خالقان «بازی تاج و تخت» از ساخت «جنگ ستارگان» کنار کشیدند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۹

خالقان «بازی تاج و تخت» از ساخت «جنگ ستارگان» کنار کشیدند

دیوید بنیوف و دی‌بی وایس به دلیل مشغله‌های خود در کمپانی نتفلیکس از ساخت پروژه سه‌گانه جدید «جنگ ستارگان» منصرف شدند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، در خبری شوکه‌آور برای طرفداران «جنگ ستارگان» مشخص شده است که خالقان سریال «بازی تاج و تخت» یعنی دیوید بنیوف و دی‌بی وایس از نگارش و تهیه‌کنندگی سه‌گانه جدید این مجموعه انصراف دادند.

دلیل این جدایی، برنامه کاری فشرده آن‌ها در پروژه‌های مربوط نتفلیکس اعلام شده است.

بنیوف و وایس در بیانیه خود در این‌باره گفتند: ما عاشق «جنگ ستارگان» هستیم. زمانی که جرج لوکاس آن را ساخت،ما را نیز پرورش داد. هم‌صحبتی با او درباره «جنگ ستارگان» لذت و سروری برای همه عمر است و ما همیشه وام‌دار این اثر حماسی هستیم، اما از آنجا که یک روز تنها چند ساعت محدود دارد، ما احساس کردیم که داشتن عدالت و انصاف میان «جنگ ستارگان» و پروژه‌های نتفلیکس امکان‌پذیر نیست، از این رو متاسفانه از این مسئولیت کنار می‌کشیم.

کاتلین کندی، رییس لوکاس‌فیلم نیز درباره این ماجرا گفت: دیوید بنیوف و دن ویس، قصه‌گوهایی فوق‌العاده هستند. ما امیدوارم زمانی که برنامه کاری شلوغ آنان به اتمام رسید، بتوانیم از وجودشان در «جنگ ستارگان» بهره‌مند شویم.

قرار همکاری این زوج هنری و لوکاس‌فیلم به فوریه سال ۲۰۱۸ بازمی‌گردد. قرار بود این تریولوژی جدید، پروژه‌ای مستقل از حماسه اسکای‌واکر باشد که سال‌ها پیش با فیلم «جنگ ستارگان: امیدی تازه» آغاز شد و با «جنگ ستارگان: قیام اسکای‌واکر»(۲۰۱۹) به سرانجام رسید.

اکران اولین قسمت از این مجموعه برای ۱۶ دسامبر سال ۲۰۲۲ میلادی برنامه‌ریزی شده است. ۲ قسمت بعدی آن نیز قرار است در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۶ روی پرده‌های سینما بیایند.

وایس و بنیوف چندی پیش و پس از یک زورآزمایی سنگین میان غول‌های رسانه‌ای همچون دیزنی و آمازون با نتفلیکس با توافق رسیدند. هنوز از برنامه کاری این ۲ نفر در این کمپانی اخبار زیادی به بیرون درز پیدا نکرده است.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است