غزاله رضوی: مردم‌نگاری مرا به سوژه‌ام رساند/ عشق پیرمرد ۸۰ ساله به دختر جوان | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۸
جشنواره فیلم کوتاه تهران در آینه صبا-5

غزاله رضوی: مردم‌نگاری مرا به سوژه‌ام رساند/ عشق پیرمرد ۸۰ ساله به دختر جوان

غزاله رضوی درباره مستند «من باید پرواز کنم» و کارهای آینده خود گفت.

غزاله رضوی

غزاله رضوی کارگردان مستند «من باید پرواز کنم» که در سی و ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران در بخش مسابقه مستند حضور دارد در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا گفت: مدت زیادی است که به مردم نگاری و عکاسی از مردم مشغول هستم و همین امر باعث آشنایی تصادفی من با پیرمردی شد که بعد از صحبت با او ایده ساخت این مستند به ذهنم رسید.

وی ادامه داد: «من باید پرواز کنم» درباره پیرمرد سالخورده ۸۰ ساله‌ ارمنی و تنهایی است که تصمیم ازدواج با دختری جوان را دارد.

رضوی در بخش دیگر این گفتگو در پاسخ به این پرسش که آیا پردیس ملت را مکان مناسبی برای برپایی جشنواره فیلم کوتاه تهران می داند، بیان کرد: به نظر من هر کجایی که به عنوان مکان جشنواره انتخاب شود برای عده‌ای نزدیک و طبیعتا برای برخی هم دور خواهد بود، اما پردیس ملت به این دلیل که وسیله نقلیه عمومی هم نزدیک آن وجود ندارد دسترسی و رفت و آمد را سخت می‌کند به ویژه زمان جشنواره که تا دیروقت هم طول می‌کشد و این خودش مشکلی است که وجود دارد.

به گفته وی، شاید اگر وسط شهر مکانی را برای برگزاری جشنواره در نظر بگیرند دسترسی و رفت و آمد راحت‌تر اتفاق بیفتد.

کارگردان «من باید پرواز کنم» درباره مساله بلیتی شدن تماشای فیلم های جشنواره در پی انتقادهای چند سال گذشته فیلمسازان و اهالی رسانه نیز توضیح داد: در صحبت با تعدادی از دوستان متوجه شدم که پیشتر نیز این اتفاق بلیتی شدن پیش آمده بوده که باعث شده سالن‌های نمایش از رونق بیفتد.

وی افزود: اگر بلیتی شدن باعث شود که فیلمساز مخصوصا کسی که انیمیشن یا مستند می‌سازد این شانس را نداشته باشد تا تماشاگر داخل سالن کار او را تماشا کند قطعا این بلیتی کردن کار جالب و درستی نخواهد بود زیرا همین که مکان جشنواره پردیس ملت است سختی‌ها و مشکلات خاص خود را دارد و این بلیتی شدن مشکل را مضاعف می‌کند.

بیشتر بخوانید

شیرین برق‌نورد: «پنهان» از دیوارهای پنهان حرف می‌زند/ بلیت‌فروشی ضروری بود

دلاور دوستانیان: پردیس چارسو انتخاب بهتری است/ حلزون‌ها در راهِ جشنواره

زهرا نیازی: «خانه روشنان» در ادامه سه‌گانه‌‌ام است/ بلیت‌ها رایگان نباشد

مهدی فردقادری: «لذت‌های گناه آلود» بهترین تجربه‌ام است/ نه به بلیت رایگان

رضوی درباره کارهای پیش رو و آینده خود به خبرنگار صبا گفت: از سه ماه گذشته پژوهش درباره کار جدیدم را آغاز کرده و تقریبا یک ماه است به طور همزمان فیلمبرداری را هم پیش می‌برم اما پژوهش آن همچنان ادامه دارد. این مستند با چند شخصیت و دنیای مختلف هر کدامشان پیش می‌رود.

وی در پایان توضیح داد: ۲ کتاب مستندنگاری آماده چاپ دارم که قابلیت فیلم شدن هم داشتند اما ترجیح دادم به صورت رمان چاپ شوند. همچنین در این چند سال داستان‌های اساطیری را با کودکان کار می‌کنم و تصویرگری و تخیل و مهارت‌های زیستن را به آنان آموزش می‌دهم و به عکاسی و مردم نگاری نیز مشغول هستم. رابطه با مردم از کودکی برایم جالب و پر از قصه و تصویر است. می‌توانم درباره هر یک تخیل و اندیشه کنم. هر کدام از این انسان ها قصه‌هایی را به تصویر می‌کشند که می‌توان ساعت ها با آنها به تفکر نشست. در نهایت از هر یک می‌توان دریافت که روابط انسانی پیچیده و پر از رمز و راز است.

سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از ۱۸ تا ۲۴ آبان‌ماه در پردیس سینماگالری ملت برگزار می‌شود.

محمد زکی زاده

انتهای پیام/

غزاله رضوی

غزاله رضوی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است