تشییع پیکر بیژن پیرنیا فردا برگزار می‌شود/ مردی که دست از مبارزه نکشید | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۱

تشییع پیکر بیژن پیرنیا فردا برگزار می‌شود/ مردی که دست از مبارزه نکشید

هومن ظریف زمان تشییع پیکر بیژن پیرنیا نخستین گوینده برنامه‌های رادیو را اعلام کرد.

هومن ظریف مستندساز در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا با اعلام خبر درگذشت بیژن پیرنیا نخستین گوینده برنامه‌های رادیو بیان کرد: بیژن پیرنیا چند سال بود که سرطان داشت اما با روحیه بسیار خوب بود به زندگی و کار خود ادامه می‎داد و هر کسی که به دیدار ایشان می‌رفت و یا تلفنی گفتگویی داشت نمی توانست که بفهمد بیمار است. او اصلا اهل شکایت و گله نبود و اجازه نمی داد کارش فلج شود اما در نهایت متاسفانه ایشان روز شنبه ۲۳ آذرماه پس از تحمل یک دوره بیماری در بیمارستان عرفان نیایش درگذشت.

وی درباره سوابق کاری بیژن پیرنیا توضیح داد: ایشان شاهد گزینش بانوان و آقایان در برنامه «گل ها»ی رادیو ایران که آن زمان داوود پیرنیا پدر ایشان در این برنامه حضور داشت، بود اما متاسفانه هیچ وقت از تجربه های ایشان به عنوان یک سند فرهنگی استفاده نشد و می توانیم ادعا کنیم که کم کاری در این زمینه صورت گرفته است.

کارگردان مستند «یمینی شریف، نغمه سرای کودکان» افزود: خانوده پیرنیا یک خانواده معتدل و فرهنگی بودند. زمانی که با بیژن پیرنیا در سال ۹۳ بعد از بازنشستگی از بانک مرکزی مصاحبه کردم از او پرسیدم که چرا بعد از بازنشستگی از کشور نمی‌رود؟ او پاسخ داد که من برای این کشور هستم و ریشه ام در این خاک است و هنوز مناطق بکر ایران را ندیده ام و برخورد و رفتار ایشان برای من جالب بود.

ظریف در پایان با اشاره به اینکه متاسفانه قبر پدر و عموی بیژن پیرنیا در سیل سال ۱۳۶۰ از بین رفت، مطرح کرد: ما شانس بزرگی آورده ایم که داوود پیرنیا پدر بیژن پیرنیا در قطعه ۹ آرامگاه خاندان پیرنیا دفن شده است و بیژن پیرنیا نیز می تواند در کنار پدر آرام بگیرد.

مراسم تشییع پیکر بیژن پیرنیا فردا سه شنبه ۲۶ آذرماه ساعت ۹ صبح از مقابل منزل وی واقع در نیایش غرب، سردار جنگل شمال، خیابان ارکیده، خیابان چمران، کوچه نهم، پلاک ۳۰ از مقابل منزل وی به سمت قطعه ۹ بهشت زهرا برگزار می‌شود.

بیژن پیرنیا در دو مستند «یمینی شریف، نغمه سرای کودکان» و «پیرنیا باغبان گل‌ها» که به ترتیب در سال ۹۲ و ۹۸ تولید شد، حضور داشته است. در مستند «یمینی شریف، نغمه سرای کودکان» که در آمریکا اکران شد از همکاری خود را با عباس یمینی شریف و باشگاه کودکان می‌گوید و در مستند «پیرنیا باغبان گل‌ها» درباره همکاری خود با پدرش و منوچهر معین افشار که مجری برنامه کودک بود، صحبت می‌کند.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است