برگزاری بزرگترین رویداد طراحی مبلمان شهری کشور در خانه طهران | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۴۵
با مشارکت سازمان زیباسازی و جامعه دانشگاهی انجام شد؛ 

برگزاری بزرگترین رویداد طراحی مبلمان شهری کشور در خانه طهران

بزرگترین رویداد طراحی مبلمان شهری کشور با مشارکت پنج دانشگاه مطرح کشور توسط سازمان زیباسازی شهرتهران در خانه طهران برگزار شد.

به گزارش صبا به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، بزرگترین رویداد طراحی مبلمان شهری کشور یک کارگاه دو روزه است که با مشارکت بیش از ۱۰۰ دانشجو و ۱۵ استاد از پنج دانشگاه مطرح کشور در خانه طهران برگزار شده است.

رضا صیادی مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به اهمیت اجرای نوآورانه مبلمان شهری و نیاز پایتخت و شهروندان به تغییرات خلاقانه، گفت:  یکی از مهم‌ترین آن نیازها خاصیت تعاملی بودن مبلمان است که بتواند با مردم ارتباط و سرگرمی ایجاد کند و زمان استفاده مردم از مبلمان شهری را بالاتر ببرد.

مدیر سازمان زیباسازی با بیان اینکه پنج دانشگاه  مطرح کشور با ایده‌های خلاق در این کارگاه مشارکت بالایی داشته‌اند، افزود: تلاش سازمان زیباسازی این است که؛ آثار برگزیده این کارگاه را پس از داوری و انتخاب، نمونه‌سازی و پس از ارزیابی‌های میدانی به تولید انبوه رسانده و در مراکز بیست و دوگانه شهر تهران جانمایی کند.

به گفته صیادی، این کارگاه مقدمه جشنواره بزرگتری است که در نیمه دوم سال با نام جشنواره مبلمان شهری برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش؛ علی صارمی معاون فنی و طرح‌های شهری سازمان زیباسازی شهرتهران نیز گفت: امروزه اگر در فضای شهری طراحی مناسبی داشته باشیم به زیبایی و آرامش شهر و شهروندان کمک خواهد شد.

صارمی در ادامه با آرزوی اینکه شرکت‌کنندگان این کارگاه از طراحان آینده مبلمان شهری خواهند بود گفت: راهبری دانشجویان توسط اساتید به گونه ای است که در طراح ها به عواملی همچون، کارکرد مبلمان در فضاهای شهری، زیبایی، هویت‌مند بودن اثر، رنگ، ظرفیت و بافت مناطق و محلات، هماهنگی با محیط، ایمنی، اقتصادی بودن و سهولت المان‌های طراحی شده،  توجه ویژه صورت گیرد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است