نگاه عکاس ترکیه‌ای به زندگی زنان ایران/ اینجا زن‌ها بلند می‌خندند! | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۵
مدیر گالری دنا به صبا گفت:

نگاه عکاس ترکیه‌ای به زندگی زنان ایران/ اینجا زن‌ها بلند می‌خندند!

نمایشگاه عکس های تامرتامر عکاس ترکیه ای با کیوریتوری یلدا معیری در گالری دنا برپا می شود.

فرانک احمدزاده مدیر گالری دنا در گفتگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا درباره موضوع نمایشگاه عکس «اینجا زن‌ها بلند می‌خندند» که روز جمعه ۱۷ آبان ماه در گالری دنا گشایش یافت، توضیح داد: نمایشگاه «اینجا زن ها بلند می خندند» شامل عکس های مستند- اجتماعی یک  عکاس اهل ترکیه به نام تامر تامر است که از زنان ایران عکاسی کرده است.

وی درباره موضوع  عکس ها توضیح داد: این عکس ها برخی شامل عکس هایی از زنان موفق ایرانی در فعالیت های مختلف اجتماعی است از جمله  عکس هایی که از زنان عضو تیم ملی هاکی ایران ثبت کرده و برخی عکس ها نیز با بعد اجتماعی از زنان معمولی جامعه ثبت شده است که حس و حال خوش لحظاتی از زندگی این زنان ایرانی را در حال خندیدن به نمایش می گذارد.

مدیر گالری دنا با اشاره به عنوان نمایشگاه بیان کرد: تامر تامر معتقد است که در ایران، زنانی را شاهد بوده است که در فضای عمومی و خصوصی بلندبلند می خندند و این خندیدن ها حس خوبی را منتقل می کند.

احمدزاده با بیان این که عکس های این نمایشگاه بخشی از پروژه بزرگ عکاسی این عکاس اهل ترکیه است، یادآور شد: این عکس ها بخشی از یک پروژه عکاسی است که تامر تامر در کشورهای مختلف دنیا دنبال می کند و موضوع این مجموعه در دیگر کشورها تنها زنان نیست و در دیگر کشورها موضوعات دیگری را هم مورد توجه قرار داده است.

وی هدف این عکاس بین المللی از انجام این پروژه عکاسی را رسیدن به یک صلح بین المللی عنوان کرد و افزود: تامر تامر معتقد است که بسیاری از عکاسان مستند-اجتماعی در سراسر دنیا روی ناخوش زندگی را به تصویر می کشند و او تلاش کرده است که لحظات خوب و خوش را در زندگی آدم ها تصویر کند.

مدیر گالری دنا از نمایش آثار این پروژه بزرگ در قالب یک تور بین المللی خبر داد و گفت: تامر تامر قرار است مجموعه این عکس ها را به صورت تور در سراسر دنیا به نمایش بگذارد و کیوریتور این نمایشگاه یلدا معیری به تامر تامر پیشنهاد کرد تا عکس های مربوط به ایران را قبل از برگزاری تور بین المللی ابتدا در ایران به نمایش بگذارد که او هم پذیرفت.

احمدزاده در پایان با بیان این که تامر تامر عکاس بسیار خوبی در سطح بین المللی است، گفت: در این نمایشگاه  ۲۳ عکس مستند-اجتماعی به نمایش گذاشته شده که البته عکس های بسیار خاص و مستند است و با وجود آن که تامر تامر عکاس بسیار خوبی در سطح بین المللی است و آثار بسیار خوبی در این نمایشگاه ارایه می کند اما انتظار چندانی نمی شود برای فروش این آثار خاص داشت.

این نمایشگاه روز جمعه ۱۷ آبان ماه ساعت ۱۶ گشایش یافت و تا ۲۲ آبان ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری دنا به نشانی خیابان سپهبد قرنی، بعد از چهار راه طالقانی، کوچه سوسن، پلاک۴، زنگ ۲ آماده بازدید علاقه مندان است.

فاطمه حامدی خواه

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    115/285/101/000
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    21/913/998/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    3/035/327/000
  • مست عشق
    پیش‌فروش1/985/780/000