مسئولان جشنواره تئاتر سوره به تعهداتشان عمل نکردند/ مراسم ختم در تماشاخانه شانو | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۳

مسئولان جشنواره تئاتر سوره به تعهداتشان عمل نکردند/ مراسم ختم در تماشاخانه شانو

کارگردان نمایش «نسخ» که از 25 آذر در تئاتر هامون روی صحنه رفته است از بدقولی های دبیر جشنواره دانشجویی تئاتر سوره انتقاد کرد.

امیرحسین غفاری طراح و کارگردان «نسخ» درباره محتوای این نمایش که تا ۱۳ دی در تماشاخانه شانو روی صحنه است در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا توضیح داد: نمایش «نسخ» قصه محور است و درباره خانواده ای است که درگیر مراسم ختم هستند. در حقیقت نمایش «نسخ» محصول سرکوب ناتمامی هایی است که کلام را عقیم می کند و از بین بردن را معنی می دهد.

این کارگردان با گله از جشنواره دانشجویی تئاتر سوره که به تعهداتش عمل نمی کند، گفت: ما در دهمین دوره جشنواره تئاتر دانشجویی سوره در بخش های مختلف برگزیده شدیم و به ما قول دادند که بعد از جشنواره برگزیدگان به سالن مولوی معرفی می شوند و اجرای عموم می گیرند اما متاسفانه بعد از جشنواره به تعهدات خود عمل نکردند و گروه های برگزیده نتوانستند اجرای عموم بگیرند.

وی ادامه داد: ما و بعضی از برگزیده های جشنواره سوره نسبت به این موضوع اعتراض کردیم اما دبیر جشنواره و دانشگاه نسبت به این موضوع هم توجهی نداشتند.

غفاری درباره مفهوم این نمایش برای مخاطب توضیح داد: نمایش «نسخ» مفهوم خودش را دارد اما قرار نیست چیزی را به مخاطب القا کند و هر تماشاگری که به دیدن این نمایش می آید می تواند برداشت متفاوتی از نمایش داشته باشد.

این کارگردان در پایان درباره جذابیت های این نمایشنامه توضیح داد: کنش هایی در نمایش «نسخ» رخ می دهد که جدی نیستند اما در متن جدی گرفته می شود و مسیری که این قصه طی می کند ما را به تجربه هایی رساند که تصور نمی کردیم.

حمیدرضا بداغی، صادق مرادی، مریم نجار، بردیا رحیمی، لنا غریفی، سارا رستم بازیگران نمایش «نسخ» هستند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از دستیار کارگردان: مهدی حسین زاده، مدیر صحنه: سویل جعفری، دستیار صحنه: امیرحسین اربابی، اتاق فرمان: محمد امین افشار، طراح لباس: سینا ایرانپور، طراحان صحنه: امید غفاری، امیرحسین غفاری، طراح صدا و آهنگساز: وصال جواهری، طراح نور: امیرحسین غفاری، طراح گرافیک: مهدی دوایی، ساخت تیزر: محمد نوحی.

نسترن معصوم پور

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است