«آناتومی یک سقوط» در مسیر نخل طلا؛ حرکت عجیب جود لاو برای فرو رفتن در نقش! | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۲
در حاشیه جشنواره کن؛ 

«آناتومی یک سقوط» در مسیر نخل طلا؛ حرکت عجیب جود لاو برای فرو رفتن در نقش! 

شب گذشته فیلم «مه دسامبر» خود را به عنوان یکی از شانس‌های اصلی دریافت نخل طلای کن به مخاطبان ثابت کرد. حال با گذشت تنها ۲۴ ساعت فیلم «آناتومی یک سقوط» رقیب اصلی این اثر شده است. از این رو فضای غیرقابل پیش‌بینی فستیوال کن هیجان مخاطبان را به اوج خود رسانده است. 

به گزارش صبا امتیازات منتقدان کایه به آناتومی یک سقوط ساخته‌ی «ژوستین تریه» که دیروز در بخش رقابتی به نمایش درآمد قابل توجه است! فیلم تا به اینجا نه تنها میان منتقدان کایه و همچنین اغلب رسانه‌ها بهترین فیلم جشنواره است، بلکه برای تمام نشریات فرانسوی چنین جایگاهی دارد. این رسانه‌ها جملگی فیلم را نامزد اصلی دریافت نخل طلا و بازیگر زن دانسته‌اند.

یکی از  فیلم‌های برجسته فستیوال کن «فتنه‌انگیز» بود. جود لا در این فیلم نقش هنری هشتم را بازی کرده است. «جود لا» در کنفرانس مطبوعاتی فیلم «فتنه‌انگیز» به کارگردانی «کریم عینوز» در جشنواره کن به این پرسش پاسخ داده است که پس از بازی در نقش هنری هشتم که یکی از بدترین سلاطین تاریخ بوده چگونه به خانواده سلطنتی بریتانیا نگاه می‌کند.

لا می‌گوید: «مثل یک تئاتر می‌بینمش، هرچند کمی بیشتر به تئاتر علاقه دارم. [حواشی پیرامون خانواده سلطنتی بریتانیا را] واقعاً دنبال نمی‌کنم اما این بخش از تاریخ بسیار جذاب است. اهل شایعه و سخن‌چینی نیستم. هیچ علاقه‌ای به آن ندارم. از حرف‌های خاله-زنکی خوشم نمی‌آید، اما نگاه کردن به تصاویر آن دوره اینکه نحوه ارتباطش به امروز جالب است.»

لا اضافه می‌کند که عطرهای وحشتناکی برای این نقش به خود زده تا بوی «خون، مدفوع و عرق» بگیرد: «ماجراهایی شنیده‌ام که بوی هنری هشتم را از چند اتاق آن‌طرف‌تر می‌شد حس کرد چون پای او عفونت کرده بود. از روغن گل سرخ برای از بین بردن بو استفاده می‌کرده‌اند. فکر کردم اگر بوی بدی داشته باشم تأثیر زیادی می‌گذارد.» عینوز تأیید می‌کند: «وقتی جود وارد صحنه می‌شد وحشتناک بود.»

یکی دیگر از فیلم‌های به نمایش درآمده در این جشنواره «باشگاه صفر» بود. مراسم فرش قرمز فیلم «باشگاه صفر» به کارگردانی «جسیکا هوسنر» در جشنواره کن برگزار شد. «میا واشیکوفسکا»، «السا زیلبرستین»، «متیو دمی» و «لوک بارکر» تازه‌وارد از جمله بازیگران این فیلم خواهند بود.

واشیکوفسکا در درام روان‌شناسانه «باشگاه صفر» نقش یک معلم جدید در یک مدرسه را بازی می‌کند رابطه مستحکمی با پنج دانش‌آموزش برقرار می‌کند. «سیسه بابت نودسن» نقش مدیر مدرسه و «امیر المصری» نقش یک معلم دیگر را بازی کرده‌اند. هر دوی این بازیگران در فیلم «برزخ» دیده شده بودند. زیلبرستین و دمی نقش والدین را بازی می‌کنند در حالی که «آماندا لارنس»، «سم هور»، «کیلی فورسایت»، «لوکاس تورتور»، و «کامیلا روترفورد» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود. بارکر، «ساموئل دی. اندرسون»، «فلورنس بیکر»، «کسنیا دورینت» و «گوئن کرانت» نقش پنج دانش‌آموز را بازی می‌کنند.

«باشگاه صفر» در بخش‌هایی از بریتانیا و اتریش فیلمبرداری شده و ششمین فیلم بلند هوسنر اتریشی خواهد بود. فیلم قبلی این فیلمساز تحت عنوان «جوی کوچک» در سال ۲۰۱۹ در جشنواره کن اکران شد و جایزه بهترین بازیگری را برای «امیلی بیچام» به ارمغان آورد.

 

و چند فتوکال دیگر…

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است