«ستاره‌ساز» شهر به شهر سراغ استعدادهای فوتبال رفت/ تدارک فصل دوم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۲۵
محمدرضا احمدی در گفتگو با صبا:

«ستاره‌ساز» شهر به شهر سراغ استعدادهای فوتبال رفت/ تدارک فصل دوم

مجری «ستاره ساز» استعدادیابی و ایجاد فرصت برابر برای جوانان در شهرهای مختلف را ویژگی فصل اول این برنامه فوتبالی دانست.

محمدرضا احمدی مجری برنامه «ستاره ساز» در گفتگو با خبرنگار صبا درباره اهداف این برنامه عنوان کرد: زمانی که برنامه را شروع کردیم بارها به مردم و شرکت کنندگان گفتیم در وهله اول یک مسابقه تلویزیونی در حوزه ورزش و فوتبال ضبط و ارائه می کنیم که هدف اصلی آن سرگرمی است اما جلوتر که رفتیم متاسفانه مشاهده کردیم که در زمینه فوتبال پایه ضعف وجود دارد و باشگاه ها نیز عملکرد قابل قبولی ندارند.

وی افزود: همچنین از حضور بسیاری از جوانان مستعد که از نقاط صفر مرزی و یا از شهرها و روستاهای کمتر شناخته شده کشور در این برنامه حضور پیدا کرده بودند تا دیده شوند و بتوانند استعداد خود را در معرض نمایش بگذارند، متوجه شدیم که این برنامه شرایط حضور این جوانان را برای نشان دادن خودشان فراهم کرده است تا جایی که در حال حاضر تعدادی از تیم های فوتبال کشور به دنبال این ستاره های نوجوان و جوان هستند.

احمدی تاکید کرد: این دو دلیل باعث شد که در وهله اول برنامه ای جذاب تولید کنیم که مردم از آن راضی باشند و هم چنین در زمینه ورزش استعدادیابی مفیدی داشته باشیم. شروع هر کاری نقص هایی دارد اما می توانم بگویم «ستاره ساز» کار بزرگ ملی انجام داده و نشان داده است با بها دادن به نوجوانان و جوانان می توان برای ورزش کشور پشتوانه‌سازی کرد.

مجری برنامه «ستاره ساز» با بیان اینکه این برنامه همواره در کنار شرکت کنندگان بوده است، مطرح کرد: شرکت کنندگانی که در برنامه حضور داشتند و بعضی از آنها با خانواده شان در کنار ما بودند، کوچکترین هزینه ای نکردند و ما با افتخار توانسته ایم تمام هزینه ها اعم از هزینه اقامت در هتل نزدیک محل ضبط برنامه، خوراک، اقلام ورزشی و … را برعهده بگیریم.

وی ادامه داد: بچه هایی که در نهایت توسط داوران برای شرکت در مسابقه انتخاب می شدند، آن ها را به صورت رایگان برای انجام تست پزشکی به محل پزشکی فدراسیون فوتبال که تیم ملی و باشگاه های لیگ برتری در آنجا تست پزشکی می دهند، می بردیم. هم چنین اگر شرکت کننده ای مصدوم می شد درمان آن ها را پیگیری می کردیم و اگر لازم بود جلسات فیزیوتراپی و آب درمانی برای آنها در نظر می گرفتیم.

احمدی در پاسخ به این پرسش که افراد مستعد چگونه انتخاب می شدند، عنوان کرد: ما از شرکت کنندگان درخواست کردیم که فرم ثبت نام را از طریق صفحه رسمی سایت «ستاره ساز» که «ستاره برتر» است، پر بکنند و ویدیویی از حرکات فوتبالی خود برای ما ارسال کنند. در مرحله بعد مربیان و کمک مربیان ویدیوهای ارسالی را مشاهده می کنند. مربیان شرکت کنندگان را بر اساس آنچه در فیلم ها می بینند یعنی حرکات آنها و فیزیک بدنشان انتخاب می کنند. در مرحله بعد پیامی برای دوستان فوتبالی ارسال می شود که قرار است مربیان ما در ساعت، روز و مکان مشخص به شهر آن ها بروند و از آنها حضوری تست گرفته شود.

مربیان ما شهر به شهر سفر می کنند

وی افزود: مربیان برنامه که افراد شناخته شده ای نیز هستند، برای گرفتن تست از بچه ها به صورت فشرده شهر به شهر و استان به استان سفر می کنند. در فصل اول دوستانی از شهر یزد پذیرفته شده بودند که برای انجام تست به شهر اصفهان سفر کردند. هم چنین این شرایط فراهم بود که اگر تعداد قبول شدگان در شهرهایی که کمتر کسی با نام آنها آشنا است، زیاد باشد و یا شرایط سفر برای عده ای از آنها مهیا نباشد، مربیان ما به آنجا سفر می کنند.

احمدی در پاسخ به این پرسش که آیا حمایتی از بچه ها بعد از شرکت در برنامه صورت می گیرد یا نه، گفت: موارد متعدی داشتیم که چهره های شناخته شده فوتبال با مربیان و حتی خود من تماس می گرفتد و از بچه ها برای حضور در باشگاه های مختلف دعوت می کردند تا تست بدهند و در صورت قبولی وارد باشگاه شوند. دوستانی بودند که در شهر خودشان در هیچ تیمی بازی نمی کردند اما با حضور در برنامه و دیده شدنشان باشگاه های مختلف با آنها تماس گرفته و بعد از قبولی در تست با رتبه عالی به باشگاه پیوسته اند. موردی نیز داشتیم که در مرحله اول حذف شد اما با قبولی در تست به باشگاه پیوسته است.

مجری برنامه «ستاره ساز» درباره ترکیب داوران در برنامه اظهار کرد: داوران برنامه ترکیبی از جوانترها و با تجربه ها هستند که هرکدام با روحیه های متفاوتی که دارند در این برنامه ما را همراهی می کنند. خداداد عزیزی، ادموند بزیک، مجتبی جباری و فیروز کریمی هر کدام تیم لیگ برتری داشته اند و جزو افراد شناخته شده در عرصه فوتبال هستند. من از داوران و کمک داوران در برنامه و همکاری و صبوری آنها برای ضبط برنامه که گاه ۸ ساعت طول می کشید، تشکر می کنم.

تولید فصل دوم برنامه «ستاره ساز»

وی در جواب به این سوال که در فصل دوم این برنامه نیز حضور دارد یا نه، مطرح کرد: باعث خوشحالی و افتخار من خواهد بود که در کنار عوامل برنامه حضور داشته باشم اما هنوز قطعی نیست و باید دید گروه برنامه ساز و شبکه سه چه تصمیمی می گیرند.

کودکان کار شرکت کننده ویژه می شوند

احمدی درباره فصل دوم برنامه توضیح داد: عده ای از کودکان کار مستعد و علاقه مند با دیدن هم سالانشان که در فصل اول حضور داشتند، سر لوکیشن می آمدند و  قول داده شده بدون ثبت نام از آنها تست گرفته شود. بازیکنان تیم ملی و باشگاه نیز عده ای از علاقه مندان به این حوزه را به برنامه معرفی می کنند. وظیفه «ستاره ساز» در فصل دوم سخت تر شده است و همچنین در خلق هر چالش جدیدی احتمال دارد دوستانی از دست خارج شوند که برنامه سعی می کند این اتفاق را به حداقل برساند.

وی در پایان تصریح کرد: می توانم این اطمینان را به مخاطبان بدهم که تغییرات محتوایی خوبی در برنامه شکل خواهد گرفت و فصل دوم جذاب تر از فصل اول آنگونه ای که مردم توقع دارند، ارائه داده می شود.

مجموعه برنامه «ستاره ساز» با موضوع کشف استعدادهای فوتبال و با اجرای محمدرضا احمدی در شبکه سه سیما به شناسایی ستاره‌های فوتبال ایران در سراسر کشور می پردازد. با پایان فصل اول این برنامه به کارگردانی نیما بانک، تهیه کنندگی جواد فرحانی فصل دوم آن به زودی وارد پیش تولید می شود.

سپیده شریعت رضوی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000