پژواک و نخبگان دانش رسانه‌ای | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۴

پژواک و نخبگان دانش رسانه‌ای

تیمور کوشکی، کارشناس رسانه عنوان کرد: جشنواره پژواک بستری مناسب برای کشف استعدادهاست و در کنار توانمندی‌ها و ظرفیت‌های پیدا و نهان هر رسانه، با هم‌نشینی باورها و نظام فرهنگی و بومی و تاکید بر ایده‌های نو و تحول در محتوا می‌توان به سمت دهی مدیریت افکار عمومی رسید.
به گزارش صبا، تیمور کوشکی گوینده باتجربه رادیو و کارشناس رسانه در یادداشتی به ابعاد مختلف جشنواره مستند رادیویی پژواک پرداخت که متن آن به شرح زیر است:

با بهترین نام، خدا و بهترین کلام سلام قدم به سومین سال جشنواره ملی پژواک می گذاریم تا تجربه دو ساله این جشنواره را روایت کنیم. رسانه های بومی و بخش مردمی در یک ساختار سخت و بسیار پیچیده وارد عرصه رقابت در سپهر رسانه ای شده اند. این قالب بندی و ساختار باعث برخی محدودیت ها و الزامات در درون هر شبکه رادیویی شده است. قالب بندی سیما با صدا تا حد بسیار زیادی متفاوت است. رادیو با مخاطبانش حرف می زند، در حالی که قاب سیما باید خود را نشان دهد تا از حیث کلام و تصویر تفسیرپذیر باشند.

جشنواره ملی پژواک ایده ای نو و تحولی در محتوا را شروع و سازماندهی کرده  که دو چراغ روشن برای جذب مخاطبان است. راهبردی که این جشنواره باید در ادامه مسیر به برنامه های جذاب و رضایت آفرین ختم شود.
صنعت رادیو قوی و در حال پیشرفت است و چشم‌انداز رشد آن در آینده عالی است.
این صنعت همچنان مردم را به جامعه خود پیوند می دهد و شاید گفت بیش از هر رسانه‌ دیگری در این کار توفیق نصیبش می‌شود.
امروز نیاز شنونده و ظرفی که او می پسندد، تعیین کننده وضعیت ماست و صد البته بلوغ رسانه در این است که به‌طور مستمر و دائم به نیاز بیشتر از مخاطبان پاسخ دهد. نگاه تازه به محتوا و فرم در برنامه سازی و پرداخت بدیع آن با توجه به مشکلات گوناگون پرداخت فرم و محتوا، برنامه یا مستند را شنیدنی‌تر خواهد کرد.
مستندساز و برنامه سازی که اثری نو را در مهندسی پیام و طراحی محتوا خلق و ابداع کند، می تواند هم مخاطبان جدیدی را جذب نماید و هم رادیو را به میان مردم سوق دهد.
نباید غافل باشیم که با توجه به نیازها، علایق و دلبستگی مخاطبان و شناخت استعدادها که جشنواره پژواک بستر مناسب برای کشف استعدادهاست، در کنار توانمندی‌ها و ظرفیت‌های پیدا و نهان هر رسانه و همنشینی باورها و نظام فرهنگی و بومی و تاکید بر ایده های نو و تحول در محتوا می‌توان به سمت دهی مدیریت افکار عمومی رسید.
دوری از کلیشه‌های رایج، خلق و ابداع طرحهای نو، تحولی عمیق و ژرف در محتوا، حاصل توجه جشنواره پژواک در قدم سوم می‌تواند باشد.
در برنامه ها و مستندها یک ایده ی خوب باید قابل درک باشد، یک ایده خوب نمی تواند فقط در سطح نظری مورد توجه داوران جشنواره باشد، بلکه باید قابلیت اجرایی داشته باشد و بتوان آن را پیاده کرد.
خلاقیت، نواندیشی و نوپردازی، رگ حیات رسانه ها در دنیای پررقابت امروز است.
نوآوری در واقع نتیجه خلاقیت است. اندیشه های خلاق نتیجه نوآوری است. و این دو، یعنی خلاقیت و نوآوری مستلزم جسارت در مهارت است.
گرچه تا زمانی که انگیزه نباشد، نوآوری شکل نمی گیرد اما نباید از ذهن دور داشت که خلاقیت عموما فعالیتی آفرینشی و هنری است.
بهرحال برای نوآوری نیازمند چشم اندازی در حوزه های برنامه سازی هستیم و خواهیم بود و این مهم امروز رسالتش بر دوش جشنواره ملی پژواک است و صنعت رادیو می تواند الگویی برای سایر رسانه ها باشد، به شرطی که نخبگان، به دانش رسانه‌ای مجهز باشند.
رادیو روزت مبارک، جشنواره پژواک همتت مضاعف!

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    146/403/112/000
  • مست عشق
    86/176/970/000
  • سال گربه
    48/348/472/000
  • بی بدن
    40/816/209/500
  • آسمان غرب
    8/090/517/500
  • ایلیاجست‌وجوی‌قهرمان
    6/323/677/500
  • آپاراتچی
    5/593/188/500
  • نوروز
    3/742/890/500
  • پرویزخان
    3/381/874/500
  • قلهک
    1/249/925/000
  • نیلگون
    401/670/000
  • تگزاس۳
    پیش‌فروش400/340/000
  • تاوان
    146/120/000