نیاز کودکان به الگوهای غیرقابل خدشه | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۳
حامد جعفری تهیه‌کننده فیلم «بچه زرنگ» عنوان کرد:

نیاز کودکان به الگوهای غیرقابل خدشه

تهیه‌کننده فیلم «بچه زرنگ» گفت: برای تربیت کودکان ما نیازمند استفاده از الگوهایی هستیم که غیرقابل خدشه هستند.


به گزارش صبا، در چهارمین  شب «شصت سال سینمای ایران و عرض ارادت به پیشگاه امام رضا (ع)»، فیلم «بچه زرنگ» با حضور حامد جعفری تهیه کننده این انیمیشن در پردیس سینمایی مهرکوهسنگی  به نمایش در آمد و سپس نشست پرسش و پاسخ این فیلم برگزار شد و درادامه نیز از تهیه‌کننده این انیمیشن قدردانی به عمل آمد.
نمایش انیمیشن «بچه زرنگ» در پردیس سینمایی مهر کوهسنگی با استقبال بی نظیری مواجه شد و ۴ سالن از این پردیس همزمان به اکران این انیمیشن پرداختند.
حامد جعفری تهیه کننده «بچه زرنگ» در صحبت‌های خود گفت: هدف اصلی ما از ساخت این انیمیشن، این بود که برای کودکان سرگرمی ایجاد کنیم تا در فضایی مفرح و شاد، یک کار خوب ببینند.
او افزود: آثار حوزه انیمیشن مبتنی بر تولید کمپانی محور هستند. به نظرم باید تکیه دولت و حاکمیت بر حمایت از مجموعه‌ها و کمپانی‌ها باشد. این تفکر باید جا بیافتد که انیمیشن یک کار جمعی است که بهتر است با حمایت کمپانی‌ها ساخته شود.
حامد جعفری تاکید کرد: تولید انیمیشن کمپانی‌محور است و این کار از هزینه‌های اضافی جلوگیری می‌کند.
او  افزود: ما تلاش می‌کنیم از الگوهای موفق بین‌المللی استفاده کنیم و نمی‌خواهیم چرخ را دوباره اختراع کنیم.
حامد جعفری تاکید کرد: نسل ما با قهرمان‌هایی مواجه بود که بر اساس انیمیشن‌های خارجی ایجاد شده بود و ما باید تلاش کنیم کودکان ما با قهرمان‌هایی بر اساس انیمیشن‌های ایرانی رشد کنند.
این تهیه کننده با اشاره به اینکه در «فیلشاه» سعی شد تا از یک گروه تحقیقات علمی استفاده شود، افزود: در حوزه ساخت انیمیشن، توانمندی بالایی در کشورمان وجود دارد. در پروژه‌های مختلف کمپانی‌های خارجی انیمیشن، ایرانی‌های موفقی حضور دارند و این نشان می‌دهد که در بچه‌های ما توانمندی لازم وجود دارد.
او افزود: ما با «شاهزاده روم» اکران‌های محدود در یکسری کشورهای مختلف داشتیم و در آمد قابل‌توجهی هم به دست آوردیم. در «فیلشاه» سعی کردیم که از آن تجربه بهره بگیریم و آن انیمیشن سینمایی را در چند کشور بزرگ اکران کنیم. در «بچه زرنگ» هم  با کمپانی‌ها و پخش‌کننده‌های مختلف در حال صحبت هستیم و مصمم هستیم که در چند کشور به صورت گسترده اکران شود.
حامد جعفری در پاسخ به سوالی درباره دوبله این انیمیشن گفت: ما تجربه موفقی در دوبله فیلشاه داشتیم و سعی کردیم در فیلم بعدی، چند پله جلوتر برویم. در حوزه دوبله انیمیشن برای کودکان باید از تیپ سازی استفاده کنیم و البته علاوه بر کودکان، بزرگسالان را هم مد نظر داشته باشیم.
او گفت: بخشی از روایات امام رضا (ع) را مدنظر داشتیم و ما در این انیمیشن  از این فرصت استفاده کردیم.
حامد جعفری در پاسخ به سوال تماشاگری که برداشت متفاوتی از این فیلم داشت تاکید کرد: از هر موضوعی ما می‌توانیم برداشت‌های متنوعی داشته باشیم و ما قصد القا نگاه خاصی را نداشتیم.


این تهیه کننده سینمای انیمیشن در پاسخ به سوالی درباره ساخت انیمیشن‌هایی با موضوعات مذهبی گفت: برای تربیت کودکان ما نیازمند استفاده از الگوهایی هستیم که غیرقابل خدشه باشند… معصومین الگوهای غیر قابل خدشه‌ای هستند که در محصولات‌مان سعی کرده‌ایم به آنها بپردازیم و تلاش کرده‌ایم مخاطبان با این آثار ارتباط خوبی برقرار کنند و سرگرم شوند. ما وظیفه خود می‌دانیم که این ارتباط را برقرار کنیم.
حامد جعفری در پاسخ به سوال مسعود نجفی مجری این نشست درباره زمان اکران «بچه زرنگ» گفت: برنامه اکران هنوز مشخص نشده است ولی سعی می کنیم در اولین فرصت آن را اکران کنیم و البته قرار است سریال آن نیز ساخته شود…

در ادامه مراسم قدردانی از حامد جعفری  با حضور حجت‌الاسلام قاسم پور قائم مقام بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع) برگزار شد.
این برنامه توسط بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) با مشارکت حوزه هنری و همراهی فیلمخانه ملی ایران، موسسه تصویر شهر و مدرسه اسلامی هنر برگزار می‌شود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است