لطمه‌ای که قطعی اینترنت به تئاتر زد/ اینجا هیچ‌چیز جدی نیست! | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۲۶
مسعود دلخواه در گفتگو با صبا:

لطمه‌ای که قطعی اینترنت به تئاتر زد/ اینجا هیچ‌چیز جدی نیست!

کارگردان «هیچ چیز جدی نیست» از مشکلاتی که به دلیل قطعی اینترنت دامنگیر آثار روی صحنه شد ابراز تاسف کرد.

مسعود دلخواه دراماتورژ و کارگردان «هیچ‌ چیز جدی نیست» درباره مضمون نمایش در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا توضیح داد: نمایش «هیچ چیز جدی نیست» به حواشی تئاتر می‌پردازد و اشاره به گروه تئاتری دارد که می‌خواهد یک اثر کلاسیک را به شیوه پست مدرن اجرا کند اما به دلیل دانش و سواد کم از عهده آن برنمی‌آیند و آن اثر نمایشی را نابود می‌کنند.

وی ادامه داد: مجموعه نمایش‌های کوتاه «هیچ‌چیز جدی نیست» را رچ اورلاف نوشته و عبدالمحمد دلخواه آن را ترجمه کرده است که در این نمایش از چهار متن این کتاب استفاده کردیم و دراماتورژی آن را که به شیوه پست مدرن است خودم برعهده داشته‌ام.

دلخواه با تاکید به شرایط موجود در فضای تئاتر ایران بیان کرد: محتوای نمایش «هیچ چیز جدی نیست» نقدی به شرایط موجود در تئاتر دارد که در آن مسایل اصلی فراموش می‌شود و حواشی اهمیت پیدا می‌کند.

این کارگردان با بیان اینکه مدیران و دانشجویان تئاتر خوب است نمایش «هیچ چیز جدی نیست» را ببینند، توضیح داد: همانطور که گفتم این نمایش شرایط موجود در تئاتر امروز را نشان می دهد که چطور افراد کم سواد پا به عرصه تئاتر می‌گذارند و من دعوت می‌کنم تا مدیران تئاتری و افراد علاقه‌مند به حوزه تئاتر این نمایش را ببینند تا از نزدیک با شرایط فعلی روبه رو شوند.

وی با ابراز ناراحتی از شرایط موجود در کشور و افت تماشاگر در سالن‌های نمایشی گفت: با قطع شدن اینترنت تعداد تماشاگر در سالن‌های تئاتری کاهش پیدا کرده است چراکه اکثر مردم بلیت هایشان را از طریق سایت خریداری می‌کنند و امیدوارم مشکلات به زودی به طور کامل برطرف شود و مردم با آسایش خاطر بلیت تهیه کنند.

دلخواه در پایان عنوان کرد: امیدوارم مدیران تئاتری برای جلوگیری از آسیب، فرصت بیشتری برای اجرا دراختیار گروه‌های نمایشی قرار دهند تا این چندروز را بتوانند جبران کنند.

 حمید رضا هدایتی، گیلدا حمیدی، ناصر عاشوری، پریسا رضایی، سارا الهیاری، بیژن زرین، سجاد بابایی، صادق حیدری، مریم قربانیان، کوثر سعادت، علی بهمنی، محمد رضا میری، فرشید گویلی، آریا توسلی از بازیگران این اثر نمایشی هستند.

عوامل این تئاتر عبارتند از مدیر تولید: عرفان شیرنگی، مشاور طراحی لباس و صحنه: فاطمه زعفرانی، دستیار کارگردان و برنامه ریز: صادق حیدری، دستیار هنری: رباب معزز، منشی صحنه: سیمین غلامی و کوثر سعادت، مدیر تدارکات: سجاد میرزائیان.

آهنگسازی این نمایش را محمد اسلامی برعهده دارد و شقایق نجاتی نوازنده ویولن سل، پدرام سلیمانی نوازنده درامز، امین عزیزی نوازنده سینتی سایزر، رضا کریمی تکخوان و حمیدرضا جهانگیری، علیرضا اسفندیار، پردیس پیراهش و علی علائی به عنوان همخوان نیز با این پروژه همکاری می‌کنند.

همچنین مدیر ارتباطات و روابط عمومی: امیر پارسائیان مهر، مشاور رسانه‌ای: سارا بابایی، همکاران رسانه: صنم بابائی و اسماعیل رحیمی‌سروش، طراح گرافیک: رضا صبور ، عکاس: پارسا تاک،  ساخت تیزر: میثم ضرقانی و تبلیغات مجازی: گروه تبلیغاتی تئاتر مارکت به عنوان تیم روابط عمومی و تبلیغات نمایش «هیچ چیز جدی نیست» .با گروه همکاری می‌کنند

نمایش «هیچ چیز جدی نیست» از پنجشنبه ۱۶ آبان‌ماه تا ۱۰ آذر هر شب ساعت ۲۱ در سالن سمندریان مجموعه تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته است.

نسترن معصوم پور

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    103/089/424/000
  • بی‌بدن
    23/216/662/000
  • سال گربه
    12/073/852/500
  • آپاراتچی
    3/942/182/500
  • پرویز خان
    3/170/587/000
  • نوروز
    2/808/603/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/576/517/500
  • آسمان غرب
    2/174/983/000