«فروپاشی» را بهمن کلید می‌‌زنیم/ دولت مدتی است دیگر پولی خرج سینما نمی‌کند | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۹
محسن محسنی‌نسب در گفتگو با صبا:

«فروپاشی» را بهمن کلید می‌‌زنیم/ دولت مدتی است دیگر پولی خرج سینما نمی‌کند

محسن محسنی نسب قصد دارد بهمن ماه فیلم «فروپاشی» را کلید بزند.

محسن محسنی‌نسب کارگردان و تهیه کننده فیلم «فروپاشی» که به تازگی پروانه ساخت آن را گرفته است در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره فیلمنامه این فیلم گفت: «فروپاشی» یک فیلمنامه روانشناسانه به نویسندگی محمد عبدی زاده است که برای ساخته شدن نیاز است قسمت های مهم و زیادی از آن در تیمارستان بگذرد.

وی با اشاره به اینکه «فروپاشی» به لحاظ پروداکشن چیزی شبیه به فیلم «سرخپوست» ساخته نیما جاویدی است، بیان کرد: لوکیشن اصلی «سرخپوست» در زندان بود و لوکیشن فیلم ما هم یک تیمارستان است و در طول فیلم یک درام عاشقانه و جنایی رخ می‌دهد.

تهیه کننده «لاپ صد» ساخته سعید آقاخانی افزود: یکی از ویژگی های مهم فیلم «فروپاشی» این است که حتما باید آن را در زمستان فیلمبرداری کنیم چون فیلمنامه آن مربوط به فصل زمستان است. برنامه ای که ما داریم این است که تا بهمن ماه کار را کلید بزنیم و بتوانیم اولین نمایش آن را در جشنواره جهانی فیلم فجر سال بعد داشته باشیم.

به گفته وی، گروه در حال حاضر درگیر ساخت دکور هستند.

محسنی‌نسب درباره انتخاب بازیگران فیلم نیز عنوان کرد: با افراد زیادی صحبت کرده ام ولی چون هیچکدام از آنها قطعی نشده نمی توانم به اسمی اشاره کنم.

این تهیه کننده سینما در بخش دیگری از صحبت های خود از سینما و مشکلات آن گله کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که داریم و من از آن گلایه‌ مند هستم وابسته شدن اکران به حضور برخی بازیگران است به این معنی که اگر چند بازیگر خاص در فیلم ها نباشند امکان نمایش آنها وجود ندارد. مالکان سینما و کسانی که برای نمایش فیلم ها تصمیم می‌گیرند هیچ ارتباطی با فرهنگ ندارند ولی آنها تصمیم می‌گیرند چه فیلمی نمایش داده شود آن هم بدون اینکه فیلم ها را ببینند و صرفا با وجود بازیگران آن را برای نمایش انتخاب یا رد می‌کنند.

محسنی نسب تاکید کرد: فیلم قبلی من «شاخ کرگدن» برای اکران سالن درستی نگرفت و حتی خانواده نزدیک من هم نتوانستند فیلم را در سینما ببینند.

کارگردان فیلم «شاخ کرگدن» در پایان درباره ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به سینما گفت: برنگشتن سرمایه، سرمایه گذاری در سینما را کار بسیار دشواری کرده است. در شرایطی که سینمای ایران ورشکسته است، ورود افرادی مثل محمدصادق رنج‌کشان و پولی که به بدنه سینما تزریق می کنند و باعث تولید فیلم می‌شوند اتفاق خوبی است و ما باید آمدن سرمایه گذاران بخش خصوصی را به فال نیک بگیریم و از آن استقبال کنیم و حتی کمک کنیم از این دست افراد بیشتر به سینما جذب شوند. در حال حاضر دولت کمک مالی درستی به ساخت فیلم ها نمی‌کند تا جایی که حتی برای فیلم جدید داریوش مهرجویی که از قدیمی های صنعت سینما است هم هیچ کمکی نکرده است، بنابراین وجود همچین افرادی نه تنها ضرری به سینما نمی‌زند بلکه بسیار هم به روند بهتر شدن و پیشرفت سینما کمک می‌کند.

سپیده عالم‌پناه

انتهای پیام/

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است