راهیابی «لوتوس» به بخش رقابتی جشنواره «اکو» لندن | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۶

راهیابی «لوتوس» به بخش رقابتی جشنواره «اکو» لندن

فیلم «لوتوس» به کارگردانی محمدرضا وطن‌دوست، به بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی فیلم «اکو» لندن راه یافت.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مستند داستانی «لوتوس» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی محمدرضا وطن‌دوست در هجدهمین حضور جهانی خود به بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی فیلم «اکو» لندن راه یافت.

«لوتوس» نماینده سینمای مستند ایران در جشنواره بین‌المللی فیلم «اکو» لندن است که در تاریخ دوم و سوم نوامبر ۲۰۱۹ (۱۱ و ۱۲ آبان‌ماه ۹۸) در کشور انگلستان برگزار خواهد شد.

این جشنواره به منظور تسهیل ارتباطات و امکان درک بیشتر از مبارزات و نقش‌هایی که مردم در سراسر جهان در ارتقا حفاظت از محیط زیست دارند، برگزار می‌شود.

«لوتوس» پیش از این در جشنواره‌های بسیاری حضور داشته و برنده جایزه نگاه هنری از جشنواره فیلم بیگ‌اسکای آمریکا، تندیس بهترین کارگردانی از جشنواره بین‌المللی فیلم بیروت، جایزه بزرگ بهترین فیلم مستند و جایزه انجمن فرهنگی گرانولرز بارسلون از جشنواره بین‌المللی «ForadCamp 2019» اسپانیا، تندیس فیروزه‌ای ویژه‌ هیات داوران در بخش بین‌الملل جشنواره سینماحقیقت، تندیس کتاب زرین بهترین فیلم بخش بین‌الملل جشنواره فیلم رشد، تندیس شایستگی بهترین فیلم جشن مستقل سینمای مستند خانه سینما و جایزه ویژه جشنواره بین‌المللی فیلم وارش شده است.

این فیلم نامزد بهترین فیلم در جشنواره‌ مستند «شفیلد» انگلستان، جشنواره فیلم «لوس‌آنجلس» آمریکا، جشنواره فیلم مستند «ییلهوا» جمهوری چــــک، جشنواره‌ فیلم «منچستر» انگلستان و همچنین کاندیدای بهترین کارگردانی در بیستمین جشن بزرگ سینمای ایران و دهمین جشن مستقل سینمای مستند نیز بوده است.

«لوتوس» زندگی پیرزنی را به تصویر می‌کشد که ۱۲ سال در انتظار مجوز ورود به جزیره‌ای نشسته است تا به دیدار تنها ساکن آن برود.

مجری طرح این فیلم موسسه فرهنگی و هنری «خانه فیلم وطن‌دوست» است که با حمایت شهرداری ساری و مشارکت حوزه هنری مازندران، در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه شده است.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است