به گزارش صبا، مجید انتطامی در یک گفتوگوی خواندنی با خبرآنلاین گفت: من سعی کردهام که برای هر فیلم، یک ساز خاص یا یک آوا، یا یک ریتم یا یک ساز ضربی و… به عنصر مشخص برای آن فیلم تبدیل شود. در کرخه تا راین من سوت را انتخاب کردم چون نزدیکترین صدا به انسان است و از حنجره بیرون میآید، در آن فیلم صحبت شیمیایی شدن بودن که دقیقاً روی حنجره تأثیر دارد، یا در بوی پیراهن یوسف از آوای انسان استفاده کردم چون یوسف مفقودالاثر بود و همه میگفتند او شهید شده اما پدرش آن را باور نداشت، من آوا را که به نوعی صدای یوسف بود، انتخاب کردم. از ابتدای فیلم کم بود و رو به انتها گروه کر آقایان و خانمها اضافه میشدند و میخواندند. این آوا در ذهن من صدای فرشتههایی بودند که یوسف را در برگرفتهاند و میبینیم که در آخر او را با آواها به خانهاش میآوریم و در آغوش پدرش آرام میگیرد. برای یک فیلم گروه کر میشود سمبل آن فیلم، یا برای فیلم دوئل از سازهای جنوبی مثل دف و دمام و نیانبان کمک گرفتهام تا حس و حال آن منطقه را داشته باشد، ضمن آنکه کار حماسی بود. بقیه ماجرا هم سلیقه است که شما با این ابزار چه کنید. آن دیگر بستگی به سلیقه و علم و عشق و روح شما دارد که اینها درس دادنی نیست، شما احساس را نمیتوانید درس بدهید همانطور که عشق را نمیتوانید درس بدهید، یک لحظه به وجود میآید. شما نمیتوانید به بچه خودتان نصیحت کنید که این شکلی عاشق باش. این عشق چیزی درونی است. ذهنیت خودت است که کمک میکند این عواملی که در اختیار گرفتی خودش را خوب نشان دهد.
٭٭٭ فیلمنیوز نوشت: فیلم سینمایی «جنگل پرتقال» به کارگردانی آرمان خوانساریان با بازی سارا بهرامی و میر سعید مولویان از دوشنبه ششم فروردین ماه وارد چرخه اکران آنلاین شد.
٭٭٭ ۳۰نما نوشت: تیلور جانسون یکی از بختهای اصلی برای بازی در نقش جیمزباند است و هفته پیش گزارش شد که تهیهکنندگان جیمزباند این نقش را به تیلور جانسون پیشنهاد کردهاند.تیلور جانسون در مصاحبه با «رولینگ استون» به این شایعه واکنش نشان داد و گفت: «فقط میتوانم درباره آثاری حرف بزنم که قرار است ارائه کنم. «مرد بلاگردان»، «نوسفراتو»، «کریون شکارچی». احساس نمیکنم که آینده من شکل گرفته باشد.»
٭٭٭ روزنامه سینما در گزارشی با اشاره به موفقیت پژمان جمشیدی در فصل تازه سریال زیرخاکی در پی موفقیت سال گذشتهاش در سینما با فیلمهای هتل، شهر هرت و ویلای ساحلی و البته امسال با یک نقش چندثانیهای در تمساح خونی، نوشت: سینما و تلویزیون روی کاکل پژمان میچرخد!
٭٭٭ ٭٭٭ آخرین خبر نوشت: نازنین بیاتی همبازی مهران مدیری و هدیه تهرانی در سریال تاسیان بهکارگردانی تینا پاکروان شد.
٭٭٭فصل جدید مسابقه «مردان آهنین» با استقبال ویژه مخاطبان مواجه شده است تا جایی که چهار قسمت ابتدایی آن در اپلیکیشن تلوبیون بیش از ۵۷ هزار بازدید داشته است. این در حالی است که قسمت اول آن طی کمتر از ۲۴ ساعت، به رکورد ۱۷ هزار بازدید، دست یافت.
٭٭٭ خبرآنلاین در یک گزارش بازخوانی شده نوشت: در اواخر سال ۱۳۴۰ درست چهلوچهار سال پس از تاسیس نخستین سینما در ایران، مجلهی «روشنفکر» تاریخچهی جالبی از نخستین سینمای ایران منتشر، و در ادامه خاطرهای از علی وکیلی رئیس وقت اتاق بازرگانی، نقل کرد. وکیلی موسس سینمای نوین در ایران بود. این تاریخچه و خاطرهی جالب را که در تاریخ ۷ فروردین ۱۳۴۱ در مجلهی «خواندنیها» بازنشر شد، به نقل از او آمده بود: در سالهای اول تاسیس سینما در ایران زنها حق ورود نداشتند؛ اگر احیانا زنی میخواست سینما بیاید با جنجال و هیاهوی مردم و تماشاچیان روبهرو میشد و بلایی ناگفتی به سرش میآمد! این موضوع مرا به فکر انداخت که برای خانمها سینمای جداگانه و به اصطلاح بهتر «زنانه» درست کنم.
٭٭٭ سینما اعتماد با درج متن گفتوگوی منتشر نشده فریدون جیرانی با بیتا فرهی، از قول این بازیگر فقید به تیترهای زیر رسید: نمیدانم چطور بازیگر شدم./ مردم فکر میکردند همسر خسرو شکیبایی هستم./ همیشه از تئاتر فرار کردم چون تئاتر بسیار مشکل است./ بعد از بانو حدود یک سال و نیم تا دو سال کار نکردم ،برای اینکه خیلی رنجیده بودم.
٭٭٭ سینمادیلی نوشت: پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما درباره بازگشت برخی چهرهها به تلویزیون گفت:«از اوایل سال ۱۴۰۲ به تدریج این علاقهمندی و اعلام آمادگی از سویِ چهرههایی که تصور میکردند صداوسیما شاید محدودیتی برای حضور آنها ایجاد کرده بیشتر شد. در واقع متوجه شدند اینکه تصورشان غلط بوده و نتیجهی آن ناشی از شیطنتهای رسانهای است که شاید جریانها و افرادی که دلشان نمیخواهد صداوسیما، صداوسیمایی با حضور چهرهها باشد. حالا خوشبختانه چهرهها متوجه شدند این تصور غلطی بوده و به تدریج اعلام آمادگی کردند و اکنون میبینیم یک طیف متنوعی از هنرمندان در تلویزیون حضور دارند. شاید مصداق بارزِ آن هم برنامههای نوروز باشد که چهرههایی هم به جمع چهرههای برگشته به تلویزیون اضافه شدهاند، به این معنی که رفته رفته شاهد حضور افراد بیشتری در قاب تلویزیون هستیم.»
هنوز دیدگاهی منتشر نشده است