پناه‌برخدا رضایی: داوری علمی‌تر شود/ زن و مردی که برای هم دست و چشم شدند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۰۰
جشنواره سینماحقیقت در آینه صبا-4

پناه‌برخدا رضایی: داوری علمی‌تر شود/ زن و مردی که برای هم دست و چشم شدند

پناه بر خدا رضایی که با مستند «چشم ها و دست ها» در جشنواره سینماحقیقت حضور دارد درباره سوژه فیلمش توضیح داد.

پناه‌برخدا رضایی کارگردان مستند «چشم ها و دست ها» که در بخش مستندهای نیمه بلند سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی سینماحقیقت حضور دارد در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره این فیلم گفت: این مستند درباره زندگی یک زن و شوهر است که مرد نابینا است و زن دست ندارد. زن برای مرد چشم و مرد برای زن دست است و این دو به باور خودشان یک نفر هستند.

کارگردان مستند «چشم ها و دست ها» با اشاره به اینکه این زن و شوهر از ساکنان منطقه ای در آذربایجان هستند، توضیح داد: من ۱۳ سال پیش برای عکاسی به نقاط مختلف رفتم و با کاراکترهای عجیب و غریب آشنا شدم و تصمیم گرفتم بعضی از آن ها را تبدیل به فیلم کنم. حدود یک سال پیش تصمیم گرفتم این مستند را کار کنم و این داستان را از مقوله عکس تبدیل به فیلم کردم.

وی تاکید کرد: من زمستان و پاییز پیش این زن و شوهر رفتم و مدتی در کنار آن ها بودم که در آن زمان با زوایای پنهان زندگی آن ها آشنا شدم به همین دلیل مصمم شدم این مستند را بسازم.

رضایی در بخش دیگر این گفتگو درباره جشنواره «سینما حقیقت» و انتظار خود از این رویداد سینمایی نیز گفت: به نظر من جشنواره «سینماحقیقت» یکی از مهم ترین جشنواره ها در زمینه مستند است و هر ساله اتفاقات مهمی در این زمینه رخ می دهد. اتفاقات این جشنواره جریان ساز است و فیلم های خوبی در این جشنواره دیده می شود.

بیشتر بخوانید

فرزاد خوشدست: جوکرهای واقعی به «سینماحقیقت» می‌آیند/ لزوم راه‌اندازی مدرسه سایکودرام

کتایون جهانگیری: آسیب‌های جدی در حیات وحش وجود دارد/ ادامه تولید «پناهِ جان»

الناز دیبافر: «قیچی» از قصور پزشکی می‌گوید/ «سینماحقیقت» تنها راه رساندن صدایم بود

این مستندساز خاطرنشان کرد: به نظر من این جشنواره یک ورکشاپ چند روزه است و در این رویداد کارگردان های جوان اطلاعات زیادی به دست می آورند و جشنواره «سینما حقیقت» به پخته شدن فیلمسازان و مخاطبان کمک می کند.

وی درباره نقاط ضعف جشنواره نیز گفت: یکی از مشکلات و معایب این جشنواره این است که ناحقی هایی از سمت داوران صورت می گیرد و حقوق برخی از فیلمسازان نادیده گرفته می شود. در این جشنواره خطا در داوری وجود دارد و چون خودم مدتی داور بودم معتقدم نباید براساس دیدگاه شخصی یک فیلم را انتخاب کنیم بلکه باید به دور از نگاه شخصی و براساس شاخصه های فیلم یک کار را انتخاب کنیم.

کارگردان مستند «چشم ها و دست ها» در پایان درباره کارهای آینده خود خبر داد: دو مستند در مرحله مونتاژ و صداگذاری دارم که به زودی اطلاعات دقیق آنها انعکاس می یابد.

سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۸ به دبیری محمد حمیدی‌مقدم در پردیس سینمایی چارسو تهران برگزار خواهد.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000