«قصه‌ زندگی من ۲» رونمایی شد/ کتابی حاصل بازبینی ۷‌هزار فیلم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۷

«قصه‌ زندگی من ۲» رونمایی شد/ کتابی حاصل بازبینی ۷‌هزار فیلم

کتاب «قصه‌ زندگی من 2» چهارشنبه 27 آذر در جریان برگزاری دومین روز از برپایی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزای صبا، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از کتاب «قصه زندگی من ۲» عصر روز چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ با حضور محمدرضا زمردیان رییس جشنواره قصه‌گویی و مهدی رجبی نویسنده این کتاب، در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون رونمایی شد.

محمدرضا زمردیان رییس جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با اشاره به کتاب «قصه زندگی من ۲» گفت: تدوین و چاپ این کتاب پیرو تجربه‌ای است که از سال گذشته در جشنواره بیست‌ویکم داشتیم و بخش قصه‌های «۹۰ ثانیه‌ای» را به این دلیل به جشنواره اضافه کردیم که مشارکت مردمی را در جشنواره قصه‌گویی شاهد باشیم و استقبال خوبی را در این بخش شاهد بودیم به صورتی که سال گذشته، ۶‌هزار فیلم و امسال ۷‌هزار فیلم به دبیرخانه ارسال شد.

وی تاکید کرد: از میان این تعداد، ۱۴۷ اثر برگزیده از سوی داوران این بخش انتخاب شدند و قصه‌هایی که قابلیت داستان شدن داشتند، از سوی مهدی رجبی در قالب کتاب به رشته تحریر درآمدند تا ناگفته‌ها، پندها و اندرزهای مردمی را به اشتراک بگذاریم و ماندگار شوند.

مهدی رجبی نیز کتاب «قصه زندگی من ۲» را حاصل کار گروهی دانست و گفت: این کتاب حاصل بازبینی ۷هزار فیلم از سوی هیات داوران بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای بود و من تنها ۱۴۷ فیلم را دیدم و برخی از آن‌ها که قابلیت داستان شدن داشتند، برای روایت انتخاب کردم.

او این کتاب را تجربه ادبی جذابی برشمرد و بیان کرد: تبدیل قصه‌های شفاهی در قالب مکتوب اتفاق بسیار خوبی است و امیدوارم این اتفاق ادامه پیدا کند و همچنین جشنواره پیوسته و آهسته به راه خود ادامه دهد.

در ادامه، کتاب «قصه زندگی من ۲» برگرفته از قصه‌های منتخب بخش قصه‌‌های «٩٠ ثانیه‌ای» جشنواره قصه‌گویی است، رونمایی شد.

بخش قصه ٩٠ ثانیه، یکی از بخش‌های جدید جشنواره بیست‌ودوم بود که علاقه‌مندان به قصه‌گویی بدون محدودیت سنی در آن شرکت کردند و بیش از ۷هزار و ۵۰۰ اثر در این بخش به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. قصه‌های ۹۰ ثانیه در جشنواره بیست‌ودوم شامل بخش‌های جنبی با عنوان «قصه زندگی من»، «قصه‌های شهر من»، «قصه کانون زبانی‌ها» و «قصه خبرنگاران» است.

بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از ۲۶ تا ۳۰ آذر ۱۳۹۸ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان واقع در خیابان حجاب تهران در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است