به گزارش صبا، نقلقولهای زیر بر اساس مطالب منتشره در رسانههای مختلف در روز جمعه ۱۶ تیر ۱۴۰۲ گردآوری شده است.
٭٭٭ راضیه تجار (نویسنده): گاه جشنوارههای خُردی را شاهد هستیم که در فراخوانهای خود نویسندگان جوانتر و نوقلم را به خود جذب میکند. این تب و تاب و این روشن کردن چراغها بسیار خوب است. اما فراز و فرود این جشنوارهها را بیشتر در روند داوری میتوان دریافت. به عنوان مثال در داوری برای جایزه ادبی که کتابهایی چاپ شده در یک سال را مورد ارزیابی قرار میدهد شاهد معرفی افرادی به عنوان برگزیده و عدهای به عنوان شایسته تقدیر هستیم. گاه تعداد برگزیدگان از حدنصاب و تعداد معرفی شده از سوی دبیر بیشتر است و در دورههایی جایزه ادبی چنان دچار رکود در کیفیت آثار ارسالی میشود که حتی ممکن است در هیچ بخشی برگزیدهای نداشته باشد./ایکنا
٭٭٭ مرجان پورغلامحسین (کارگردان): ابعاد نمایش «۲۸۰ مین شب سال» خیلی گستردهتر از کار قبلیام «پرواز شماره ۷۴۵» است. در نمایش قبلی هم تعداد عروسکها کمتر بود و هم فضایی که به نمایش گذاشته میشد چون کل داستان در یک کوچه بن بست اتفاق میافتاد و داستان هم پیچیدگی خاصی نداشت و چند ماجرای عاشقانه را به تصویر میکشید اما گستردیگ داستان و فضاسازی این نمایش خیلی بیشتر است./مهر
٭٭٭ امیرعباس پیام (نویسنده): خنداندن مخاطبان مقداری سخت شده است و بازگردان مخاطبان به سوی کمدیهایی که در گذشته وجود داشته، بسیار دشوار است. تولیدکنندگان و تهیهکنندگان که به دنبال بازگشت سرمایهاند و به این حرفه به عنوان بیزینس نگاه میکنند، اسیر سلیقه مخاطب شدهاند و همه آثار به یک شکل و در یک روند خاص ساخته میشوند. سلیقه مخاطب و فضای مجازی شبیه به گردابی شده است که قشر هنرمند را در خودش میبلعد. در گذشته برعکس شرایط کنونی بود و هنرمندان در جامعه تاثیر میگذاشتند اما اکنون هنرمندان در گرداب سلیقه مخاطبان و فضای مجازی هستند و در تلاشیم با همین شکل که شاید آن را هم بلد یستیم، مخاطب را جذب کنیم./برنا
٭٭٭ قاسم رحیمزاده (نوازنده):هنرمندان در کشورهای دیگر مخاطب خاص خود را دارند و این نگاه همه موسیقیهای آنها را در بر میگیرد اما در کشور ما اسپانسرها که هزینههای هنگفتی هم پرداخت میکنند، به دنبال موسیقیهای درآمدزا هستند. اما مخاطب خاص موسیقی ایرانی و قشر آگاه، فرهیخته و تحصیلکرده و هنردوست و متعصب به ارزشهای فرهنگی، هیچگاه به دنبال موسیقیهای سرگرمکننده نیست و آن را انتخاب شنیداری خود قرار نمیدهد و موسیقی جدی و اصیل اولویت اوست./ایسنا
٭٭٭ سعیده دهقانینژاد (کارگردان): «مبارک در قصههای خوب» یک نمایش خیمهشببازی است اما من کمی در آن دخالت کردم و به جای عروسکهای نخی، عروسکهای کاغذی در این نمایش در نظر گرفتم و چون وارد قصه میشویم، همه عروسکهای کتابی هستند. فضای نمایش برگرفته ازتصویرسازی فرشید مثقالی است که یکی از کتابهای استاد مهدی آذریزدی را نیز تصویرسازی کرده است./فارس
هنوز دیدگاهی منتشر نشده است