وودی آلن از شکایت ۶۸ میلیون دلاری خود عقب نشست | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۰

وودی آلن از شکایت ۶۸ میلیون دلاری خود عقب نشست

بر اساس بیانیه مشترک آمازون و وکیل وودی آلن، این فیلمساز ۸۳ ساله شکایت خود از این ابرکمپانی را پس گرفت.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، وودی آلن بازیگر و فیلمساز کهنه‌کار دنیای سینما از شکایت خود از کمپانی آمازون بابت به هم زدن قرارداد ساخت چهار فیلم مورد توافق، صرف نظر کرد. آمازون قرارداد خود با این فیلمساز بزرگ را به تبع حواشی پیش آمده برای وودی آلن در رابطه باجنبش #MeToo لغو کرده بود.

این خبر را وکلای آلن و کمپانی آمازون در یک بیانیه مشترک در شب جمعه ۹ نوامبر اعلام کردند.

وودی آلن شکایت خود از آمازون بابت به هم زدن قرارداد فیمابین را در ماه فوریه امسال به دادگاه ارائه کرده بود و آن را امری بر اساس یک اتهام قدیمی ۲۵ ساله و به قول او «بی اساس» خوانده بود. مبنای این ماجرا اتهامی است که دیلان فارو، دختر وودی آلن به او می‌زند و مدعیست که پدرش سال‌ها پیش و زمانی که او تنها ۷ سال داشته، او را مورد اذیت و آزار جنسی قرار داده است.

وودی آلن مدعی است که کمپانی آمازون پیش از ورود به این تفاهم‌نامه به خوبی از حواشی زندگی او خبر داشته است و خواستار ۶۸ میلیون دلار ضمانت این کمپانی برای پرداخت حق‌الزحمه‌های خود شد.

آمازون در سال ۲۰۱۸ ضمن خودداری از پخش «یک روز بارانی در نیویورک» وودی آلن، قرارداد ساخت ۳ فیلم دیگر با این فیلمساز را لغو کرد و همزمان نیز از اظهارات حساسیت برانگیز وودی آلن درباره رسوایی‌های جنسی هاروی واینستین، تهیه‌کننده پرنفوذ آن زمان هالیوود شکایت کرد. آمازون ادعا دارد به آلن هشدار داده بود که اظهاراتش در آن فضای تند افکار عمومی بر علیه متجاوزان جنسی از او یک مطرود در هالیوود خواهد ساخت.

وکلای آمازون درباره این قطع همکاری گفتند: بسیاری از بازیگران زن و مردی که سابقا با آلن همکاری داشتند پشیمانی خود را به طور عمومی اعلام کرده و تصریح کردند که دیگر با او کار نخواهند کرد. اقدامات آقای آلن و تبعات ناشی از آن، آمازون را به یقین رساند که هرگز در تفاهم‌نامه ساخت ۴ فیلم، عایدی نخواهد شد.

کمپانی شخصی وودی‌ آلن یعنی «Gravier Production» موفق شد در پاییز امسال حق پخش بین‌المللی «یک روز بارانی در نیویورک» را به دست آورد که تا الان فروشی برابر با ۱۱.۵ میلیون دلار داشته است. این فیلمم در آمریکا توزیع نشده است.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است