«بی‌تار» راهی جشنواره ملی فیلم فجر می‌شود/ ادامه مراحل فنی | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۳

«بی‌تار» راهی جشنواره ملی فیلم فجر می‌شود/ ادامه مراحل فنی

فیلم سینمایی «بی‌تار» به کارگردانی جمیل رستمی برای شرکت در سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر آماده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، مراحل فنی فیلم سینمایی «بی‌تار» چهارمین فیلم بلند سینمایی جمیل رستمی که به ‌تهیه کنندگی سیدحامد حسینی و با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی ساخته شده است، ادامه دارد و این فیلم برای شرکت در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر آماده خواهد شد.

فیلمنامه این فیلم به نویسندگی مشترک جمیل رستمی و پژمان تیمورتاش با محوریت منطقه کردستان به نگارش درآمده است و داستان فیلم درباره یک گروه موسیقی است که به کردستان عراق سفر می‌کنند و اتفاقاتی که منطقه را تحت‌تأثیر قرار داده، روند قصه فیلم را پیش می‌برد. اساس موسیقی این فیلم نیز -براساس شخصیت‌های گروه که از بخش‌های مختلف ایران هستند- برگرفته از ملودی‌های اقوام ایرانی از جمله کردی است.

حامد حسینی تهیه کننده این فیلم سینمایی گفت: «بی‌تار» در مراحل انتهایی پست پروداکشن قرار دارد و به زودی مراحل فنی فیلم به پایان خواهد رسید.

او با اشاره به درونمایه تازه‌ترین فیلم جمیل رستمی بیان کرد: «بی‌تار» فیلمی درباره هم‌زیستی مسالمت‌آمیز بین کردهای ایران و عراق است و بنای آن بر برادری و دوستی است. این فیلم یک چشم‌انداز انسانی مهمی دارد و آن دستیابی به زیست مشترک و مصلحانه همسایگان هم‌زبان و هم‌مسلک است.

حسینی در ادامه با اشاره به گروه سازنده این فیلم گفت: ما در «بی‌تار» در همه زمینه‌ها از متخصصان برجسته استفاده کرده‌ایم. از حضور محمود کلاری و جهانگیر میرشکاری تا عباس بلوندی و… از ابتدا تلاش شد که گروه سازنده خیلی خوبی برای این فیلم چیده شود، چون از ابتدا بنا بر این بود تا استانداردهای کیفی را به طور دقیق رعایت کنیم تا عیار فیلم برای ارتباط با مخاطب جهانی بالا برود.

تهیه‌کننده «بی‌تار» همچنین افزود: طراحی فیلم «بی‌تار» با توجه به درونمایه‌اش، به گونه‌ای بوده که بتواند با برنامه‌ریزی در مجامع بین‌المللی حضور پیدا بکند و پخش جهانی هم داشته باشد. صحبت‌هایی با چند کمپانی خارجی انجام شده تا پخش فیلم را به آن کشورها واگذار کنیم اما هنوز نهایی نشده است و امیدوارم به زودی این اتفاق بیفتد. در ضمن در پی آن هستیم مشارکت‌هایی بین ایران و عراق و کشورهای دیگر اتفاق بیفتد و نسخه نهایی فیلم به صورت یک محصول مشترک آماده نمایش شود.

وی با اشاره به این که توقع همکاری‌‌های استانی وجود داشته اما این اتفاق رخ نداده است، گفت: تولید «بی‌تار» با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی و در راستای توجه به هویت بومی در فیلم‌ آغاز شد و ما همچنان در تلاش هستیم برای ادامه کار، مشارکت دوستان را جلب کنیم.

جمیل رستمی در کارنامه خود ساخت فیلم های سینمایی «ژانی گه‌ل»، «مرثیه برف» و «چشم» را دارد. «بی‌تار» چهارمین فیلم بلند این کارگردان محسوب می شود.

از عوامل سازنده این فیلم می‌توان به تهیه‌کننده: سیدحامد حسینی، کارگردان: جمیل رستمی، نویسنده فیلمنامه: جمیل رستمی و پژمان تیمورتاش، مدیر فیلمبرداری: محمود کلاری، مدیر صدابرداری: جهانگیر میرشکاری، طراح صحنه و لباس: عباس بلوندی، تدوین: مهدی حسینی‌وند، صداگذار: حسین ابوالصدق، موسیقی متن: ستار اورکی، جلوه‌های ویژه میدانی: محسن روزبهانی، طراح چهره‌پردازی: محسن بابایی، جلوه‌های ویژه بصری: حسن ایزدی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: محمد غفاری، بازیگران: مهدی پاکدل، مریم بوبانی، محیا دهقانی، تینو صالحی، سحر درویش، محمد لاریان، شهاب عباسیان و آریا راد اشاره کرد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است