همه برندگان یازدهمین جشن بزرگ انیمیشن/ «کلاف» بهترین فیلم شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۱
صبا گزارش می دهد؛

همه برندگان یازدهمین جشن بزرگ انیمیشن/ «کلاف» بهترین فیلم شد

یازدهمین جشن بزرگ انیمیشن ایران در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، یازدهمین جشن بزرگ انیمیشن ایران عصر امروز پنجشنبه ۲۸ آذرماه در سالن عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی با اجرای محمدرضا مقدسیان برگزار شد.

در بخش ابتدایی مراسم از مهدی شیری که کار طراحی تیزر را هم انجام داده است، دعوت شد تا به صحنه بیاید تا به معرفی کاندید دریافت جایزه در بخش فضاسازی بپردازد.

جام زرین و تندیس یازدهمین جشن بزرگ انیمیشن در بخش بهترین فضاسازی به سمانه شجاعی برای انیمیشن «جسم خاکستری» اهدا شد.

برای معرفی بخش طراحی صدا از آرمین بهاری دعوت شد تا به صحنه بیاید. جام زرین و تندیس بهترین طراحی صدا به سروش عابدی برای انیمیشن «ملکوت» اهدا شد.

سپس از منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما دعوت شد تا به صحنه بیاید. وی در سخنانی با تاکید بر اینکه جشن انیمیشن توسط یکی از به قاعده ترین و منظم ترین اصناف خانه سینما برگزار می شود، توضیح داد: برای من که از اول شاهد فعالیت این صنف بودم بسیار با ارزش و افتخارآمیز که این جشن با این قاعده برگزار می شود. ای کاش کسی این یازده دوره را مستندسازی کند تا ببینیم در این مسیر چه اتفاق هایی افتاده است.

وی افزود: نقش انیمیشن در آینده سینمای ایران بی‌بدیل است. اگر خودمان انیمیشن را جدی بگیریم، شکل سینمای ایران عوض می‌شود. برای شما آرزوی موفقیت می‌کنم. شما معمولا برای ما خیال می‌فرستید که همین خیال آینده را برای ما جذاب می‌کند.

از پرستو کاردگر دعوت شد تا برای معرفی کاندیداهای بخش بهترین داستان پردازی روی صحنه بیاید. جام زرین و لوح تقدیر بهترین داستان پردازی به امین کفاش زاده برای انیمیشن «جسم خاکستری» اهدا شد. وی جایزه را به همسرش تقدیم کرد که البته در سالن نبود و او به شوخی گفت جایزه را برای خودش برمی دارد!

برای بخش بهترین شخصیت پردازی از محمد خیراندیش دعوت شد تا به صحنه بیاید. جام زرین و تندیس بهترین شخصیت پردازی به احسان کافی و بهلول بلارک برای انیمیشن «ملکوت» اهدا شد.

در ادامه مراسم مهدی ساکی و گروهش برنامه زنده موسیقی اجرا کردند.

سپس از فردین خلعتبری دعوت شد تا برای اعلام برگزیده بخش موسیقی به صحنه بیاید. جام زرین و لوح تقدیر بهترین موسیقی به پیمان یزدانیان برای فیلم «یکدیگر» اهدا شد. همچنین لوح تقدیر این بخش به مازیار یونسی برای فیلم «ناقص» اهدا شد.

در ادامه جشن، جام زرین و لوح تقدیر بهترین انیمیت به مهدی علی بیگی و امیر کاظمی برای فیلم «شماره های افسانه ای ٧» اهدا شد. علی بیگی از امیر کاظمی به عنوان یک جوان با استعداد یاد کرد و خواستار توجه بیشتر به جوانان شد.

مقدسیان در ادامه مراسم گفت: سال گذشته بزرگداشتی برای زنده یاد نصرت کریمی گرفته شد و امسال هم بزرگداشت ابوالفضل رازانی و عبدالله علیمراد برگزار می شود.

از محمد حمیدی مقدم، امیر سحرخیز، معین صمدی، احمد گلپایگانی دعوت شد تا برای این بخش از مراسم روی صحنه بیایند.

عبدالله علیمراد پس از برگزاری مراسم بزرگداشتش بیان کرد: از نصرت کریمی یاد شد می خواهم از صفرعلی اصغرزاده فعال حوزه انیمیشن هم یاد کنم. این روزها حال خوشی نداریم و حتما همه می دانید چرا؟! به خاطر آلودگی هوا! از برگزارکنندگان برای لطفی که داشتند تشکر می کنم.

در ادامه مراسم ابوالفضل رازانی نیز بیان کرد: انرژی مثبتی که اینجا جریان دارد من را تا مدت ها سرپا نگه می دارد.

محمد حمیدی مقدم مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی هم گفت: ما هیجان جشنواره سینماحقیقت را پشت سر گذاشتیم و با شوق به اتفاق آقای دهستانی به اینجا آمدیم. مرکز گسترش در دو حوزه سینمای مستند و انیمیشن حرکت می کند. مرکز گسترش در حمایت از سینمای هنری کوشا است و امسال حمایت های بیشتری در بخش انیمیشن خواهیم داشت.

وی افزود: تلاش های استاد علیمراد و استاد رازانی همیشه برای ما مثال زدنی بوده است. بخشی از آینده سینمای دنیا مربوط به انیمیشن است و ما امسال بیشتر در آن سرمایه گذاری خواهیم کرد.

سپس امیر سحرخیز نیز عنوان کرد: رسمی ما این است که برگزیدگان سال‌های قبل برندگان امسال را اعلام کنند، اما دو نفر از برگزیدگان سال قبل امروز در خارج از کشور هستند. امیدوارم شرایط برای ماندن همه ما وجود داشته باشد.

با معرفی استاد رازانی، در این بخش از امیرمهدی براتی به عنوان کم سن ترین فیلمساز انیمیشن تجلیل شد.

با معرفی استاد علیمراد، قلم زرین بخش استعداد جوان به کسری یزدانی اهدا شد.

سپس صادق جوادی برای معرفی کاندیداهای بهترین کارگردانی روی صحنه آمد. جام زرین و تندیس بهترین کارگردانی به ملیحه غلامزاده برای فیلم «کلاف» اهدا شد. ملیحه غلامزاده بعد از دریافت جایزه بهترین کارگردانی گفت: من چهارسال است که یک خانواده جدید پیدا کرده ام و افتخار می کنم که جزو این خانواده هستم. آرزو می کنم که سال آینده همین جمع در این سالن باشیم و بلکه حتی بیشتر هم بشویم و در نهایت از بزرگان خواهش می کنم اگر می توانید ایران را ترک نکنید تا ما همچنان از شما بهره مند باشیم.

همچنین لوح تقدیر بهترین کارگردانی به سمانه شجاعی برای فیلم «جسم خاکستری» اهدا شد.

سپس مریم کشکولی نیا برای اهدای جایزه آسیفا روی صحنه آمد. وی در سخنانی بیان کرد: جایزه آسیفا را امسال بچه ها در فضای باز دیدند و رای دادند.

جایزه آسیفا به ملیحه غلامزاده برای فیلم «کلاف» اهدا شد.

جام زرین و تندیس بهترین سریال انیمیشن به مهدی علی بیگی برای «شماره های افسانه ای: ٧» اهدا شد.

در ادامه جشن، محمدرضا کریمی صارمی برای اهدای بهترین فیلم کوتاه روی صحنه آمد. وی بیان کرد: من یک نوجوان در سالن دیدم، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان فیلم بعدی او را تمام و کمال حمایت خواهد کرد.

جام زرین و تندیس بهترین فیلم کوتاه به فیلم «کلاف» به تهیه کنندکی سید جواد حسینی نژاد اهدا شد.

در انتهای مراسم از برندگان امشب و مهمانان دعوت شد تا برای عکس یادگاری روی صحنه بیایند.

محمد زکی زاده

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000