«لوتوس» برنده دو جایزه از جشنواره اسپانیایی شد/ یک جایزه عجیب دست‌ساز! | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۱

«لوتوس» برنده دو جایزه از جشنواره اسپانیایی شد/ یک جایزه عجیب دست‌ساز!

«لوتوس» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمدرضا وطن‌دوست برنده دو جایزه از جشنواره «ForadCamp 2019» اسپانیا شد.

محمدرضا وطن دوستبه گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مستند داستانی «لوتوس» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمدرضا وطن‌دوست در هفدهمین حضور جهانی خود برنده جایزه بزرگ بهترین فیلم مستند و جایزه انجمن فرهنگی گرانولرز بارسلون از جشنواره بین‌المللی سینما و طبیعت «ForadCamp 2019» اسپانیا شد.

هیات داوران جشنواره شامل ریکاردو ایسکار، نوریا کمپابادال و ماریا آلکارز از فیلم «لوتوس» برای به تصویر کشیدن پرتره یک شخص در یک منظره همچنین ابعاد انسانی و تاریخی این اثر و کیفیت بالای سینمایی آن تقدیر کرده و جایزه بهترین فیلم مستند را به همراه چوب باران «Rainstick» به محمدرضا وطن‌دوست اهدا کردند. این تندیس با دست ساخته شده و به نوعی یک ساز هست و تخم گیاهانی که درونش جا داده شده باعث تولید صدای باران می‌شود.

همچنین هیات داوران انجمن فرهنگی گرانولرز بارسلون نیز جایزه خود را به علت «پرداخت عالی سینمایی، شفافیت پیام و بُعد احساسی تصاویر» به این فیلم اعطا کردند.

«لوتوس» پیش از این در جشنواره‌های بسیاری حضور داشته و برنده جایزه نگاه هنری از جشنواره فیلم بیگ‌اسکای آمریکا، تندیس بهترین کارگردانی از جشنواره بین‌المللی فیلم بیروت، تندیس فیروزه‌ای ویژه‌ی هیات داوران در بخش بین‌الملل جشنواره سینماحقیقت، تندیس کتاب زرین بهترین فیلم بخش بین‌الملل جشنواره فیلم رشد، تندیس شایستگی بهترین فیلم جشن مستقل سینمای مستند خانه سینما و جایزه ویژه جشنواره بین‌المللی فیلم وارش شده است.

این فیلم نامزد بهترین فیلم در جشنواره‌ مستند «شفیلد» انگلستان، جشنواره فیلم «لوس‌آنجلس» آمریکا، جشنواره فیلم مستند «ییلهوا» جمهوری چــــک، جشنواره‌ فیلم «منچستر» انگلستان و همچنین کاندیدای بهترین کارگردانی در بیستمین جشن بزرگ سینمای ایران و دهمین جشن مستقل سینمای مستند نیز بوده است.

«لوتوس» زندگی پیرزنی را به تصویر می‌کشد که ۱۲ سال در انتظار مجوز ورود به جزیره‌ای نشسته است تا به دیدار تنها ساکن آن برود.

مجری طرح این فیلم موسسه فرهنگی و هنری «خانه فیلم وطن‌دوست» است که با حمایت شهرداری ساری و مشارکت حوزه هنری مازندران در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه شده است.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است