ساخت «تیزپا» ادامه دارد/ انیمیشنی ویژه المپیک ۲۰۲۰ ژاپن | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۴۸
کیانوش عابدی در گفتگو با صبا:

ساخت «تیزپا» ادامه دارد/ انیمیشنی ویژه المپیک ۲۰۲۰ ژاپن

کیانوش عابدی همچنان مشغول مجموعه انیمیشنی «تیزپا» به سفارش ترکیه است که برای المپیک 2020 ساخته می شود.

کیانوش عابدی کارگردان و انیماتور در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره فعالیت کنونی خود گفت: همچنان مشغول تولید انیمیشن «تیزپا» هستیم که یک سریال ۵۲ قسمتی برای شبکه‌ای در ترکیه است.

وی ادامه داد: تا کنون ۲۳ قسمت از این سریال که هر قسمت آن ۱۰ دقیقه است و به سفارش دولت و وزارتخانه ترکیه برای شبکه تی آر تی تولید می‌شود، آماده شده است. این سریال ورزشی مخصوص نوجوانان است و هدف از ساخت آن نزدیک بودن به المپیک ۲۰۲۰ ژاپن و تهییج نوجوانان ترکیه‌ای نسبت به رشته‌های مختلف ورزشی است.

این انیماتور درباره امکان نمایش «تیزپا» در ایران توضیح داد: به دلیل مختلط بودن دبیرستان داخل سریال و حضور دختران و پسران در کنار همدیگر در این مدرسه ورزشی امکان پخش آن در ایران وجود ندارد.

کارگردان «قهرمان» درباره وضعیت اکران این انیمیشن نیز گفت: انیمیشن «قهرمان» با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهیه شده است و یک کار کوتاه ۱۰ دقیقه ای است. این کار بر اساس کتاب «قهرمان» نوشته تقی کیارستمی متعلق به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که ما آن را تبدیل به این انیمیشن کرده ایم.

به گفته وی، امور بین الملل کانون پیگیر فرستادن فیلم‌ها به جشنواره‌ها است.

کارگردان «آلفابت» درباره تولید فیلم کوتاه انیمیشن بیان کرد: این کار بیشتر دلی است و باید برایش دغدغه داشته باشید چون از نظر مالی چیزی نخواهد داشت. بعد از «آلفابت» که در داخل و خارج از کشور با موفقیت همراه بود تقریبا راضی شدم و تا یک یا دوسال در این بخش کار نخواهم کرد. بیشتر به دنبال یک ایده خوب هستم و ترجیح می‌دهم صرف وظیفه کار نکنم. در حال حاضر دو ایده برای ساخت دارم که یکی از آنها «تمشک» است که فیلمنامه آن‌ هنوز کامل نشده اما در کل اولویت الان من نیست.

کارگردان «تیزپا» درباره وضعیت انیمشین توضیح داد: با تمرکز دانشگاه‌ها در این زمینه خیلی پیشرفت حاصل شده است. به ویژه در کارهای هنری جشنواره ها کارهای خوب زیادی می‌بینیم که هم ایده خوب و هم از نظر تکنیک وضعیت خوبی دارند.

عابدی با اشاره به پیشرفت انیمیشن بیان کرد: الان مثل گذشته نیست که یک نفر باسابقه و قدیمی در جشنواره‌ای بیاید و همه جایزه‌ها را ببرد. حتی گاهی پایان‌نامه یک دانشجو جایزه‌های خوبی را تصاحب می‌کند.

وی با اشاره به نامناسب بودن وضعیت تولید انیمیشن مطرح کرد: به دلیل وضعیت مالی و بودجه‌های کم حال و روز انیمیشن تولیدی خوب نیست و نصف شرکت‌ها نیمه فعال و یا ورشکست شده‌اند.

این انیماتور در پایان گفت: مسئولان باید نگاه جدیدی به انیمیشن داشته باشند و بیشتر آن را جدی بگیرند. کشورهای دیگر مثل ژاپن با ساختن «فوتبالیست‌ها» و یا همین ترکیه که سفارش تولید سریال را به ما داده در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کنند و نتیجه آن را هم می‌گیرند. دولت و وزارتخانه آن‌ها چنین کاری می‌کند و انیمیشن را وسیله قرار می‌دهد و به کمک آن هدف و حرف خود را می‌گوید اما مسئولان ما متاسفانه این دید را ندارند.

عوامل انیمیشن «تیزپا» عبارتند از کارگردان: کیانوش عابدی و سعید جلالیه، انیماتورها: منیره بابامحمدی، پژمان اسفندی، درسا مصلح، مهدیس تهرانی، ندا پیله ور، مهتاب وکیل، عهدیه مدرس، پژمان فیروزبخت، مریم واحدی، مسئول هماهنگی: محمود جلالیه، رنگ آمیزی بکگراند: هدی عیدیان، مدل سازی و ریگ: هدی عیدیان و پژمان فیروز بخت، طراح آبجکت: پژمان اسفندی.

محمد زکی زاده

انتهای پیام/

انیمیشن تیزپا

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/639/228/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/746/203/000
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500