قصه‌ وسایل دور انداخته شده/ اینها شاهدان خاموش زندگی ما هستند | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۳۴
المیرا سلامت به صبا گفت:

قصه‌ وسایل دور انداخته شده/ اینها شاهدان خاموش زندگی ما هستند

المیرا سلامت با چیدمانی از وسایل دور ریخته شده نمایشگاه خود با نام «بیجا مانده» را برپا کرده است.

المیرا سلامت در گفتگو با خبرنگار هنر های تجسمی خبرگزاری صبا درباره نمایشگاهی از جدیدترین آثار خود با عنوان «بیجا مانده» بیان کرد: «بیجا مانده» اسباب و اثاثیه ای است که گاه من در سطح شهر می بینم که دور انداخته شده اند ولی برای من چیزهایی بوده اند که می توانستم با آن‌ها مفهومی جدید ایجاد کنم و روایتی نو بسازم.

وی افزود: اغلب در مسیر خود به کفش ها، چمدان‌ها و یا تابلوهایی برمی خوردم و همه‌ این ها باعث می شد فکر کنم آنها داستانی داشته اند و یا شاهد ماجراهایی بوده‌اند، پس خواستم روایتی را ایجاد کنم که هر فردی بر حسب پیشینه ای و تجربیاتی که دارد بتواند یک دریافتی از این ماجرا داشته باشد.

این هنرمند درباره هنر چیدمان توضیح داد: در کنار هم قرار گرفتن اشیا و بعضی عناصر که در فضایی داخلی باشند باعث یک فضاسازی می شود که مخاطب نیز در آن جهت قرار بگیرد و من در این نمایشگاه از این سبک به عنوان یک عنصر تکمیلی استفاده کرده‌ام.

سلامت در پایان در مورد انتخاب نام «بیجا مانده» برای این نمایشگاه توضیح داد: «بیجا مانده» خود نامی است که می تواند بیانگر بی دلیل ماندن و یا به جا ماندن باشد و این نشانگر ابهام این داستان است. همچنین دلیل اصلی انتخاب این عنوان از سوی من این است که این اشیا به مکان مشخصی تعلق ندارند و از طرفی نیز به جای مانده از برخی افراد هستند.

این نمایشگاه سومین نمایشگاه انفرادی سلامت است که در گالری الهه برپا خواهد شد. او در بیش از ۳۰ نمایشگاه گروهی مشارکت داشته است.

در بیانیه نمایشگاه این هنرمند آمده است: کفش هایی که راه رفته اند، لباس هایی پوشیده شده اند و گاه نپوشیده باقی مانده اند، قاب هایی که  از عکس ها پر و خالی شده اند و مایی که در چرخش زمان تاب می خوریم. بیجا مانده، گردهمایی اشیا و افرادی است که به جامانده اند، تصویری است از تجربه زیسته، یاد بودی است از قدم های برداشته شده و یادمانی است از لحظات تلخ، شور و اما شیرین زندگی.

این نمایشگاه از تاریخ جمعه ٢۴ آبان تا ۴ آذر ماه به نشانی بلوار آفریقا، انتهای خیابان گلفام، خیابان نازنین، بن بست امینی، پلاک ٣ آماده بازدید علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    103/089/424/000
  • بی‌بدن
    23/216/662/000
  • سال گربه
    12/073/852/500
  • آپاراتچی
    3/942/182/500
  • پرویز خان
    3/170/587/000
  • نوروز
    2/808/603/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/576/517/500
  • آسمان غرب
    2/174/983/000