اولین فیلم دیزنی با درجه مخصوص بزرگسالان اکران شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۰
پس از 6 سال؛

اولین فیلم دیزنی با درجه مخصوص بزرگسالان اکران شد

کمدی اکشن «استوبر» با آغاز اکران خود در ایالات متحده آمریکا، پس از 6 سال به اولین فیلم دیزنی با برچسب سنی محدودکننده تبدیل شد.

به گزارش صبا به نقل از هالیوودریپورتر، «استوبر – Stuber» اولین فیلم کمپانی دیزنی با درجه سنی مخصوص بزرگسالان پس از ۶ سال، اکران شد.

دیزنی به طور کلی یک کمپانی با محصولات خانواده محور به حساب می‌آید و سابقه تاریخی آن نشان داده است تا جایی که می‌تواند از دریافت درجه «PG-13» یا همان برچسب مخصوص فیلم‌های مناسب بالای ۱۳ سال و یا بالاتر جلوگیری می‌کند. با این حال معامله سنگین ۷۱ میلیارد دلاری با کمپانی فاکس و ادغام این استودیوی قدیمی با دیزنی، آنها را وارد حوزه‌های جدیدی کرده است. گمانه‌ها بر این ایده است که گرچه شاید آن‌ها محصولات خشن و مخصوص بزرگسال را مستقیما با برند دیزنی وارد بازار نکنند، اما به طور حتم در پی گسترده‌تر کردن مرزها خود هستند.

چراغ اول این ماجرا را اکران «استوبر» در این آخر هفته  روشن کرد. این کمدی اکشن با بازی کمیل نانجیانی و دیو باتیستا یکی از پروژه‌های به ارث رسیده از فاکس است که گرچه چراغ سبز اولیه ساخت خود را از دیزنی نگرفته است، اما به اولین محصول دیزنی با درجه سنی بزرگسالان بعد از ۶ سال بدل شده است. آخرین باری که دیزنی فیلمی با این درجه منتشر کرد، درام مهیج «دسته پنجم» با بازی بندیکت کامبریچ در سال ۲۰۱۳ بود.

البته دیزنی به غیر از پروژه‌های به ارث رسیده از فاکس، دلایل دیگر برای ورود به حوزه فیلم‌های مخصوص بزرگسالان دارد و آن مالکیت حق ساخت دنباله مجموعه‌ای از محبوب‌ترین فیلم‌های سینما است؛ حق امتیازهایی که دیزنی برای تصاحب آن‌ها میلیاردها دلار پول خرج کرده است. به عنوان مثال دیزنی هم اکنون در حال کار روی دو فیلم از مجموعه «کینگزمن» است و برنامه‌ریزی‌های آنان با رایان رینولدز برای ساخت نسخه بعدی «ددپول» در جریان است. دیزنی همچنین حق امتیاز ساخت دنباله‌های «بیگانه» و «جان‌سخت» را در دست دارد و این‌ها همه پروژه‌هایی هستند که ساخت نسخه با کیفیت آن‌ها با درجه سنی پایین جور در نمی‌آید.

«استوبر – Stuber» به کارگردانی مایکل دوس روایتی است از راننده آژانس  آرام و مودبی به نام استو با بازی کمیل نانجیانی که مسافرش یک افسر پلیس از آب در می‌آید. این افسر پلیس که در پی قاتلی بی‌رحم است به دلیل عمل لیزیک چشمان خود قادر به رانندگی نیست و این به این معناست که استو فقط یک راننده نیست و وارد دردسری درست حسابی شده است.

این فیلم از ۱۲ جولای به اکران عمومی درآمده است.

اشکان مزیدی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است