تجربه موسیقی درمانی با «نغمه صحت» | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۴

تجربه موسیقی درمانی با «نغمه صحت» 

برنامه رادیویی نغمه صحت به تهیه‌کنندگی سارا شریفی و کارشناسی و اجرای میترا بهرامی موضوع موسیقی درمانی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

به گزارش صبا، سارا شریفی، تهیه‌کننده «نغمه صحت» درباره تولید این برنامه توضیح می‌دهد: برنامه نغمه صحت پنجشنبه‌ها ساعت ۲۲ و ۱۰ دقیقه روانه آنتن رادیو سلامت می‌شود و روزهای جمعه در همین ساعت بازپخش خواهد شد. سردبیر و نویسنده برنامه صبا رادمان و کارشناس – مجری میترا بهرامی است. ما در این برنامه رادیویی به موضوع موسیقی درمانی می‌پردازیم و آن با حضور کارشناسان مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وی ادامه می‌دهد: در حوزه درمان همیشه این سوال مطرح می‌شود که آیا برای درمان موثر می‌توان از موسیقی درمانی به عنوان بازوی مکمل در بهبود بیماری بهره برد؟ این پرسش ممکن است برای هر فردی پیش بیاید و علاقمند باشد این مبحث را دنبال کند. بنابراین ما تلاش می‌کنیم در اینباره پاسخگوی علاقمندان به این حوزه باشیم.

این تهیه کننده با اشاره به حضور روانشناس و آهنگساز در برنامه توضیح می‌دهد: برای بررسی این موضوع ما در هر برنامه مهمانان روانشناس و آهنگساز داریم و سعی کرده‌ایم از آهنگسازان مطرح و بنام همچون نادر مشایخی، ستار اورکی  و… دعوت کنیم. همچنین در هر قسمت از برنامه به نقش موسیقی در روند بهبود بیماران سرطانی، سکته مغزی، افسردگی پس از زایمان و… پرداخته‌ایم.

شریفی در پایان بیان می‌کند: پنجشنبه این هفته، چهارم خرداد ماه به تاثیرات گروه‌های موسیقی آوازی در سلامت روان می‌پردازیم. مهمان برنامه فراز خسروی دانش، رهبر گروه آوازی دامون است و دکتر عباس یدالهی هم رواشناس برنامه خواهد بود. تلاش داریم برنامه برای مخاطبان کاربردی باشد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است