دو پیام تسلیت از سوی فرهنگستان هنر در پی درگذشت «محمدمهدی هراتی» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۱
دو پیام تسلیت از سوی فرهنگستان هنر در پی درگذشت «محمدمهدی هراتی» دکترای نقاشی و هنرهای سنتی و عضو گروه هنرهای سنتی فرهنگستان هنر صادر شد.

دو پیام تسلیت از سوی فرهنگستان هنر در پی درگذشت «محمدمهدی هراتی»

به گزارش صبا، متن پیام تسلیت بهمن نامورمطلق، رئیس فرهنگستان هنر، بدین شرح است:

بازگشت همه به سوی اوست

درگذشت استاد گرانقدر محمدمهدی هراتی، جامعه هنری و آموزشی ایران را بسیار اندوهگین و متأثر ساخت. ایشان هنرمندی شریف با بینش و دانشی وسیع در زمینه هنرهای سنتی و صنایع دستی بودند. این استاد فرهیخته بی‌هیچ چشمداشت و تقاضایی، زندگی گهربارش را وقف هنر کرد و از سال‌ها سلوک پاک و خالصانه‌شان در زمینه آموزش هنر، جمع بسیاری از هنرجویان و هنرپژوهان بهره‌مند شدند. افزون‌بر این، در ساحت‌های پژوهش و آفرینش هنر نیز آثاری بس ارزنده پدید آوردند و از خود به یادگار گذاشتند.

فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران درگذشت استاد محمدمهدی هراتی را به خانواده داغدار، شاگردان و دوستدارانش و جامعه هنری و آموزشی کشور تسلیت می‌گوید و از درگاه الهی غفران واسعه برای آن مرحوم، و صبر و سلامت برای عزیزانش خواستار است. روحش شاد و یادش گرامی باد!

همچنین گروه هنرهای سنتی و صنایع دستی فرهنگستان هنر، در پی درگذشت استاد محمدمهدی هراتی، عضو این گروه، پیام تسلیتی منتشر کرد

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

گروه هنرهای سنتی فرهنگستان هنر، رحلت استاد ارجمند دکتر محمدمهدی هراتی را به جامعه فرهنگی و هنری کشور تسلیت می‌گوید. زنده یاد دکتر هراتی از نوادر هنری و محقق عالیقدری بود که با شناخت و اعتقاد عمیق نسبت به فرهنگ اسلامی ایران تمامی تلاش علمی و هنری خود را در جهت احیا این هنرها و معارف آنها مصروف داشت. ده‌ها کتاب ارزشمند و آثار هنری برگرفته از سنت تصویری ایران نمونه بارزی از شخصیت هنری و علمی ایشان است. خدمات صادقانه ایشان در تألیف کتب درسی برای کودکان و نوجوانان کشور و اثرات فرهنگی آن برای تاریخ باقی خواهد ماند.

روحش شاد و قرین رحمت الهی باد .

گروه هنرهای سنتی فرهنگستان هنر

مراسم تشییع این استاد فقید روز یکشنبه ۷ خرداد، ساعت ۹:۳۰ از فرهنگستان هنر به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) برگزار خواهد شد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است