«چهار سوی خیال» مجسمه‌سازان در خانه هنرمندان ایران افتتاح شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۳

«چهار سوی خیال» مجسمه‌سازان در خانه هنرمندان ایران افتتاح شد

ششمین نمایشگاه گروهی آثار اعضای انجمن مجسمه‌سازان ایران با عنوان «چهارسوی خیال» جمعه ۲۱ تیر در گالری‌های خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان، ششمین نمایشگاه گروهی آثار اعضای انجمن مجسمه‌سازان ایران با عنوان «چهار سوی خیال» جمعه ۲۱ تیر در گالری‌های خانه هنرمندان ایران افتتاح شد. در این نمایشگاه ۱۸۲ اثر از ۱۶۰ هنرمند به نمایش گذاشته شد. بنا بر سنت همیشگى «چهار سوى خیال»، آثار راه یافته به این نمایشگاه به انتخاب هنرمندان و بدون داورى به نمایش درآمده است.

علیرضا خاقانی هنرمند مجسمه‌ساز درباره نمایشگاه «چهارسوى خیال» گفت: ویژگى چهارسوى خیال از ابتدا تا امروز این است که انتخاب آثار به عهده خود هنرمندان بوده است و هنرمند این امکان را دارد که ایده و فضاهای شخصی خاص خود را به نمایش بگذارد. این موضوع باعث شده،نگاه  خوب و حرفه ای  از فضای مجسمه‌سازی ایران را در نمایشگاه شاهد باشیم و در مجموع برآیند خوبی از آثار مجسمه‌سازان کشورمان در مخاطبان ایجاد کنیم.

وی افزود: آثار این دوره از نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته کیفیت بهتری دارند و نمایشگاه مراحل پختگی خود را طی می‌کند. امیدوارم در سال‌های آتی پیشرفت بیشتری داشته باشیم و کارهای بهتری را ببینیم.

خاقانی با اشاره به ارایه آثارش در این نمایشگاه بیان کرد: با سه اثر بدون عنوان در نمایشگاه حضور دارم چرا که معتقدم با انتخاب عنوان براى اثر هنرى مواجه مخاطب با اثر را محدود به عنوان کرده و امکان برداشت آزادانه را سلب مى کنیم. آثارى که در چهارسوى خیال  ارائه کرده ام، کارهایى مفهومی است و به همین دلیل ترجیح دادم خط فکری خاصی به مخاطب ندهم تا خودش برداشت آزاد از اثر داشته باشد.

هومن سلیمی دیگر هنرمند مجمسه‌ساز و عضو هیات مدیره انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران نیز گفت:‌ از ۱۰ سال پیش در انجمن مجسمه‌سازان نمایشگاه‌هایی برپا می‌کردیم که کارها داوری می‌شد و برخی آثار انتخاب نمی‌شدند، بنابراین تصمیم گرفتیم تا نمایشگاه «چهارسوی خیال» را به گونه  متفاوتی  برگزار کنیم و داوری در نمایشگاه نداشته باشیم.

وی در پایان سخنانش یادآور شد: اولین نمایشگاه «چهارسوی خیال» سال ٨٨ در موزه امام علی برگزار شد و  هم اکنون ششمین دوره آن با حضور استادان مجسمه ساز از کیفیت بالاتری برخوردار است.

ششمین نمایشگاه «چهار سوی خیال» تا ۴ مرداد در گالری‌های خانه هنرمندان ایران دایر است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است