«همه دروغ می‌گویند» | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۳۱
تالار معرفی و پیشنهادِ کتابِ صبا

«همه دروغ می‌گویند»

آدم‌ها می‌گویند «در تماس خواهیم بود» درصورتی که دیگر خبری ازشان نمی‌شود. می‌گویند از دست تو ناراحت نیستند ولی هستند. می‌گویند دوستت دارند در حالی که ندارند.

 

نشر «گمان» در این چند سال کتاب‌های خوبی در حوزه‌ی خرد و حکمت زندگی منتشر کرده است.

از جمله‌ی این کتاب‌ها که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است، کتاب «همه دروغ می‌گویند» است.

این کتاب اثر ست اسیونز و با ترجمه‌ی ریحانه عبدی در نشر «گمان» منتشر شده است.

 

معرفی کتاب

همه دروغ می‌گویند… آدمها می‌گویند «در تماس خواهیم بود» درصورتی که دیگر خبری ازشان نمی‌شود. می‌گویند از دست تو ناراحت نیستند ولی هستند. می‌گویند دوستت دارند در حالی که ندارند. مردم به دوستانشان دروغ می‌گویند؛ به رئیسها دروغ می‌گویند؛ به پدر و مادرها دروغ می‌گویند؛ به دکترها دروغ می‌گویند؛ به همسرها دروغ می‌گویند؛ حتی به خودشان هم دروغ می‌گویند. و بی برو برگرد به پیمایشها دروغ می‌گویند. مردم دروغ می‌گویند تا چهره‌ی بهتری از خود به نمایش بگذارند.

اما ممکن است اطلاعاتی را که از آنها خجالت می‌کشند در اختیار گوگل بگذارند ــاطلاعات زناشویی، مشکلات روانی، ترس‌ها، کمبود اعتمادبه‌نفس و دشمنی با سیاهپوستان. ارزش جست‌وجوهای گوگل در حجم بالای آنها نیست، بلکه در صداقتی‌ست که مردم در جست‌وجوهایشان نشان می‌دهند.

حالا می‌توانیم از میان خروارها داده‌ی صادقانه به پاسخ سؤالاتی برسیم که بشر در طول تاریخ عمدتاً پاسخ آنها را به دروغ داده است.

 

هم‌چنین درباره‌ی نویسنده‌ی این کتاب بدانید:

 

 

ست استیونز متولد ۱۹۸۲ در آمریکا، نویسنده، متخصص علوم داده و سخنران است که آنچه را که می‌توانیم از منابع جدید و داده های اینترنتی در مورد مردم بیاموزیم مطالعه می‌کند. کتاب او همه دروغ می گویند، پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز و کتاب سال مجله‌ی اکونومیست بود. استیونز نویسنده‌ای فعال در روزنامه‌ی نیویورک‌تایمز است و مدرس مدعو در مدرسه وارتون و مختصص داده در Google بوده است. وی لیسانس خود را در رشته‌ی فلسفه از استنفورد و دکترای خود را در رشته‌ی اقتصاد، در سال ۲۰۱۳، از دانشگاه هاروارد دریافت کرد.

 

 

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است