و بخشی از تمدن این دوره را به تصویر می‌کشد. مهیار قهرمان داستان راهزنی است که بر اساس یک اتفاق، مسیر زندگی‌اش تغییر می‌کند و هر بار درگیر داستانی می‌شود … .

هنرمندانی که تاکنون حضورشان در این سریال ۳۰ قسمتی قطعی است، عبارتند از: کامران تفتی، بهنام تشکر، الیکا عبدالرزاقی، آشا محرابی، صفا آقاجانی، رامین ناصرنصیر، جواد انصافی، آتش تقی‌پور، مهدی حاجیان، بهروز بخت‌آور، جواد کشانی و سهیل نوشادیان.

 

٭٭٭سریال «رحیل»

مجموعه تلویزیونی «رحیل» به کارگردانی علی غفاری و تهیه کنندگی رامین عباسی زاده برای پخش از شبکه ۳ سیما ساخته می‌شود.

شنیده ها حاکی بر آن است که با بازیگرانی نظیر مهدی سلطانی، حسام منظور، سارا رسول زاده، سمیرا حسن پور و پیام احمدی‌نیا برای حضور در این مجموعه تاریخی مذاکره شده است.

همچنین مجموعه های «موسی»، «ترور»، «غریبه»، «تانک خورها»، «۲۰ کویید»، «دروازه بهشت»، «رویان»، «عفیف»، «طوبی»، «گاندو ۳»، «رستگاری»، «مسیر اصلی» و «آقای گرفتار سه» در مرحله پیش تولید هستند.

تا ببینیم کدام‌شان در کمال صحت به آنتن می‌رسند!

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است