«غراب شیطان» در کمین دریانوردان/ جشنواره‌ها امید تئاتر شهرستان هستند | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۲۹
حسن سبحانی‌مینابی به صبا گفت:

«غراب شیطان» در کمین دریانوردان/ جشنواره‌ها امید تئاتر شهرستان هستند

تئاتر «غراب شیطان» به کارگردانی حسن سبحانی مینابی برای اولین بار در جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر روی صحنه می رود.

حسن سبحانی مینابی کارگردان نمایش «غراب شیطان» در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا درباره مضمون کار خود که در بخش مسابقه صحنه ای جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر حضور دارد، توضیح داد: غراب شیطان یکی از اسطوره های آیینی و سنتی استان هرمزگان است. به اعتقاد مردم منطقه کشتی ای وجود داشته است که اجنه در آن زندگی می کردند و دریانوردان را به بهانه هایی مورد آزار قرار می دادند و در این زمان که غراب شیطان می آمد صیادان نباید به دریا می رفتند.

وی افزود: رضا گشتاسب نویسنده «غراب شیطان» با توجه به خرده فرهنگ ها داستان را نوشته و آن را با دفاع مقدس ارتباط داده است. در این داستان گروهی از هرمزگان به سمت خرمشهر روانه می شوند و در این مسیر اتفاقاتی رخ می دهد که در نهایت آنها به غراب شیطان برمی خورند و حوادثی که در این راه در انتظار آن هاست روایت می شود.

سبحانی مینابی در مورد چالش های کار خود برای جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر گفت: در این کار نمایشی از آیین های ایرانی مدنظر قرار گرفته و ما آن را به یک نمایش ملی نزدیک کرده ایم تا همانطور که حمیدرضا آذرنگ دبیر جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر گفته است کار ملی باشد نه صرفا محلی.

کارگردان «غراب شیطان» با اشاره به اینکه جشنواره امسال از سطح کیفی بالاتری برخوردار است، بیان کرد: «غراب شیطان» اولین اجرای خود را در بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر تجربه می کند.

کارگردان نمایش «اینجا کربلاست» در پایان با اشاره به اینکه تکیه گاه تئاتر شهرستان ها جشنواره ها هستند، عنوان کرد: در جشنواره امسال تیم خوبی روی کار آمده به طوری که کارها اصولی، برنامه ریزی شده و منظم تر از سال های گذشته است و باید از دبیر جشنواره و عوامل دیگر تشکر کنیم.

عوامل تئاتر «غراب شیطان» عبارتند از دستیار کارگردان: جعفر قاسمی، منشی صحنه: امیرحسین قاسمی، طراح لباس: نسرین صابری، طراح صحنه: حسن سبحانی مینابی، طراح نور: محمدصالح کرمی، نورپردازان: محسن غلامشاهی و علی شرف نیادی، طراح پوستر: یونس دهقانی، آهنگساز: حسین اصیلی، نوازنده عود و چنگ: مهرداد ذاکری، نوازنده دهل: شیرزاد عشقی، نوازنده عود: امیرحسین قوسی، ساخت نور های ال ای دی: حسین قاسمی و احمد مخلصی، بازیگران: فرشاد اسلامی، جعفر قاسمی، داوود رمصان زاده، احمد رنجبرنیا، قنبرنژاد سبحانی، شیوا قاسمی، رومینا احمدی پور، فاطمه احمدی نسب، حسین اصیلی.

بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در بخش‌های مسابقه نمایش‌های صحنه، مسابقه نمایش‌های کوتاه، مسابقه نمایشنامه‌نویسی، نمایش‌های محیطی و میدانی و همچنین کارگاه‌های آموزشی و جلسات نقد و بررسی از ۱۵ تا ۱۹ آبان در حال برگزاری است.

سبا جهانگیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است